Topics: 1
Ik ben helemaal nieuw hier. Heb sinds dit weekend een leuke 245 die pas 30 jaartjes jong is. Het is een roomwitte (sneeuwwitje) met karmijnrode (roodkapje) bekleding.
Ik zag dat er al een topic was geweest over de verkoop advertentie van deze auto, na wat twijfels heb ik hem aangeschaft. Gisteren de eerste 300 kilometers mee gemaakt (heerlijk die cruisecontrol) en dat beviel top.
De komende maanden ga ik wat kleine projectjes aanpakken (verlichting, ruitenwissers, lek voorruit bij 80+ en regen) en als grootste project ga ik zorgen dat alle (beginnende) roest de nek om wordt gedraaid.
Ik heb hier voor alleen gesleuteld aan peugeot en volvo 440 (beide franse techniek) dus ik zal nog wel met wat vragen komen op het forum als ik er met de Haynes en vraagbaak niet uit kom.
zie hier de foto's:
[img width=800 height=577]http://www.pipowered.com/245/245.jpg[/img]
Topics: 28
Vind het echt een mooie combi, dat wit met rood! Zou bijna jaloers worden.
Gefeliciteerd en veel plezier ermee!
Volvo V70 (2001)
Volvo 940 (1997) Peugeot 205 (1997) Volvo 240 Estate (1986) Porsche 924 (1983)
Topics: 26
Mooi!

Op dit forum kun je echt goede adviezen vinden. Maar af en toe
foto's van je klusjes, dat vinden we leuk.
Cruisecontrol wil ik ook wol!
ja tuurlijk komen er meer foto's
en ten tweede heb ik ook weer best wel wat kennis van sleutelen, dus kan ik misschien anderen ook weer helpen
Topics: 176
Citaat:Ik zag dat er al een topic was geweest over de verkoop advertentie van deze auto
Ha!, de Drachtster 245 die al eerder ter sprake is geweest.
Topic: Advies gevraagd
Rijdt ie nu nog steeds in Drachten rond?
Mooie bak, dat dan wel weer, maar hier en daar toch wat schoonheidsfoutjes jammergenoeg.
wel snel aanpakken, anders laat de plamuur los...
Heel mooi, ben ook jaloers.
Gefeliciteerd!
klopt ik had het topic ook gelezen
hij heeft inderdaad aardig wat plekjes maar er is dan ook nog redelijk wat van de prijs af gegaan.
Ik ga er nu wat tijd en geld insteken en dan heb ik een redelijk unieke mooie 245
Topics: 176
Ben nou toch wel een beetje benieuwd waar hij voor weg is gegaan..... :-X
Stond eerst voor 4750 te koop, toen gezakt naar 3950.
Als je het niet wilt zeggen, no big deal hoor!
Topics: 26
en waar ik benieuwd naar ben: wil je hem 100% origineel maken/houden?
je corona's zijn SCHITTEREND! (heb ze zelf ook) maar horen er volgens
mij niet op. weet dat niet helemaal zeker. wat ga je doen?
Topics: 55
Mooie combi, deze combi ! wit met rood....
Volgens mij is dit model nooit zo in 1979 Nederland geleverd, een 245 GL met de B21E-injectiemotor. Hier had je wel de 244 GLE met die motor, maar de eenvoudiger GL-uitrusting met deze motor was hier toen niet. Later (begin jaren '80) weer wel; kwam je ook 245/240 estates tegen als GL met de aanduiding "fuel injection", met B21E of B23E, ook wel GLI genoemd. Alleen als stationcar. Vreemde modellenpolitiek....
Volvo 240 GL sedan 1992 (en een DAF 55 variomatic 1970)
het model is inderdaad nooit zo geleverd in nederland. Het is import uit duitsland..
heb er uiteindelijk 3000 voor betaald, is misschien nog wel veel geld maar ik denk dat het hem wel waard is.
en ja ik wil m het liefst weer 100% puur krijgen. (laat de Corona's wel erop zitten

)
er zijn trouwens best wat foto's waar de corona's op dit model zitten, zie deze amerikaanse bijvoorbeeld: