Berichten: 29
Topics: 6
Lid sinds: Sep 2006
Hallo
de rawlnnuts die ik gebruikt heb om mijn chromen dakrek te plaatsen zijn 16 mm lang 12 mm dik.De schroef is m 6 .Lengte schroef incl. kop is 2.5 cm.
Deze maten komen overeen met de orginele rawlpugs en schroeven waarmee mijn dakrek op mijn 240 station uit 1990 was vastgezet.
groeten en succes.
peter
eel rijden ,soms sleutelen,vooral genieten VOLVO 245<br />Volvo 245 gl 1990,d, blauw,pracht chroom rek op 't dak,corona velgen als nieuw.
Berichten: 203
Topics: 30
Lid sinds: May 2010
Dan heb ik de zelfde rawlnut

Alleen het schroefje is anders.
Het schroefje valt trouwens wel mooi in de chromen voet.
Jambon schreef:is M8 niet logischer??
Ik lees net dat M6 origineel is :-\
Waarom zou dat logischer zijn?
245 B21 1975<br />Renault 4 GTL 1986 lopend project<br />V70 XC; 2.5 turbo 1998
Berichten: 1.439
Topics: 22
Lid sinds: Oct 2006
Ik denk dat ze bij de eerste rekken M8 gebruiken en later naar M6 gegaan zijn.
Bij mij zijn ze iig M8 en de Zwarte Flirt is, voor het grootste deel, van begin 1976. ;D
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Berichten: 9
Topics: 4
Lid sinds: Jun 2018
Hallo, weekt dit topic nu 12 jaar later nog gewoon? Ik heb nu pas het imperiaalprobleem met versleten oude bevestiging van blijkbaar originele rawl-nuts. Ik wil ze ook wel vervangen alle 12. Maar kan iemand me uitleggen hoe de schroef zijn werk doet? Met name fascinerend als dit zo werkt zonder van binnenuit onder het hemeltje te werken...
Berichten: 9.868
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Een rawlnut is een soort keilbout:
http://www.ac-one.co.uk/rawlplug-m10x55-...3628-p.asp
Met een rubberbus die je opbolt door hem aan te draaien. Als de bout eruit is, zou ie weer terug in z'n oorspronkelijke staat moeten veren en kan je hem eruit trekken. Na 20 jaar misschien niet meer.
Dan zou ik er bijvoorbeeld een passend draadeind in draaien waar je lekker aan kan wrikken en trekken. In uiterste geval bovenflens afsnijden en nieuwe erin, de rest valt naar beneden. Het estate hemeltje trek je zo los, zonder schade.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969