Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Differentieel verhoudingen op de Polars/ superpolars
#1
Goedendag,

Vraagje voor de kenner; zijn de diff's die in de laatste jaren (90-93) geleverd zijn allemaal gelijk voor de B230F of B200F blokken? En zoja is de verhouding daarvan dan de 3.73? Of komen er ook ander verhoudingen voor in deze laatste bouwjaren?

Vraag mbt op omwisselen achteras in mijn '83 Turbo naar een achteras met ABSsensor en elekc snelheidssignaal en een sperretje.. Snelste route lijkt me het compleet wisselen van de as (en meteen voorzien van verse paint en PU).


Hoor het graag mocht je het antwoord weten!

Groet,
Stefan.
Grijze 245's. '83 b21et en '92 b230 FK, gewoon, lekker vlot.
Antwoord
#2
daar denk ik ook aan voor onder de 142, als ik uitga van een Polar en hoe die met het hogere vermogen uit de voeten kan met de nagenoeg onveranderde auto, met zie welke lagere toerentallen er op de klok staan bij, zeg 140+.. dan moet je dus ook best wel ziunig kunnen draaien / prettiger cruisen..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#3
De overbr. verh. is in de late bouwjaren niet altijd 3,73 bij de stations.
Ik ben ook 3,54 tegengekomen.
In de vroegere bouwjaren is de gevarieerdheid echter veel groter: van 3,15 ,3,31,3,54,3,73,3,91 tot 4.10
Antwoord
#4
Bij de 7 en 9 serie is was het meestal zo dat de automaat en de 16V een 3.73 hadden en de rest een 3.54
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Antwoord
#5
Ben een 93er met B230 tegengekomen met 3, 91!!! Motor en bak waren reeds verwijderd. Dacht dat het een automaat was geweest.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
#6
mijne heeft (B230F, handbak, 240 DL uit 1991, geen ABS) 3,54:1, dat is akelig precies 2900-3000 omw/min bij 120 km/h gps herinner ik me. B200F had net een trapje lichter, 3,73:1 dus. In ieder geval dat heb ik wel gezien.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#7
Bedankt voor de de antwoorden allemaal. Het is dus ook bij de latere bouwjaren een willekeur aan achterassen, goed zoeken dus naar een juiste verhouding.

De as die ik voorzien heb hangt onder een sloper superpolar (B200F) uit 91/92. Volgens antwoord van JW240 is het waarschijnlijk dat dat een 3,73:1 asje is. Dat zou mooi zijn voor de '83 turbo, die heeft ook een 3,73:1 nu.
Grijze 245's. '83 b21et en '92 b230 FK, gewoon, lekker vlot.
Antwoord
#8
Eevn wat tectyl afkrabben en kijken of het witte stickertje wat normaal op de achteras zit tevoorschijn komt. Dan weet je zeker wat de overbr. verh. is.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Differentieel verhouding korre 5 4.953 3 December 2019, 23:26
Laatste bericht: skidje
  Apart differentieel geluid!? BramvanBlokland 1 3.871 7 August 2016, 21:35
Laatste bericht: BramvanBlokland
  Lekkage differentieel? 244GL1978 4 5.323 25 October 2015, 19:01
Laatste bericht: 244GL1978
  contact differentieel Gerard 240 1 2.588 8 July 2015, 21:10
Laatste bericht: Marc1970
  Diff verhoudingen ? A_A 4 4.417 17 January 2015, 23:15
Laatste bericht: skidje
  Dana 30 achteras/ differentieel? 13301 20 19.956 20 November 2014, 23:52
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  Verhoudingen voor Dummies... jero 3 3.138 5 December 2013, 09:14
Laatste bericht: jero
  overbrengings verhoudingen? Degraaf 7 4.827 18 July 2011, 10:56
Laatste bericht: jos245
  Leuk filmpje over de werking van een differentieel Bazis 2 3.222 1 April 2011, 13:15
Laatste bericht: Jeroen V
  differentieel 960 automaat -> 760 handbak Sven245 5 3.294 23 February 2011, 01:56
Laatste bericht: johan laveyne

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)