9 December 2009, 22:54
Heeft je 140 last van gebonk bij afremmen en rem los laten? Dan zijn de rubbers van de bovenste draagarm van het voorwiel waarschijnlijk versleten, eenvoudig te constateren door de auto op te krikken en dan zie je de draagarm rond zijn "as" (houder) zwabberen.
Geen zin/tijd/spullen om de bussen met rubbers te vervangen? Dan draai je de moer van de gebrekkige kant af, trekt de restanten van het rubber eruit en schuift een stuk rubber koelslang, zo dik en passend mogelijk, er voor in de plaats.
Wiel blijft weer op zijn plek, en niet van echt te onderscheiden voor de leek, APK goedgekeurd (rubber is rubber), als je de slang iets korter afsnijdt zie je er zelfs helemaal niks van.
Geen zin/tijd/spullen om de bussen met rubbers te vervangen? Dan draai je de moer van de gebrekkige kant af, trekt de restanten van het rubber eruit en schuift een stuk rubber koelslang, zo dik en passend mogelijk, er voor in de plaats.
Wiel blijft weer op zijn plek, en niet van echt te onderscheiden voor de leek, APK goedgekeurd (rubber is rubber), als je de slang iets korter afsnijdt zie je er zelfs helemaal niks van.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969