Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Houtje touwtje draagarm rubber
Heeft je 140 last van gebonk bij afremmen en rem los laten? Dan zijn de rubbers van de bovenste draagarm van het voorwiel waarschijnlijk versleten, eenvoudig te constateren door de auto op te krikken en dan zie je de draagarm rond zijn "as" (houder) zwabberen.
Geen zin/tijd/spullen om de bussen met rubbers te vervangen? Dan draai je de moer van de gebrekkige kant af, trekt de restanten van het rubber eruit en schuift een stuk rubber koelslang, zo dik en passend mogelijk, er voor in de plaats.

Wiel blijft weer op zijn plek, en niet van echt te onderscheiden voor de leek, APK goedgekeurd (rubber is rubber), als je de slang iets korter afsnijdt zie je er zelfs helemaal niks van.

[Afbeelding: draagarm.jpg]
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
yep, bekend ;D ;D
en je eigen veiligheid ( en de kids in de back) + de rest van de wereld.......... who cares! :-* ;D ;D ;D
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Antwoord
Als je het er dan toch af hebt liggen doe dan meteen een nieuw bussie erin zo gebeurd in de bankschroef .

voor nood kan het wel maar zelf zou ik er niet aan beginnen , een Volvo verdient beter Wink
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Antwoord
Ik had al wel gedacht dat deze truc eerder was toegepast ;D. Na een jaar rijden kwam bij deze auto ineens een stuk rubber koelslang uit een wielarm-bus piepen, vandaar. Aangezien ik er zonder het weten onopgemerkt een jaar mee rondgecrossd heb maak ik me over de veiligheid geen zorgen.

De wielarm op de foto had ik los liggen en als test gebruikt. De echte zit nog onder de auto. Ik heb ook wel eens zo'n busje erin gewurgd, ga ik misschien van het voorjaar wel weer eens doen als het wat warmer wordt.

Don't try this at home.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  uitlaatklem eindpijp rubber jantjebeton 3 5.602 3 November 2016, 00:06
Laatste bericht: jantjebeton
  Plakruit 140 in rubber Bandbox 6 5.637 28 July 2013, 23:44
Laatste bericht: Jambon
  Past het voorruit rubber van 240 in een 140 serrie elerik 6 8.021 27 June 2011, 17:40
Laatste bericht: volvo henk

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)