Topics: 125
Een B21A omzetten naar inspuiting..
Betekend meer dan alleen:
Kop vervangen voor een B230 kop met inspuiting => welk type dan het beste te gebruiken ? Een F of een FB of ....? wat is een redelijke prijs voor een goede kop?
Universele elektrische brandstofpomp monteren
Drukregeling nodig ?
Computer inspuiting + kabelboom + injectoren ?
Gebruikt een volvo 240 met inspuiting noemenswaardig minder brandstof in vergelijking met een 240 met Carb ?
Topics: 9
15 December 2013, 00:12
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 15 December 2013, 00:15 door DennisvdB.)
B230 hoef je al niet te kijken, dat past niet door de boring. B200F wel. Met inlaatspruitstuk dan heb je de injectoren al.
Gewone elektrische brandstofpomp monteren met opvoerpomp (allebei van een injectie halen)
Nieuwe kabelboom met computers etc LH2.4
Luchtmassa meter installeren
Lambda-sensor.
Ander vliegwiel met 60-2 verdeling voor het LH2.4 aan te sturen. Dan moet je ook de BDP sensor op je blok maken wat ook niet 1,2,3 te doen is dacht ik.
Ik zou de moeite absoluut niet doen. Wat je uitspaard door niet te gaan knutselen kun je beter benzine van kopen. Is ie toch een stuk zuiniger!
edit: als je het dan toch ECHT wil, geen moeite doen om je B21 aan te passen maar gooi er dan een B230F in, met alle bijkomende randapparatuur.
Topics: 82
Ik gok dat goede carburateur net zo zuinig is als injectie, op langere stukken zeker. Het scheelt als je je rechtervoet in bedwang kunt houden, stevig indrukken van het gaspedaal geeft iedere keer een fikse dosis extra benzine. Dit kan je nog een beetje manipuleren door hele dunne olie in je carb potje te gieten, dan verzwak je het acceleratiepomp-mechanisme.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Topics: 13
Niet om je te *****n, maar ik zou nooit K-jet monteren als het er nog niet opzat. Ga dan voor een fatsoenlijk injectiesysteem.
Maar zoals ik al eerder zei, ik zou het origineel houden.
Topics: 13
Ik zeg Stromberg carb.
Wat gebruik betreft maakt dat niet veel uit.
Hoe zit het dan met een B204FT kop op een B230 onderblok? Dat past toch ook niet of wel?
Ik heb K-jet op de 911, en ik vind het ruk. Koud- en warmloop "ventielen" die kapot gaan, luchtweger welke heel snel vervuild raakt, de injectoren die moeilijk te reinigen zijn.