Berichten: 9.864
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
12 May 2016, 20:10
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 12 May 2016, 20:15 door Marc1970.)
Volgens mij is 1970 het eerste modeljaar met de 2 cm langere wielbasis, voor de 140 serie in elk geval. Met langere stangen, armen en as.
Nou da's toevallig, de 164 werd pas een jaar later op langere wielbasis gezet volgens deze:
http://www.164club.se/techdata.html
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 86
Topics: 9
Lid sinds: Sep 2010
Marc1970 schreef:Volgens mij is 1970 het eerste modeljaar met de 2 cm langere wielbasis, voor de 140 serie in elk geval. Met langere stangen, armen en as.
Nou da's toevallig, de 164 werd pas een jaar later op langere wielbasis gezet volgens deze: http://www.164club.se/techdata.html
Ik heb een 164 uit februari 1970. Bij de sleuteldag kwam ik erachter dat de draagarmen die ik gekocht had te lang waren. Ook had ik een set verstelbare reactiestangen gekocht. Deze kan ik altijd gebruiken, maar om de draagarmen te monteren moet de as dus 2cm naar achter. In dat geval moet ik een langere aandrijfas aanschaffen. Ik heb intussen al een stuk of 8 aanbiedingen gekregen. Prijzen variëren nogal. Behoorlijk zelfs.
20 Jaar ervaring zegt niks, je kunt het ook 20 jaar verkeerd gedaan hebben.
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
noobaddieizpurvekd schreef:Ik heb een 164 uit februari 1970. Bij de sleuteldag kwam ik erachter dat de draagarmen die ik gekocht had te lang waren. Ook had ik een set verstelbare reactiestangen gekocht. Deze kan ik altijd gebruiken, maar om de draagarmen te monteren moet de as dus 2cm naar achter. In dat geval moet ik een langere aandrijfas aanschaffen. Ik heb intussen al een stuk of 8 aanbiedingen gekregen. Prijzen variëren nogal. Behoorlijk zelfs.
dan komen de schroefveren er als een 'wokkel' onder te staan..
Berichten: 86
Topics: 9
Lid sinds: Sep 2010
Jambon schreef:dan komen de schroefveren er als een 'wokkel' onder te staan..
Daar ga je niks van merken.
20 Jaar ervaring zegt niks, je kunt het ook 20 jaar verkeerd gedaan hebben.
Berichten: 86
Topics: 9
Lid sinds: Sep 2010
Ik heb dat even bekeken op de brug. De veren staan nu in een boogje naar voren. Als de as dus 2 cm naar achter gaat dan komen ze alleen maar meer rechtop, dus juist niet als een wokkel te staan.
20 Jaar ervaring zegt niks, je kunt het ook 20 jaar verkeerd gedaan hebben.
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
ok.. bij mij stonden ze wel als een 'wokkel'..
Berichten: 86
Topics: 9
Lid sinds: Sep 2010
Ik heb er kortere verzwaarde veren onder zitten met een 4cm verhogingsblok. Doet wonderen voor de wegligging vanwege de kortere veerweg. Dat is misschien de reden dat ze beter staan. Moet nu alleen nog nieuwe schokbrekers monteren. Hij hangt een beetje scheef en aan de ene kant blijft hij langer nadeinen dan de andere kant.
20 Jaar ervaring zegt niks, je kunt het ook 20 jaar verkeerd gedaan hebben.