Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ombouwen van 850 T5R met 70R-serie automatische bak
#1
Kan iemand mij vertellen of je een 5-bak automaat van een 70R-serie achter een 850 T5R kunt bouwen.
Het idee is een 850 T5R te chiptunen naar 300+ PK en dat een 5-bak beter met het vermogen en koppel overweg kan dan de 4-bak die er normaal in zit.
Iemand een idee of ervaring hiermee?
Antwoord
#2
Ik heb het op dit forum nog niet voorbij zien komen, maar op http://www.volvo850forum.nl worden erg veel 850's opgepept.
Of ook de automaten uit de R 300+ PK aan kunnen lijkt me de vraag, zie vaak projectjes van mensen die hun automaat moeten(?) aanpassen.
Antwoord
#3
Geen een automaatbak van een 850/X70 kan veel vermogen aan, stoplichtsprintjes helpen daar erg goed bij
Van 1992 850 GLT naar 244 DL

1995 850 T-5R ombouw voor erbij
Antwoord
#4
Eensch ! welke automaatbak je ook pakt uit de 850 / x70 serie, +300 PK gaat gewoon niet zonder aanpassingen in de bak zelf. Niet doen dus want je blijft dan aan de bak aan het sleutelen. Lees je eerst goed in zou ik zeggen.
Volvo 854 T-5 1995, 854 2.5-20V 1992 & Volvo 760 TDIC 1983
Antwoord
#5
En 300+pk door alleen chippen??
Antwoord
#6
Is idd wel een hele goede vraag ja ? Standaard heeft een T-5R 226 PK met een overboost van 5 seconden naar 240 PK. Hoe wou je die bijna 75 PK winnen door alleen een chip ?
Volvo 854 T-5 1995, 854 2.5-20V 1992 & Volvo 760 TDIC 1983
Antwoord
#7
Het is geen chip, enkel de software van de ECU aanpassen. Volvo heeft 'm zelf standaard vrij safe afgesteld (omdat zo'n blok de 3 ton moet halen zonder gekke dingen), dus er zit qua afstellingen/aanpassingen heel wat meer uit te halen. De meeste chiptuners houden geen rekening met de bak die erachter hangt, kennelijk doet alleen de MTE-software dit (die houdt rekening met de schakelmomenten van de automaatbak en ontziet dus de bak veel meer dan de overige tuning-software). Ik had zelf een T-5R met RICA-software en dat was dus keihard door de automaatbak heen rammen, dat klonk gewoon echt niet gezond. Maar het ding rijdt nog steeds rond. Ik had het liever zonder die tuning gezien eerlijk gezegd. Smile
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
Antwoord
#8
Er is meer uit te halen ja, maar geen 300+pk met enkel een ECU aanpassing.
Antwoord
#9
Omdat?

Ik denk dat het gewoon kan, maar in werkelijkheid gaat er in de aandrijflijn natuurlijk een hoop verloren (zeker met dit type automaatbak).
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
Antwoord
#10
Zou zeggen: lees het 850forum eens goed door en dan speciaal de tuningafdeling wat de jongens moeten doen om boven de 300 PK te kunnen komen. Minimaal al andere injectoren, turbo, DP en chip
Volvo 854 T-5 1995, 854 2.5-20V 1992 & Volvo 760 TDIC 1983
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  ombouwen 245-1993 naar automaat kombuis2008 1 2.808 28 July 2018, 11:17
Laatste bericht: RM
  m47 telleraandrijving ombouwen A_A 3 4.158 29 April 2017, 17:11
Laatste bericht: Goedkoetje
  ombouwen Volvo 140 automaat van 3-bak naar aw71l barend vd scheur 7 8.591 19 December 2012, 21:13
Laatste bericht: peter145
  Achteras ombouwen voor electische telleraandrijving? Dopski 1 2.173 18 November 2012, 02:15
Laatste bericht: Jambon
  M40 lange pook ombouwen naar korte pook? Jerry 11 7.558 14 June 2011, 18:17
Laatste bericht: Marc1970
  teller ombouwen jero 3 3.656 2 March 2011, 18:05
Laatste bericht: Jambon
  245 GLE automaat naar AW .. (in ieder geval met lockout) ombouwen skidje 19 12.500 6 December 2009, 01:07
Laatste bericht: Patrick245
  245 schakel ombouwen naar automaat Jerry 1 3.584 14 July 2009, 06:23
Laatste bericht: skidje
  Automatische versnellingsbak onder een 945 LPT Bill 1 1.988 23 March 2009, 10:47
Laatste bericht: wanderer
  automatische bak storingsgevoelig? FZ06XY 2 2.672 12 February 2009, 12:52
Laatste bericht: Jw240

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)