Berichten: 240
Topics: 50
Lid sinds: Jul 2015
Tof, bedankt Marc!
Ik zie ook een aantal automaten te koop staan. Wat is hier jullie mening over? Ik hoor van collega's dat oude automaten niet altijd even betrouwbaar en vooral erg hoog in het verbruik zijn. Is dat hierbij ook het geval?
Berichten: 2.445
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Hanatarash schreef:Ik hoor van collega's dat oude automaten niet altijd even betrouwbaar zijn.
De AW bakken voldoen prima en zullen je niet teleurstellen.
Hanatarash schreef:Ik hoor van collega's dat oude automaten vooral erg hoog in het verbruik zijn.
Mijn vrouw met zo'n zelfde automaat rijdt 1:6 op LPG met een B230E (K-Jet).
Kennis van mij rijdt met de 740 (B200E en dus ook K-Jet) ook met zo'n automaat maar haalt 1:10....
Tjaa.....
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 9.863
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Nee ja geen enkele 240 is erg zuinig, ze zijn uit de tijd dat 1:10 heel netjes was op benzine, daarom hebben ze ook een tank van 60 liter. Mijn oom had een 240 2.3 automaat die reed 1:6 op benzine, vreselijke rijstijl had die ook, gas, los, gas, los.
Steady rijstijl wordt erg gewaardeerd door de 240.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 240
Topics: 50
Lid sinds: Jul 2015
Ik vind deze wel heel erg mooi: http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/oldti...ousPage=lr
Nou weet ik dat deze al langere tijd online staat (zit vrijwel dagelijks op marktplaats om te kijken of er iets nieuws bijgeplaatst wordt. Beetje obsessief misschien...) en er heeft volgens mij nog nooit iemand op geboden.
Zie ik iets over het hoofd? Lijkt me een prima wagen en zo te zien ook mooi plaatwerk?
Wij hadden vroeger precies zo'n zelfde wagen, zelfde kleur, velgen, etc. Ook met missend typenummer achterop. Heeft dat trouwens nog een betekenis of hebben ze die er zelf afgehaald?
Van het gebruik valt vooraf dus niet veel te zeggen. Er zijn meerdere factoren die daarin meewegen natuurlijk.. en een beetje geluk ook misschien? 1:10 is wel te doen, maar als het zo laag gaat als 1:6 dan wordt het toch wel erg duur op benzine.
Berichten: 2.851
Topics: 60
Lid sinds: Sep 2010
Met wat gecombineerd gebruik en een relatief lichte rechtervoet is 1 op 10 wel te halen. Mijn 240 is ook mijn eerste auto en heb er nog steeds geen spijt van. Minder stukken dan veel moderne auto's en overal is goed aan te komen. Bovendien zijn het ondertussen echte cult auto's aan het worden en zijn ze best leuk aan te kleden met originele accessoires die her en der opduiken.
Als je een nette auto wilt is mijn advies om er een te zoeken die (zo goed als) roestvrij is en die er inderdaad gewoon goed verzorgd uit ziet. Dan hoef je van een kilometerstand van 2,5/3 ton echt niet te schrikken. 240's zijn gemaakt voor de eeuwigheid mits ze goed onderhouden zijn. De automaten zijn wat ouderwets qua karakter, dus zeker als je een sportieve rijstijl hebt zou ik dat niet aanraden.
Berichten: 240
Topics: 50
Lid sinds: Jul 2015
(Er gaat iets mis met mijn posts, dus wellicht ben ik nu een mod aan het spammen, maar ik blijf het toch maar even proberen...)
Ik vind deze wel heel erg mooi:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/oldti...ousPage=lr
Nou weet ik dat deze al langere tijd online staat (zit vrijwel dagelijks op marktplaats om te kijken of er iets nieuws bijgeplaatst wordt. Beetje obsessief misschien...) en er heeft volgens mij nog nooit iemand op geboden.
Zie ik iets over het hoofd? Lijkt me een prima wagen en zo te zien ook mooi plaatwerk?
Wij hadden vroeger precies zo'n zelfde wagen, zelfde kleur, velgen, etc. Ook met missend typenummer achterop. Heeft dat trouwens nog een betekenis of hebben ze die er zelf afgehaald?
Van het gebruik valt vooraf dus niet veel te zeggen. Er zijn meerdere factoren die daarin meewegen natuurlijk.. en een beetje geluk ook misschien? 1:10 is wel te doen, maar als het zo laag gaat als 1:6 dan wordt het toch wel erg duur op benzine.
Berichten: 9.863
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Donkerblauw is prachtig. Soort tweeling van mijn 240, die had ook 312.000 km toen ik hem kocht. Op benzine is dat geen probleem. Qua roest etc ben ik erg tevree over mijn 240. Onderstel is ook nog zo goed als origineel, nu bij 457.000 begint alles te klapperen maar dat mag.
Koplampreflectors zijn zwart, paar tientjes, bestuurdersstoel is gebroken (frame laten lassen), zal nog wel tig van dat soort dingetjes hebben. Als het in de buurt is, ga je gewoon kijken bij elke 240 van MP, en laat je portemonnee thuis.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 157
Topics: 41
Lid sinds: Mar 2014
Marc1970 schreef:Gewoon Marktplaats, keuze genoeg, en de goedkoopste bovenaan zetten, er hebben jarenlang 100 240's op MP, aanbod begint nu pas wat te zakken. Hier, de eennagoedkoopste, prima auto 2 liter injectie op benzine, eerlijke verkoper: http://link.marktplaats.nl/m943471687
En zowaar een sedan, dat is ws. met de minst makkelijke carburateur maar nog steeds prima mee te hobbyen: http://link.marktplaats.nl/m937664981
Sedan voor 1500 met nieuwe banden wat wil je nog meer (let vooral op 'lopende onderdelen als de uitlaat, accu, banden, riemen, remblokken): http://link.marktplaats.nl/m937834519
Teab, zeg 500 euro, http://link.marktplaats.nl/m937593835
Marc, 1987 minst makkelijke carburateur... Doel je op de B230? Mijn vader heeft anderhalf jaar ellende gehad met de 1987-240 met b230 omdat Volvo dacht dat je met uitlaatgasrecirculatie ook lagere emissienormen haalde. Het luchtfilter explodeerde meerdere malen door te hoge druk - mijn pa had 'm uiteindelijk gemonteerd met een veersysteem zodat hij niet steeds een ander luchtfilter moest kopen.
Vanaf 1988 kwam Volvo toch maar met katalysatoren... Een monteur van de lokale Renaultgarage heeft uiteindelijk het probleem opgelost (vrees dat er een en ander afgekoppeld is...). Tot op de dag van vandaag
Volvo 240 GL 1987, Volvo 245 GL aut. 1979, Volvo 164 1971 (verkocht).
Berichten: 157
Topics: 41
Lid sinds: Mar 2014
B230K bedoel ik...
Volvo 240 GL 1987, Volvo 245 GL aut. 1979, Volvo 164 1971 (verkocht).
Berichten: 1.298
Topics: 26
Lid sinds: Mar 2008
Nou nou, wat een verhaal. Zulke problemen met de B230K zijn toch zeker niet structureel en was dit een incident.
Er zijn mensen die niks anders willen dan deze motor. TS moet zich niet laten afschrikken door de pech van een
enkele imho.