Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
kant en klaar reparatie plaatwerk 740
#1
Van mijn 740 sedan (1985) zijn in de kofferruimte aan beide kanten de reservewielvakken verrot. (zie; foto's)
 Bestaat hier kant en klaar reparatie plaatwerk voor? Dan hoeven we alleen maar de bak eruit te slijpen en het nieuwe te puntlassen. 
Zo ja, waar te koop?
Of bestaat zoiets niet en moet je met stalen platen de boel dichtlassen?
groet,
Kogelman


Bijlagen Afbeeldingen
       
245 Polar 1993 B230F benzine M47
Antwoord
#2
Ik ben niet zo thuis in de 740 maar ik zou zeggen, slijp het er zo klein mogelijk uit in een vierkante vorm, zaag een plaatje wat net wat groter is, vouw/klop aan de voorkant een randje omhoog wat aansluit op de wielkast en druk het erin terwijl je rondom vast last. Kost niks, kan niet mis gaan.

De overgang van bak naar wielkast zal wat rafelig blijven aan de buitenkant, nou ja.

Die carrosseriekit zou ik er rondom ruim uit steken en daaronder s lekker verwennen met stoproestspullie.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#3
Als je toch gaat voor kant en klaar plaatwerk, bel dan eens even met Scandcar. Ik vond op MP nl. dit: klik.
1992 240 Polar (P245) *Nr. 2* B200F M47
Antwoord
#4
(16 November 2020, 08:19)Grey240Polar schreef: Als je toch gaat voor kant en klaar plaatwerk, bel dan eens even met Scandcar. Ik vond op MP nl. dit: klik.

Sow, dat zijn nog eens prijzen! En dan moet ik beide kanten, dus maal twee. Dat gaat hem niet worden voor mij.
Ik ga wel malletjes maken en plaatjes snijden en deze erin lassen, zoals Marc al opmerkt: het zit niet in het zicht dus idd kan er weinig aan verknoeid worden.

P.S.: Het lassen zal bij een ander in zijn schuur gaan gebeuren. Hoe zit dat verzekeringstechnisch mocht er brand uitbreken tijdens het lassen en mijn 740 (WA+ verzekerd) of erger zijn schuur fikt af ?!? We gaan natuurlijk uit van miet en hebben blusmiddelen stand by staan, maar wat als....


groet,
Pascal
245 Polar 1993 B230F benzine M47
Antwoord
#5
Ik heb wel s wat coating etc in de fik gezet, zelfs in een holle dorpel. Meestal is een pufje lasgas (Argon en CO2) voldoende om het te blussen, lappen zijn ook handig om erbij te houden. Emmer water in extremis (ook voor brandblaren en zo).

En anders de opstalverzekering (in schuren wordt gesleuteld en gelast, niks aan de hand) en jouw WA+ voor de auto.

Blijf uit de buurt van benzine. De brandbaarheid daarvan is echt belachelijk.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#6
(17 November 2020, 23:10)Marc1970 schreef: Ik heb wel s wat coating etc in de fik gezet, zelfs in een holle dorpel. Meestal is een pufje lasgas (Argon en CO2) voldoende om het te blussen, lappen zijn ook handig om erbij te houden. Emmer water in extremis (ook voor brandblaren en zo).

En anders de opstalverzekering (in schuren wordt gesleuteld en gelast, niks aan de hand) en jouw WA+ voor de auto.

Blijf uit de buurt van benzine. De brandbaarheid daarvan is echt belachelijk.

De kunststof benzinetank vd 740 zit midden onder de achterbank, redelijk in de buurt vd zijbakken in de kofferruimte. Een heel eind daarvan uit de buurt blijven zal niet echt gaan. Hopelijk is de benzinetank nog 100% vloeistof en gasdicht [Afbeelding: biggrin.png]
245 Polar 1993 B230F benzine M47
Antwoord
#7
Lees je dekking van de WA+ nog even na, maar WA is voor schade die je een ander berokkend in het verkeer. De plus kan wat varieren, maar is meestal dekking van niet verhaalbare schade van buiten af (zoals bv hagelschade). 
Of het flamberen van de auto tijdens lassen hieronder valt betwijfel ik. 

Mogelijk dat als de schuur uitbrand, en je auto ook, dat het dan onder de inboedel gerekend wordt? Maar als ze er onderuit kunnen, dan proberen ze dat ook. En je bent dan van de schuur-verzekering afhankelijk.
 
Anderzijds, voorzichtig zijn, je doet niet veel unieks dat niet elders ook gebeurt, goed opletten en gecontroleerd werken dat helpt meer dan welke dekking ook (voorkomen is beter...).
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG, 116.000 km | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT, 151.000 km | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT, 58.000 km | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005, 225.000 km
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  vervangen achterkant 265 welk plaatwerk nodig pepijnwk 3 342 24 July 2020, 15:29
Laatste bericht: Marc1970
  Plaatwerk dorpels vervangen dens245polar 11 9.090 14 February 2018, 11:58
Laatste bericht: Marc1970
Sad meer gat als plaatwerk E reinen 6 2.157 20 May 2017, 14:50
Laatste bericht: Jerry
  Verschillen in plaatwerk Mark244 1 971 18 October 2015, 20:29
Laatste bericht: jos245
  244 1980 portieren: reparatie of vervanging. Hoe en wat? Wimme 3 1.251 15 October 2012, 13:32
Laatste bericht: Gerald
  Stoelframe bestuurders kant vervangen LJ 35 9.462 15 March 2012, 23:56
Laatste bericht: Marc1970
  rijwind onder dashboard bestuurders kant aernout 18 4.589 15 November 2011, 01:07
Laatste bericht: aernout
  Reparatie reservewielbak: half of heel? landloper 32 6.047 11 September 2010, 18:50
Laatste bericht: Marc1970
  Plaatwerk vervangen en waar bestellen aRjen.T 10 4.125 28 June 2009, 22:07
Laatste bericht: a.huis
  Plaatwerk Robbert242DL 13 3.734 29 September 2008, 19:53
Laatste bericht: Dopski

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)