Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
B21A met inspuiting
#1
Een B21A omzetten naar inspuiting..
Betekend meer dan alleen:
Kop vervangen voor een B230 kop met inspuiting => welk type dan het beste te gebruiken ? Een F of een FB of ....? wat is een redelijke prijs voor een goede kop?
Universele elektrische brandstofpomp monteren
Drukregeling nodig ?
Computer inspuiting + kabelboom + injectoren ?

Gebruikt een volvo 240 met inspuiting noemenswaardig minder brandstof in vergelijking met een 240 met Carb ?
Antwoord
#2
B230 hoef je al niet te kijken, dat past niet door de boring. B200F wel. Met inlaatspruitstuk dan heb je de injectoren al.
Gewone elektrische brandstofpomp monteren met opvoerpomp (allebei van een injectie halen)
Nieuwe kabelboom met computers etc LH2.4
Luchtmassa meter installeren
Lambda-sensor.
Ander vliegwiel met 60-2 verdeling voor het LH2.4 aan te sturen. Dan moet je ook de BDP sensor op je blok maken wat ook niet 1,2,3 te doen is dacht ik.

Ik zou de moeite absoluut niet doen. Wat je uitspaard door niet te gaan knutselen kun je beter benzine van kopen. Is ie toch een stuk zuiniger!

edit: als je het dan toch ECHT wil, geen moeite doen om je B21 aan te passen maar gooi er dan een B230F in, met alle bijkomende randapparatuur.
Antwoord
#3
Ik gok dat goede carburateur net zo zuinig is als injectie, op langere stukken zeker. Het scheelt als je je rechtervoet in bedwang kunt houden, stevig indrukken van het gaspedaal geeft iedere keer een fikse dosis extra benzine. Dit kan je nog een beetje manipuleren door hele dunne olie in je carb potje te gieten, dan verzwak je het acceleratiepomp-mechanisme.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#4
Zoek je zoiets?

http://volvolvo.nl/threads/15099-injecti...post332585
Antwoord
#5
Niet om je te *****n, maar ik zou nooit K-jet monteren als het er nog niet opzat. Ga dan voor een fatsoenlijk injectiesysteem.


Maar zoals ik al eerder zei, ik zou het origineel houden.
Antwoord
#6
Ik zeg Stromberg carb.
Wat gebruik betreft maakt dat niet veel uit.
Antwoord
#7
Hoe zit het dan met een B204FT kop op een B230 onderblok? Dat past toch ook niet of wel?

Ik heb K-jet op de 911, en ik vind het ruk. Koud- en warmloop "ventielen" die kapot gaan, luchtweger welke heel snel vervuild raakt, de injectoren die moeilijk te reinigen zijn.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Motor (B21A) slaat niet meer aan 245 1984 B21A 17 8.766 30 March 2021, 09:36
Laatste bericht: sludge
  B21A naar B230FT in mijn 244 Nique88 12 6.151 7 February 2021, 12:38
Laatste bericht: Naciremus
  B21A loopt beroerd guido2 7 3.756 30 January 2021, 15:51
Laatste bericht: Marc1970
  motorwissel B21a naar B230A 245GLE1981 37 22.868 8 January 2021, 09:24
Laatste bericht: 245GLE1981
  Te hoog stationair - Volvo 244GL B21A gerbenvdlindeu 4 4.883 3 February 2019, 22:07
Laatste bericht: gerbenvdlindeu
  vochtproblemen koude start b21a LPG 245GLE1981 15 11.971 6 December 2018, 08:44
Laatste bericht: henqui
  Motorstoring B21A TransferSmout 17 12.910 24 August 2018, 20:56
Laatste bericht: Marc1970
  Moeite B21a afstellen Nivek 18 16.830 21 April 2017, 22:32
Laatste bericht: Nivek
  B21A 4-bak naar B... Automaat hugo 8 6.734 5 September 2016, 18:22
Laatste bericht: Dopski
  Dringend hulp gezocht bij B21A TransferSmout 3 3.900 15 August 2016, 22:24
Laatste bericht: TransferSmout

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)