Topics: 5
Goedendag,
Tijdens het rijden met de volvo 240 automaat hoor ik een zingend geluid wat ik niet goed kan plaatsen. In eerste instantie dacht ik aan de wiellagers maar die zijn volgens mij oke. Als ik tijdens het rijden de automaat in neutraal zet blijft het geluid hoorbaar. Het lijkt samen te gaan met de snelheid van de auto. Waar kan ik het in zoeken? Vast bedankt.
Topics: 163
radio?
Met name op radio 100%NL komt eens in de zoveel tijd een zeer irritant geluid voorbij, wordt vaak aangekondigd door Glanis Grace...
Je (winter)banden kunnen ook best een zingend geluid veroorzaken. Automaten heb ik niet zo'n verstand van. Als je het erg van achterin hoor komen kan het misschien ook je dif zijn?
Topics: 6
Bij mijn 240 zelfde. ik heb een lekkende stuurbekrachtigingspomp. Ga deze zaterdag vervangen.
Topics: 9
DopdeDouwer schreef:radio?
Met name op radio 100%NL komt eens in de zoveel tijd een zeer irritant geluid voorbij, wordt vaak aangekondigd door Glanis Grace...
Zeer irritant geluid? Dan moet het wel Radio Hollandio zijn....
DopdeDouwer schreef:radio?
Je (winter)banden kunnen ook best een zingend geluid veroorzaken. Automaten heb ik niet zo'n verstand van. Als je het erg van achterin hoor komen kan het misschien ook je dif zijn?
Ik zal morgen de winterbanden eraf gooien en kijken wat het effect is. Ik kom erop terug.
Hoe kwam je daar dan achter?
Topics: 4
Cardan, check het vloeistofniveau!
Winterbanden waren het dus niet. Cardan vloeistofnivo ook niet. Uiteindelijk besloten om het midden(tussen)lager van de cardan te gaan wisselen. Ter voorbereiding de bouten van de cardan aan beide zijden en tevens de kruiskoppelingen(kan geen kwaad) ingespoten met WD40. In een opwelling het tussenlager ook in de olie gespoten. En wat blijkt : geluid is weg. Dus toch het lager met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid. Als het wat minder koud wordt ga ik deze wisselen. Staat trouwens een goed filmpje op Utube hoe dit te doen. Is denk ik niet al te ingewikkeld. Ik laat nog even weten als de klus geklaard is en hoe het lager eruitzag. Groet Peter