Berichten: 2
Topics: 2
Lid sinds: Jan 2013
Kan iemand mij vertellen of je een 5-bak automaat van een 70R-serie achter een 850 T5R kunt bouwen.
Het idee is een 850 T5R te chiptunen naar 300+ PK en dat een 5-bak beter met het vermogen en koppel overweg kan dan de 4-bak die er normaal in zit.
Iemand een idee of ervaring hiermee?
Berichten: 6.717
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Ik heb het op dit forum nog niet voorbij zien komen, maar op
http://www.volvo850forum.nl worden erg veel 850's opgepept.
Of ook de automaten uit de R 300+ PK aan kunnen lijkt me de vraag, zie vaak projectjes van mensen die hun automaat moeten(?) aanpassen.
Berichten: 103
Topics: 4
Lid sinds: May 2013
Geen een automaatbak van een 850/X70 kan veel vermogen aan, stoplichtsprintjes helpen daar erg goed bij
Van 1992 850 GLT naar 244 DL
1995 850 T-5R ombouw voor erbij
Berichten: 336
Topics: 10
Lid sinds: Sep 2010
Eensch ! welke automaatbak je ook pakt uit de 850 / x70 serie, +300 PK gaat gewoon niet zonder aanpassingen in de bak zelf. Niet doen dus want je blijft dan aan de bak aan het sleutelen. Lees je eerst goed in zou ik zeggen.
Volvo 854 T-5 1995, 854 2.5-20V 1992 & Volvo 760 TDIC 1983
Berichten: 658
Topics: 18
Lid sinds: Jul 2008
En 300+pk door alleen chippen??
Berichten: 336
Topics: 10
Lid sinds: Sep 2010
Is idd wel een hele goede vraag ja ? Standaard heeft een T-5R 226 PK met een overboost van 5 seconden naar 240 PK. Hoe wou je die bijna 75 PK winnen door alleen een chip ?
Volvo 854 T-5 1995, 854 2.5-20V 1992 & Volvo 760 TDIC 1983
Berichten: 1.380
Topics: 7
Lid sinds: Oct 2008
Het is geen chip, enkel de software van de ECU aanpassen. Volvo heeft 'm zelf standaard vrij safe afgesteld (omdat zo'n blok de 3 ton moet halen zonder gekke dingen), dus er zit qua afstellingen/aanpassingen heel wat meer uit te halen. De meeste chiptuners houden geen rekening met de bak die erachter hangt, kennelijk doet alleen de MTE-software dit (die houdt rekening met de schakelmomenten van de automaatbak en ontziet dus de bak veel meer dan de overige tuning-software). Ik had zelf een T-5R met RICA-software en dat was dus keihard door de automaatbak heen rammen, dat klonk gewoon echt niet gezond. Maar het ding rijdt nog steeds rond. Ik had het liever zonder die tuning gezien eerlijk gezegd.
Berichten: 658
Topics: 18
Lid sinds: Jul 2008
Er is meer uit te halen ja, maar geen 300+pk met enkel een ECU aanpassing.
Berichten: 1.380
Topics: 7
Lid sinds: Oct 2008
Omdat?
Ik denk dat het gewoon kan, maar in werkelijkheid gaat er in de aandrijflijn natuurlijk een hoop verloren (zeker met dit type automaatbak).
Berichten: 336
Topics: 10
Lid sinds: Sep 2010
Zou zeggen: lees het 850forum eens goed door en dan speciaal de tuningafdeling wat de jongens moeten doen om boven de 300 PK te kunnen komen. Minimaal al andere injectoren, turbo, DP en chip
Volvo 854 T-5 1995, 854 2.5-20V 1992 & Volvo 760 TDIC 1983