Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gezocht: Blindplug CR-702
#1
Vandaag heb ik op de beurs een CR-702 radio gekocht. Ik heb 'm net uitgeprobeerd en hij lijkt het wel te doen, er komt alleen geen geluid uit. Vervolgens heb ik de gebruiksaanwijzing erbij gezocht en daar staat in dat als er geen equalizer is aangesloten er een blindplug op de aansluiting van de equalizer gezet moet worden, anders doet 'ie het niet. Die plug zit er helaas niet bij. Wie kan mij helpen aan zo'n plug, of kan mij vertellen wat die plug doet. De plug verbindt vast iets door, maar welke polen en hoeveel? Voor de duidelijkheid wat fotootjes:

Achterkant van de radio, de blindplug moet in de DIN aansluiting voor de equalizer:

[Afbeelding: blindplug20CR-702_zps44ongtmt.jpg]

Op internet heb ik een plaatje gevonden waar zo'n blindplug op afgebeeld staat:

[Afbeelding: blindplug%20CR-702%202_zpsgpfded3g.jpg]
Antwoord
#2
Niet makkelijk, het is een 8 pin DIN stekker, maar er zijn heel veel manieren om aan te sluiten (Google). Zo te zien zijn dat 4 pinnetjes, die de bovenste 4 gaten doorverbinden. Logisch zou zijn dan er een L en een R signaal naar de equalizer gaat en een ge-equalized L en R signaal terug komt.

Kijk hier eens naar: http://www.rx7club.com/1st-generation-sp...st11467733 Deze rechter pinout heeft L en R op dezelfde plek (4 bovenste pinnen), alleen is het de 'male' kant. Spiegelen levert de 'female' kant op.
In het kort komt het er volgens mij op neer dat de blindplug de twee rechter bovenste met elkaar verbindt, en de twee linker bovenste.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#3
Geweldig, dank je! Zo klinkt het inderdaad logisch. Dit weekend komt het er niet meer van, maar ik zal maandag kijken of doorlussen van die pinnen werkt.
Antwoord
#4
Vandaag maar eens geprobeerd de EQ-DIN aansluiting door te lussen. Helaas zonder resultaat. Ik heb voor de zekerheid de stekker in de auto gecontroleerd en die is goed bedraad. Wat mij opvalt aan de kabel die aan de radio zit opvalt is dat de minnen van zowel de luidsprekers als de spanning doorgelusd zijn. En die koppeling ziet er origineel uit. Hoort dat wel zo? Ik weet niet beter dan dat de min van de luidsprekers terug gaat naar de versterker en dat de min van de 12V gescheiden is.
Antwoord
#5
Plaats anders eens een foto van de stekker met de bedading. Ik heb zelf een CR 708 in mijn auto. Zal morgen eens kijken hoe het bij mij zit.
Antwoord
#6
Meet met een voltmeter alle 8 uitgangen, en daarna met een los luidsprekertje, dan heb je de 12V, massa en geluid + en - aansluitingen wel te pakken.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#7
[Afbeelding: kabel20CR702-2_zpsmqmihkgh.jpg]

[Afbeelding: kabel20CR702-1_zpsonvr9zwt.jpg]

[Afbeelding: stekker%20radio_zpsi33rxm6l.jpg]

Zoals het nu is aangesloten zit op A, B en C de 12V via contact, 12V constant en een 12V voor een antenne. Dat komt overeen met de auto en dat werkt ook, want er staat constant spanning op de radio en het display komt in als ik de auto op contact zet. De antenne wordt niet aangestuurd, want ik heb geen elektrische antenne.

Op D en E zit in de auto de plus voor de luidsprekers LV en RV, G en H de min voor die luidsprekers en op I de min voor de 12V. Het lijkt erop dat dit ook in de radiokabel zo is aangesloten, maar dat kan ik niet controleren. De luidsprekers doen het immers (ook) niet vanwege die EQ-DIN plug. Op D zit een wit/blauwe kabel, op E een blauw/witte, op G een witte en op H een lichtblauwe. Op I is een zwarte (massa) draad aangesloten.

Aan de radiokabel vallen twee zaken op: op F (die in de auto leeg is) zit een grijze kabel (waarvan ik niet weet waarvoor die dient) en de polen G,H en I zijn door-gelust als min/massa (onderste foto, wit, licht-blauw en zwart). Dan is er nog een plug voor "seek", "rheo" en "DIM".

De vraag is nu of de stekker van de radio wel goed is ingericht. Er is in ieder geval een pool meer aangesloten dan in de auto beschikbaar is (F).
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  achterlicht bedradingsschema 240 gezocht Kogelman 3 2.277 9 August 2020, 23:02
Laatste bericht: MacVolvo
  bulb failure relais gezocht Groove 0 2.059 8 May 2015, 12:47
Laatste bericht: Groove
  GEZOCHT spanningsstabilisator volvo245GLTturbo 2 2.246 10 May 2013, 10:04
Laatste bericht: volvo245GLTturbo
  Hulp gezocht, dashboard en middenconsole verlichting werkt niet v164 3 3.936 17 February 2013, 00:58
Laatste bericht: v164
  Schema/Oplossing 740 1986 gezocht Knippers/Gordelverkl/Lichtschakelaar uitval aernout 5 4.560 30 March 2012, 18:41
Laatste bericht: aernout
  Light reminder Buzzer gezocht Sid 18 11.131 28 April 2011, 23:54
Laatste bericht: Black Moose
  meedenkers gezocht? >stilvallen..wel draaiende start motor zonder bendix. lopezdijkstra 22 8.453 27 April 2011, 23:22
Laatste bericht: aernout
  gezocht magazijn voor cd wisselaar Reinout 2 1.969 29 March 2011, 22:16
Laatste bericht: kersten
  Kabelboom Volvo 240 polar 1992 B23 gezocht, live of afbeelding yellowsub 3 3.346 27 July 2009, 10:05
Laatste bericht: yellowsub
  Gezocht, adres voor oliedruk- en olietemperatuursensor daanheijn 1 2.106 13 November 2007, 21:04
Laatste bericht: muthill

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)