5 May 2014, 19:01
Een tijdje geleden sloeg mijn wiellager vast, en kwam uiteindelijk in 6 stukken van de as af. Gelukkig gebeurde dat zo'n beetje op de parkeerplaats, dus verder geen enge dingen gebeurt.
Nu heb ik bij Nordicar een wiellagerset besteld van SKF en ontvangen, helaas wegens tijdgebrek er niet aan toe gekomen. Nu ben ik er echter mee bezig geweest, maar ben ik in de tussentijd de bijgeleverde handleiding kwijt geraakt (ja dom :tongue
. Helaas is de Haynes Manual ook niet heel duidelijk. Het grootste gedeelte wijst zichzelf en is ook niet heel ingewikkeld. Ik heb nu echter 3 onderdelen over waarvan ik niet hoe ze gemonteerd moeten worden, zie foto's:
[ATTACH=CONFIG]2809[/ATTACH]
[ATTACH=CONFIG]2810[/ATTACH]
[ATTACH=CONFIG]2811[/ATTACH]
Ik vermoed dat ik van beide ringen er maar een hoef te gebruiken, maar geen idee welke dan en welke kant naar het wiel toe en welke kant naar de motor. zo ook met de rubber ring.
Heeft iemand toevallig de handleiding van de SKF lagers nog liggen en zou die die voor mij willen scannen/fotograferen, of kan iemand mij uitleggen hoe ik deze onderdelen moet monteren?
Bij voorbaad dank
Nu heb ik bij Nordicar een wiellagerset besteld van SKF en ontvangen, helaas wegens tijdgebrek er niet aan toe gekomen. Nu ben ik er echter mee bezig geweest, maar ben ik in de tussentijd de bijgeleverde handleiding kwijt geraakt (ja dom :tongue

[ATTACH=CONFIG]2809[/ATTACH]
[ATTACH=CONFIG]2810[/ATTACH]
[ATTACH=CONFIG]2811[/ATTACH]
Ik vermoed dat ik van beide ringen er maar een hoef te gebruiken, maar geen idee welke dan en welke kant naar het wiel toe en welke kant naar de motor. zo ook met de rubber ring.
Heeft iemand toevallig de handleiding van de SKF lagers nog liggen en zou die die voor mij willen scannen/fotograferen, of kan iemand mij uitleggen hoe ik deze onderdelen moet monteren?
Bij voorbaad dank