Berichten: 605
Topics: 78
Lid sinds: Nov 2008
Vraagje,
Weet iemand zo of er af-fabriek een leverancier is die een 3" uitlaat in assortiment heeft die over de achteras loopt? Begreep dat een Ferrita of JT er onderdoor gaat. Simons gaat erover maar zie ik niet groter dan 2,5". Onder de achteras door is drama met mijn tweekolomsbrug namelijk, die eigenlijk een soort periodieke parkeerplaats is geworden. Iedere keer de uitlaat losschroeven zie ik dan niet als een serieuze optie. Misschien anders toch maar zelf fabrieken....
Hoor het graag!
Gr,
Stevves.
Grijze 245's. '83 b21et en '92 b230 FK, gewoon, lekker vlot.
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
losse bochten zijn er in diverse maten iig..
Berichten: 1.048
Topics: 17
Lid sinds: Mar 2006
In feite is een 2,5 inch uitlaat prima tot vermogens van 300+pk vlgs mij. Dus wat dat betreft zou je ook een Simons 2,5 inch kunnen overwegen. Die heeft ook 2 dempers tov 1 demper van de Ferrita variant.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Berichten: 1.392
Topics: 91
Lid sinds: Mar 2012
dat is wel wat ik van plan ben maar vraag me alleen af of de downpipe bruikbaar is aangezien die ook door simons word aangeboden. (denk haast van wel)
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Berichten: 605
Topics: 78
Lid sinds: Nov 2008
Ik ben bezig m'n huiswerk te doen/ onderdelen verzamelen om een B230FK geschikt te maken voor in de trage daily-Polar. TB insiders adviseren een 3" boven een 2,5". Kosten zijn ongeveer gelijk blijkbaar. Ik wil zeker geen vermogen boven 300pk, ergens boven 200 op een AW71 is voldoende ;-). Echter als het qua kosten weinig verschil maakt kies ik liever voor zo min mogelijk restrictie. Aan de andere kant moet het ook niet zo zijn dat ie in elk bochtje tegen de carrosserie schuurt.
@laurens Downpipe Simons 2,5" met conische flens op mijn originele 245t werkt prima op m'n ouwe garrett en dus ook op een 13c, 15g of 16t met soortgelijke flens.
Grijze 245's. '83 b21et en '92 b230 FK, gewoon, lekker vlot.
Berichten: 1.392
Topics: 91
Lid sinds: Mar 2012
tnx kan ik die weer in mn bestel/verlanglijst zetten. alleen misschien wel een flexibel stuk tussen laten lassen ergens.... dat van die 3 inch wil ik ook nog wel doen alleen denk dat na verlaging je dat wel gaat merken op iedere verkeersdrempel.... (had tijdens de jongerenregister winterrit afgelopen jaar er ook last van toen k over een spoorheuvel ree... was niet echt bepaald een lekker geluid....
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Berichten: 1.716
Topics: 9
Lid sinds: Mar 2011
JT gaat gewoon over de achteras hoor..
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
DennisvdB schreef:JT gaat gewoon over de achteras hoor..
Exact!
Hangt er bij de mijne sinds 2010 onder, wel plaatselijk de buis wat aangeroest maar nog heel wat jaartjes APK-waardig.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 954
Topics: 39
Lid sinds: Jan 2012
Een uitlaat moet ook niet een te grote diameter hebben i.v.m. tegendruk en afvoersnelheid. M.a.w. bigger isn't always better. Zou gewoon voor de 2,5 duims gaan.
Berichten: 2.449
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Heeft iemand ergens een 2,5" systeem gezien met twin downpipe for N/A motoren.
Ik weet van de Simons maar vroeg me af of er ook rvs versies zijn die nog enigzins betaalbaar zijn.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..