Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Backfire 240 Turbo
#1
Goede middag Volvo liefhebbers!

Ik zal me even voorstellen omdat ik hier nieuw ben maar ik spiek al geruime tijd op jullie forum maar nu toch geregistreerd.

Ik ben Richard en al vanaf mijn 15e automonteur , een achtergrond bij Opel maar vanaf 2003 universeel aan het werk.

Ik heb een probleem met een 240 turbo die last heeft van backfire. Nee hij is niet uitgevoerd met LPG gewoon een benzine auto
Bij de vorige eigenaar is bij eerdere garages is al veel geprobeerd maar is niet gelukt het op te lossen.
Nu is het mijn project geworden maar ik bijt me ook aardig stuk op het probleem!

Het probleem:

Als de motor koud is kan je gewoon normaal starten en gasgeven geen probleem
Als de motor wat is opgewarmd begint het probleem. Als je vanaf stationair gasgeeft bijvoorbeeld 30%  heb je backfire in de inlaat
stationair loopt hij warm prima aleen in hogere toeren loopt hij ook niet goed.

Wat is er gedaan:

Spinnekop gereviseerd
Warmdraai regelaar gereviseerd
Distributie timing gecontroleerd ( ook spie van tandwiel is niet uitgeslagen )
Injectoren zijn vervangen ( rubbers zijn in goede staat )
Benzinefilter en drukaccumulator vervangen
Bougies en bobine vervangen
Benzine druk en opbrengst gecontroleerd
Motordraadboom vervangen ( was helemaal gaar )
Klepspeling gecontroleerd
Ontsteking afgesteld

enige raadsel is nog de aansluiting op de warmdraai regelaar normaal heb je een vacuumaansluiting maar bij de turbo is deze aansluiting juist overdruk.
hij zit nu aangesloten onder de gasklep dit lijkt mij niet correct.
Kan een 240 turbo bezitter eens kijken waar deze op zit ?

Welke k jetronic goeroe kan en wil mij helpen met deze lastige storing?? 

Groeten Richard
Antwoord
#2
https://www.240turbo.com/vac-B21FT2.jpg

Wellicht kan dit plaatje wat verduidelijken voor de vacuüm aansluiting van de WUR?
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
#3
Heb je al 's een kwart slag aan de CO-schroef gedraaid? 
Rechtsom ! ( Is rijker).

Ik heb veel problemen gehad met mengsel.
Stationair lekker "vet " afgesteld op 2% CO.
Maar vreselijk beroerd rijden op de weg.
Na aanschaf en inbouw van een AFR-meter bleek ik te arm te rijden ( AFR 15 -1 )
Na afstellen rij ik nu rond de lambda 14.
Draait mooi rond en trekt nu goed.
Helaas is nu de stationair waarde een vuels te rijke AFR-11.
Dat neem ik maar voor lief....
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Turbo voor B19 et bert240turbo 2 965 28 March 2020, 09:42
Laatste bericht: Dopski
  245 turbo, leuk of problematisch? Hanzi 2 1.233 24 July 2019, 10:42
Laatste bericht: marc-f
  verhoogd stationair toerental 240 turbo Gus 3 1.828 12 November 2018, 14:24
Laatste bericht: Gus
  S40 T-4 200 pk turbo 1999 welke dump valve? S40 T-4 3 3.706 8 October 2015, 20:52
Laatste bericht: ronuh
  Artikel Volvo 242 Turbo intercooler in Duitse blad "Autobild Klassik" Kogelman 2 3.825 12 July 2015, 11:27
Laatste bericht: Kogelman
  Verschillen in 245 turbo's mikus 4 4.929 15 June 2015, 09:56
Laatste bericht: ruuds70
  240 gl turbo opbouwen? Royall 10 10.542 15 May 2015, 12:51
Laatste bericht: A_A
  Turbo vinden (Volvo s40 D1.9, 2001) Foxhill 1 10.194 6 November 2014, 15:21
Laatste bericht: Marc1970
  Turbo B21ET vervangen vraagje Karinsky 34 63.303 9 July 2014, 22:22
Laatste bericht: Karinsky
  manual boost controller B21et met een TD04 turbo edwin 14 14.201 16 February 2014, 21:15
Laatste bericht: edwin

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)