Berichten: 37
Topics: 11
Lid sinds: Oct 2010
Lees verschillende antwoorden op deze vraag op het wereld wijde web.
Ik wil dus het volgende weten:
Kan je een plakruit (61,5cm) in een origineel rubber (ruitmaat moet eigenlijk 61cm zijn) plaatsen zonder dat dat gelazer oplevert?
Berichten: 11.644
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
Nee.. dwz, niet echt.. Ik heb in een vorige auto een 240 ruit in een 69er gehad, da's hangen en wurgen om te plaatsen, en perfect zat het niet..
Berichten: 37
Topics: 11
Lid sinds: Oct 2010
Dan weet ik genoeg, ga ik toch de nieuwe ruit erin plakken. Bedankt voor de snelle en duidelijke reactie.
Berichten: 11.644
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
Wordt je carroserie ook steviger..
Berichten: 37
Topics: 11
Lid sinds: Oct 2010
Ik was een beetje bang dat de ruit dan te weinig "speling" heeft en dan bij een kleine hobbel al een barst krijgt.
Ga morgen de benodigde spullen halen en de raamlijst roestvrij maken.
Berichten: 9.869
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
De combinatie 'rubbersponning' en plakruit is niet optimaal omdat ze niet erg veel overlappen. De auto's waar een plakruit ingaat, hebben een bredere sponning (een centimeter rondom extra) zodat er lekker veel plakrand ontstaat, en ruimte om wat scheef te plakken bijvoorbeeld. Precies meten en afplakken dus. Onder de ruit (in de onderrand vd sponning) horen rubber blokjes om afzakken te voorkomen.
Ik denk niet dat de koets veel steviger zou worden van een plakruit. Volgens mij werd het in die tijd nog niet meeberekend dat een ruit de koets overeind zou gaan houden, die mogelijkheid werd pas later 'ontdekt'.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 11.644
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
Mijn keus is (onder anderen..) daarom een Polarruit.. Net ff groter..