Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Volvo 240 GLE occasion gezien
#1
Hallo allemaal,

Mijn naam is Sander, ben hier vroeger ook al eens geweest toen ik mijn eerste volvo 240 had. Deze heb ik 8 jaar gehad en uiteindelijk in moeten ruilen daar ze echt op was helaas. Sinds 2 jaar rijd ik een heel ander autootje (geen volvo) maar het 240 virus heeft me ook weer gebeten en ben aan het rondkijken geslagen.
Gisteren ben ik bij een autobedrijf in Velp geweest (Autobedrijf Steenvoorde) die een mooi uitziende 240 GLE occasion heeft staan. Ik ben daar even langsgegaan, de auto bekeken en een paar dingen kwamen naar voren waarbij ik graag een beroep doe op jullie ervaring en expertise met dit type auto.

- De auto heeft 358K km op de teller staan maar heeft ruim 35K km geleden een ruilmotor gekregen. Reden hiervan is niet bekend en van de ruilmotor is ook bar weinig bekend met betrekking tot -bijvoorbeeld-
gereden km's, koppakking, distributieriem & waterpomp vervangen bij overzetten, kleppen gesteld etc.

- Kofferklepscharnieren zien er redelijk gaar uit en de kabelboompjes door beide scharnieren heen zijn ook niet al te best (aan 1 kant zelfs doormidden)

- Wielbogen aan achterzijde zien er aan buitenkant nog jofel uit, maar op de naar binnengevouwen rand zitten wel wat roestblaasjes

- Bestuurdersstoel zakt door naar 1 kant

- Bij gesloten bestuurdersportier is een vrij ruime naad aanwezig tussen de deur en middenstijl vd auto (valt snel op als je ernaar kijkt); in gesloten toestand kun je de bekende gevarensticker geplaatst op de rand aan
de binnenkant zien zitten.


Na 8 jaar een 240 polar gehad te hebben, weet ik dat vooral uitgezakte stoelen en scharnieren kunnen gaan opspelen, dat is ook geen drama. Echter, dat motor verhaal en tevens die bloemkooltjes op de wielboogranden ben ik minder enthousiast over.
Verder ziet de auto er nog erg strak uit en vraagt men er EUR 4.395,- voor. Is dit aan de (te) hoge kant gelet op bovenstaande punten, en dan met name het motor verhaal? Wat vinden jullie?

NB: Ik had gisteravond al een soortgelijke post hier gedaan maar bij het editten hiervan ging iets mis en vervolgens was de inhoud weg, vandaar nieuwe post over dit onderwerp.

Groetjes,
Sander
Antwoord
#2
Wat een rare toestand. Het eerste waar ik aan denk is dat de wagen een flinke klapper heeft
gemaakt en daardoor niet meer recht is. Wellicht is daarbij ook de motor beschadigd en dus
vervangen. Als de nieuwe motor er nog maar net inzit en toch niks van bekend is zou ik dat
niet vertrouwen. Bovenop de aankoopprijs, die al niet laag is, komen dan dus ook nog de
kosten van een grote beurt incl. distributie, waterpomp en koppakking. Kortom: ik zou'm
lekker laten staan. Er zijn heel veel meer 240's te koop. Succes!
Antwoord
#3
Ja inderdaad he! Dat idee van die klapper had/ heb ik dus ook. Ik kan binnen familiekring het kenteken laten natrekken of ie bij een geregistreerde klapper betrokken is geweest, daarover wacht ik nog op het verlossende antwoord. Maar rammelen....tje, dat doet het wel een beetje!
Antwoord
#4
Veel te duur! Voor dat geld moet je wel een nette met rond de anderhalve ton op de teller kunnen kopen.
Antwoord
#5
Een GLE uit 1992 met 150dkm voor minder dan 5000? Die wil Sander wel's zien.
Antwoord
#6
Een mooie 240 GLE (liefst de antracietkleurige) wil ik altijd wel graag zien :wink:! Maar zelf vond ik het prijskaartje van 4395 Euri ook aan de (erg) hoge kant in dit geval!
Zelf heb ik (nog) geen ervaring met de B2300 motor, ik heb zelf de 2.0i Polar gehad.
Antwoord
#7
Stinky schreef:Een GLE uit 1992 met 150dkm voor minder dan 5000? Die wil Sander wel's zien.

Ligt het prijsverschil tussen "normale" 240's en GLE's zo hoog dan?
Antwoord
#8
1992 GLE voor 2950 euro: http://link.marktplaats.nl/m978382417

Ook al met een ruilmotor. Slecht jaar geweest?
Volvo 240 '83 B23A - M46 - 223.000 km
Audi A3 1.8T '01 - 212.000 km
Gesloopt: Volvo 244 GL '81 B23A - M45 - 303.000 km
Antwoord
#9
GLE is gewoon een 240. Op zich is wat roest bij de wielkasten niet zo erg zolang het oppervlakkig is, vraag eens of ze wat van die blaasjes weg willen krabben. De 2.3 is dezelfde motor maar dan wat meer cc en koppel. Roestvrij/arm is toch wel wat waard, wat er verder ook aan mankeert.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#10
Marc1970 schreef:Roestvrij/arm is toch wel wat waard, wat er verder ook aan mankeert.
Belangrijkste waar je op moet letten bij een ouwe auto wat mij betreft. Mechanica heeft doorgaans een lager prijskaartje om te repareren, en de markt is verzadigd met volvo 240 onderdelen, dus niet duur.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Volvo s60 dannyfernandez75 1 296 6 February 2025, 00:01
Laatste bericht: BartJu
  Volvo importeren uit zweden Walter_Defender 2 1.029 13 April 2024, 22:42
Laatste bericht: Walter_Defender
  Volvo v50 2004 t5 getik rechtsvoor tijdens optrekken en drempels Pieter V50 2 904 13 February 2024, 20:09
Laatste bericht: Pieter V50
  volvo 240 Kabelboom omwisselen van carb naar injectie?!?! Thijs69 4 1.267 13 October 2023, 10:49
Laatste bericht: Dopski
  reservewiel volvo 240 station 1990 HELP Scottie 4 2.424 24 July 2022, 10:54
Laatste bericht: Arjan.
  Man zoekt Volvo -- man vindt Volvo Neut 9 4.404 15 July 2022, 22:30
Laatste bericht: Madman
Shocked Volvo 940 veer bouten Bacchus 3 2.768 9 May 2022, 16:20
Laatste bericht: Marc1970
Tongue Volvo 244 kopen, waarop moet ik letten? VervelendeGozer 2 2.606 5 May 2022, 22:31
Laatste bericht: Marc1970
  Volvo 4 microprocessor. RX-250VQ. Hulp gezocht TenBrick 0 1.768 29 July 2021, 11:30
Laatste bericht: TenBrick
Question Kosten onderhoud Volvo 240 | Als 1e auto GijsDeBeun 10 9.479 8 June 2021, 23:55
Laatste bericht: Volvo240

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)