Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Auto schokt tijdens het rijden!
Ahoi,

Ik heb het weer zitten, na een kapotte waterpomp in augustus waarbij de riemen en al zijn vervangen doet mijn 'witje' weer gek.

Als ik stil sta wiebelt de motor maar dat heeft hij altijd een beetje gehad echter dit is verergerd.

En tijdens het rijden kan je niet meer zonder schokken rijden, het lijkt net alsof je de hele tijd gas loslaat of dat de koppeling even lost en dan weer aangrijpt.

Ook rookt hij heel erg (witte damp).

Wat zou er nu weer allemaal aan kunnen mankeren?
Als het grote kosten zijn gaat hij onvermijdelijk de deur uit
wedish designer drugs<br />*NU VERKRIJGBAAR: "PARELS VOOR DE ZWIJNEN" VAN KONCEPT* 10 betonpunkparels gebracht door uw betonpunkzonen uit Molenbeersel. Geschilt om als achtergrond muzak te gebruiken in uw azalea en fuchsia serre.
Antwoord
Witte damp lijkt me de koppacking.
In combinatie met je uitlaatrspruitstuk gok ik.

Het wiebelen kan ook te maken hebben met versleten motorrubbers.

Sucees in ieder geval!
Volvo V70 TDI<br />Volvo 242 in veel onderdelen
Antwoord
BOLLOCKS!

Dat doet de deur dicht, hij gaat er uit.
wedish designer drugs<br />*NU VERKRIJGBAAR: "PARELS VOOR DE ZWIJNEN" VAN KONCEPT* 10 betonpunkparels gebracht door uw betonpunkzonen uit Molenbeersel. Geschilt om als achtergrond muzak te gebruiken in uw azalea en fuchsia serre.
Antwoord
pakking ligt er nog geen 2 jaar op trouwens.
Antwoord
Ruikt de rook ook zoet?

Is het echt wit of licht grijs (wat weer duidt op condens van een goede verbranding)?

Waterverbruik?

Hoe is het met de ontsteking gesteld?

Wat is het eigenlijk voor motor?

Niet zomaar wegdoen, dat is zonde!

Gr Sad
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord
Ik heb nog niet zo goed aan de rook geroken (hij stinkt wel)
zal binnen een uurtje eens tegoei kijken.

Hij verbruikt gÃÂÃÂn water, olie verbruikt hij ook bijna niet (althans niet meer dan normaal).

Ontsteking moet afgesteld worden heeft mijn garagist mij verteld.

't is een dieselmotor
Antwoord
Witte damp uit je uitlaat is inderdaad hoogstwaarschijnlijk koelvloeistof, maar als hij echt niets verbruikt vind ik dit wel erg verassend. Voor een lekke koppakking kan je een aantal testjes doen waaronder het resevoir van de koelvloeistof tot de nok vullen, en kijken of er bubbels verschijnen (bij een draaiende motor).

Ik heb verder geen ervaring met diesels dus heb ook geen idee hoe het een en ander daarbij inelkaar steekt Sad
volvoloos<br /><br />One who forms and expresses judgments of the merits, faults, value, or truth of a matter.
Antwoord
Het verdikt is gevallen,

De dieselpomp is kaduuk, ik ga me de moeite niet meer doen om hem te laten maken en hij word dus zo verkocht...

jammer

Sad
Antwoord
Knappe Garagist die de ontsteking van je dieselmotor af kan stellen!!!!
Volvo 240 dl '90 414000 YK36BH ipd 25/22 gele koni's 4cm verlaagd<br />Volvo 245 turbo int. megasquirt project '84 312000 LG39LH RIP<br />Volvo 360 GLT '88&nbsp; TB33XF<br />Volvo 244 '79 B230F LPG ipd 25/22 bilsteins rondom 4cm verlaagd
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Rijden op waterstof rijschooljeroen 40 21.457 27 June 2022, 19:30
Laatste bericht: BartJu
  Rijden met lekke koppakking, kan dat? marc-f 6 5.244 10 January 2022, 19:22
Laatste bericht: Grey240Polar
  B230 motor alleen op lpg rijden? gydomatra 19 15.095 2 March 2021, 12:20
Laatste bericht: Mark244
  auto stopt er na 10 km mee andreolie 5 3.513 23 September 2020, 06:04
Laatste bericht: Grey240Polar
  auto start slecht andreolie 8 6.580 30 June 2020, 10:31
Laatste bericht: 245GLE1981
  Motor slaat af tijdens het rijden socrates 9 6.642 7 January 2019, 23:59
Laatste bericht: Naciremus
  Volvo 240 1993 - stank na een half uurtje rijden - remvloeistof reservoir lek? Jeru 11 9.327 4 January 2019, 11:47
Laatste bericht: Jeru
  [SPOED!!!] Auto loopt zeer onregelmatig na 'reset adaptation of throttle' TheMarshal 2 3.223 17 December 2018, 19:17
Laatste bericht: simon
  Motor valt uit tijdens rijden siemenbierings 4 6.523 13 September 2018, 08:12
Laatste bericht: edwin
  Auto schokt in 3e versnelling MeOnline 3 3.420 6 April 2017, 11:17
Laatste bericht: dwarswind

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)