22 October 2015, 22:54
Hallo forumleden...
Na 9 jaar met een 244 GL van 1978 (op gas) te hebben gereden, heb ik sinds 1,5 jaar een 240 GL van 1989 (leve de oldtimerregeling....). Het gaat om een B230F met 5-bak, 372000 km op de klok.
Met behulp van het forum doe ik het onderhoud zelf, dit forum is een onuitputtelijke bron aan tips!
Een paar weken geleden heb ik op een brug wat laswerk gedaan. Toen zag ik ook dat het differentieel lijkt te lekken aan de voorkant, de kant waaraan de aandrijfas is gemonteerd.
Je ziet een soort sproeipatroon op de bodem van de auto, aan weerszijden van de aandrijfas...
Nog geen tijd gehad om er naar te kijken, maar nu hoor ik bij het optrekken vanuit stilstand een licht krakend geluid. Ook hoorde ik al een tijd een 'klonk kloenk' geluid bij het wegrijden.
Het lijkt er dus op dat de olie weglekt.
Maar zit er een keerring aan de voorkant van het differentieel, op de plaats waar de aandrijfas verbonden is? Of zit er ergens een pakking die kan lekken?
Is dat te repareren....? Of moet er een andere achteras op?
Wie heeft tips?
groet,
Ge
(En als iemand weet waar de DF37XG is gebleven (zou naar Amsterdam zijn gegaan): ik heb nog een map met historie, ook van de vorige eigenaar....)
Na 9 jaar met een 244 GL van 1978 (op gas) te hebben gereden, heb ik sinds 1,5 jaar een 240 GL van 1989 (leve de oldtimerregeling....). Het gaat om een B230F met 5-bak, 372000 km op de klok.
Met behulp van het forum doe ik het onderhoud zelf, dit forum is een onuitputtelijke bron aan tips!
Een paar weken geleden heb ik op een brug wat laswerk gedaan. Toen zag ik ook dat het differentieel lijkt te lekken aan de voorkant, de kant waaraan de aandrijfas is gemonteerd.
Je ziet een soort sproeipatroon op de bodem van de auto, aan weerszijden van de aandrijfas...
Nog geen tijd gehad om er naar te kijken, maar nu hoor ik bij het optrekken vanuit stilstand een licht krakend geluid. Ook hoorde ik al een tijd een 'klonk kloenk' geluid bij het wegrijden.
Het lijkt er dus op dat de olie weglekt.
Maar zit er een keerring aan de voorkant van het differentieel, op de plaats waar de aandrijfas verbonden is? Of zit er ergens een pakking die kan lekken?
Is dat te repareren....? Of moet er een andere achteras op?
Wie heeft tips?
groet,
Ge
(En als iemand weet waar de DF37XG is gebleven (zou naar Amsterdam zijn gegaan): ik heb nog een map met historie, ook van de vorige eigenaar....)
240 Polar U9 1992
164E 1973 14-FG-FX - verkocht
240GL 1989 XN-27-PX - verkocht
244GL 1978 DF-37-XG - ingeruild
164E 1973 14-FG-FX - verkocht
240GL 1989 XN-27-PX - verkocht
244GL 1978 DF-37-XG - ingeruild