Berichten: 120
Topics: 43
Lid sinds: Feb 2009
Mijn volvo 240 heeft roest op de bekende wielkastranden aan de achterzijde. Nu kan ik hier een anti-roest middel op smeren en het goed schoon houden of is het wijsheid om de randen eruit te laten slijpen en nieuwe randen in te laten zetten? Ik ben zelf niet zo handig dat ik dat zelf kan. Dus bij laswerk zal het door een bedrijf moeten gebeuren en ben ik bang voor hoge kosten. Wat is wijsheid als jullie deze foto's zien? Zelf wat menie ofzo erop smeren en doorrijden of nu laten lassen? Het is geen concourstaat volvo
![[Afbeelding: c757a5313b5645d8f907cf9eabe0df8c.jpg]](http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/11/23/c757a5313b5645d8f907cf9eabe0df8c.jpg)
![[Afbeelding: 0c73bad0f0938ec7c2a96fbbce868cb8.jpg]](http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/11/23/0c73bad0f0938ec7c2a96fbbce868cb8.jpg)
![[Afbeelding: c04eeecd56456d6609076e5da888eed9.jpg]](http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/11/23/c04eeecd56456d6609076e5da888eed9.jpg)
![[Afbeelding: 4564d7f53bcb73a7eeb24954c4365f7f.jpg]](http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/11/23/4564d7f53bcb73a7eeb24954c4365f7f.jpg)
maar ik wil er nog wel flink wat jaartjes mee rijden.
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Volvo 245 Polar 1993 zilver
Volvo 965 B204FT 1992
Volvo 240 super polar B230F VX3 1991
Volvo 244 GL 1983
Volvo 240 polar B230 1991
Berichten: 9.864
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
23 November 2014, 17:20
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 23 November 2014, 17:25 door Marc1970.)
Dat blijft nog jaren zitten. Ik zou het zoveel mogelijk kaal schuren met de staalborstel, grof schuurpapier oid en dan in de roeststopper. Die droogt zwart op. Ik zou het daar achter regelmatig schoonmaken en als het een keertje goed droog is nog een laagje undercoating/botenteer/dakrubber overheen smeren met een kwast.
Van binnenuit kan je er goed bij, zijpanelen weg, spinnenwebben weghalen, zo'n ML spuitbus erin leegspuiten, dat zakt lekker in die lasnaad. Sommige auto's hebben li en re kleine afgedopte boorgaatjes die daar bij eerdere tectyleer operaties zijn geplaatst, die kan je ook ggebruiken. Of haal de sluitplaat vd achterdeur weg, heb je ook een mooie ingang.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 1.048
Topics: 17
Lid sinds: Mar 2006
Wat Marc zegt :-)
Ziet er echt nog heel goed uit bij deze Volvo. Goed schoon houden nadat je bovenstaande behandeling hebt uitgevoerd en hij kan mss nog wel 10jr mee voor t lasapparaat eraan te pas moet komen.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Berichten: 420
Topics: 84
Lid sinds: Oct 2009
Misschien een idee om er kunstof wielbakken in te monteren, heb ik bij een 144 ook gedaan en tot nu toe erg tevreden over.
Berichten: 891
Topics: 39
Lid sinds: May 2010
De mijne heeft het ook. Ik wilde het eerst ook opknappen, maar waarschijnlijk is het slimmer om het gewoon te laten rotten en over zes jaar een mooier exemplaar te kopen.
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
echt goed repareren... roest wegslijpen, evt met pelox de laatste restjes weg etsen, stevige lak er over (brantho, whatever, liever geen hammerite), wat tectil oid, vet, kunststof wielkasten er in..
en inderdaad wat vet/was er op doet ook veel. heb ook wat roestplekjes aan de dorpels. telkens geen tijd/zin om ze aan te pakken. tijdelijk wat owatrol en/of mike-sanders vet er tegenaan zorgt er in ieder geval voor dat het niet iedere winter erger wordt.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni