Berichten: 173
Topics: 26
Lid sinds: May 2011
Helaas ben ik nu ook aan de beurt. De kachelmotor was geluidloos en werkte perfect, maar een dag later klonk hij zomaar als een groentemixer. Nog een dag later deed hij het helemaal niet meer. Is het perse nodig om de koelslangen van de kachel los te maken, of kun je de koelvloeistof gewoon met rust laten als je alleen het motortje vervangt? Ik kon het antwoord zo gauw niet vinden. Het gaat trouwens om een standaardunit met schuifjes.
Groet, Sander
Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
28 February 2016, 12:58
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 28 February 2016, 13:02 door jos245.)
De twee slangen aan de zijkant van de kachel moeten uiteraard los, maar wat eruit komt aan vloeistof is niet echt veel en kun je in een bakje opvangen.
Ik leg altijd een opengeknipte vuilniszak op de vloer om het geen wat ernaast drupt op te vangen.
Ik heb het over de versie met de bedieningsschuifjes, dus zonder airco.
Berichten: 173
Topics: 26
Lid sinds: May 2011
Hoef ik dan niet alles eerst af te tappen vanuit de motorruimte? Of houdt de kraan alles al tegen als ik 'm op koud zet?
Berichten: 390
Topics: 73
Lid sinds: Jul 2006
Nee. Doe het maar zoals Jos zegt. Vuilniszak eronder. Er komt niet zoveel uit. Jos gaf mij die tip ook toen ik de kachelkraan ging vervangen en het werkte super.
Berichten: 173
Topics: 26
Lid sinds: May 2011
Het is me duidelijk, dank Jossen!