Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Importeren Volvo 242
Beste Volvo liefhebbers,

Had even de vraag of iemand er ervaring mee heeft met het importeren van een Volvo 242 uit Zweden ? zit eraan te denken aangezien ze niet zo heel veel te vinden zijn in Nederland, Duitsland, Belgie en Frankrijk. Althans niet voor de prijzen waarvoor ze in Zweden aangeboden worden. Het naar Nederland halen kan ik goedkoop regelen.

Ook gelijk de vraag waar je goed naar moet kijken bij het aanschaffen van een 242?

Ik hoor graag van jullie!! alles is welkom.
Antwoord
Op mijn site staat wel wat handige info voor als je er een gevonden hebt: Auto invoeren uit Zweden

Verder moet je vooral zelf gaan kijken en niet teveel verwachten.
Mijn ervaring is dat ze in Zweden over het algemeen iets minder precies zijn. "ingen rost" (geen roest) en "bra skick" (goede staat) was in mijn ogen dat vaak lang niet.
Zie bijvoorbeeld Volvo 245 automaat te koop gezien in Zweden
Persoonlijk zou ik niks ongezien kopen en niet puur afgaan op wat de verkoper zegt, maar dit laten onderbouwen met foto's.
Uiteraard in het bijzonder de bekende slechte plekken.

Maar is het echt zo lastig in Nederland?
Met de huidige onrust rondom het afschaffen van de vrijstelling van wegenbelasting zijn de prijzen flink gedaald.
Bijvoorbeeld deze 242 uit 1979 voor 1750 euro of deze 242 uit 1980 voor 2495 euro
Beide met verse APK.
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
Antwoord
In hoeverre ben je bekend met de 240 serie? Let op de bekende roestplekken, technisch een beetje op orde is ook fijn natuurlijk.
Importeren is op zich niet zo'n probleem hoor, een ritje langs de rdw is genoeg en dan wachten tot de papieren er zijn. Geen ervaring met een Volvo, wel met een motorfiets. Wel zorgen dat je de juiste documenten erbij hebt.
Heb ik een vraag aan jou, waar vind je roestvrije Volvo's in Zweden? Mijn ervaring met auto's op Blocket is dat ze net zo duur zijn of na het opvragen van betere foto's gewoon net zo krokant als hier.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
Ik ben de laatste tijd regelmatig in Scandinavië, en ik heb de indruk dat de meeste auto's daar vÃÃl roestiger zijn dan in Nederland.
Antwoord
@ Cojones, Klopt.
In Zweden weten ze ook echt wel de prijzen hoor. voor een goede harde 240 betaal je ook gewoon de prijs die ze in NL vragen (dan wel voor schijthokken)
245L VAN
Antwoord
Blocket.se is inderdaad niet meer zo zoals het een paar jaar geleden was. Ik heb in mijn tijd in het buitenland een aantal scandinaviers leren kennen en die zeggen dat ze wel makkelijk te vinden zijn, als je de juiste mensen maar kent. Ze vertelden dat ze niet willen dat de auto geexporteerd wordt. Klinkt voor mij als bull shit in mijn oren, maargoed. Dat kan ik niet nagaan. Als ik er echt voor zou gaan, dan zouden ze hem kopen en koop ik em weer over van hen. Vonden ze geen probleem om te doen.

Ook veel autos van Garaget.org staan te koop, maar niet aangegeven. Daar komen ze toch wel meestal van een autoliefhebber die er wat meer aandacht aan geeft dan van blocket.se

Dus ben benieuwd waar het naartoe gaat.

Ik rij nu nog in mijn Amazon (benzine/lpg) en een golfje diesel. Haast heb ik er niet bij. Maar het is altijd wel een model geweest dat me aansprak. golfje weg, 242 erbij...zou niet mistaan in mijn garage
Volvo Amazon Kombi B18 `67[Afbeelding: biggrin.gif]
Golf mk1 1.6D "postgolf" `83 [Afbeelding: rolleyes.gif]

Golf mk1 GTI `83 (Sold)
Honda civic 1.6 vti vtec`93 (Sold)
Antwoord
Inderdaad, het lijkt nu een beetje of het niet de moeite waard is, maar Zweden is een prachtig land en het is een mooi avontuur.
Ik heb de Amazon cabrio die ik nu nog heb vlakbij de poolcirkel gekocht.
Zie ook Artikel V44 Volvo Amazon cabrio
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
Antwoord
Volgens mij hebben de Zweden gewoon stiekem een andere site dan blocket in gebruik genomen. Blocket is nog online om buitenlandse kapers af te schrikken ;-). Al die prachtige auto's van een paar jaar terug kunnen toch niet verdwenen zijn?
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
danielk schreef:.........Als dit je niks lijkt, dan ga er met auto met ambulance heen. Of doe het van de zomer en maak er een mooie vakantie van.

Zo'n vakantie trip heb ik in 2008 gedaan, met ÃÃn auto heen en twee terug. Toen een 245L uit 1976 in Stockholm gekocht. Wel met wat werk maar voor een bedrag lager dan 1K ben ik eigenlijk best tevreden met het resultaat, B21A (300.000km) met automaat (ondertussen uitgewisseld met M46 handbak), interieur in redelijke staat. Auto van 2e eigenaar en met de aankoopnota uit 1976. Heb de auto toen op de naam van een zweedse vriend gezet en ben naar NL gereden. Doel was een redelijke klus auto te hebben, da's ook gelukt Wink

In 2005 met mijn broer(tje) een 142 uit 1969 in Malmö gekocht. Dat waren nog de tijden... (qua prijs) Met 170.000 (anno nu) op de teller. De verkoper heeft de overschrijf datum 3 dagen later dan de aankoopdatum gezet, zodat we op het gemak richting NL konden tuffen.

In beide gevallen heb ik voor mezelf een aantal opties op een rijtje gezet, hieruit stuk of 5 uitgezocht , beetje een rondreis gepland en als ik er bij een in de buurt was bellen en langs gaan. Bijna alle zweden spreken engels en verkopen ook aan niet zweden. En verder de internationale wheeler-dealer-tricks gebruiken. Succes!
Antwoord
Hansepans schreef:Bijna alle zweden spreken engels en verkopen ook aan niet zweden!

Veel Zweden spreken engels is waar. Dat ze niet aan zweedse personen verkopen is gewoon klets
245L VAN
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Volvo 4 microprocessor. RX-250VQ. Hulp gezocht TenBrick 1 2.050 19 September 2025, 20:18
Laatste bericht: DanielSan
  afsluitdop radiateur volvo 240 2.1 wakka 8 584 23 August 2025, 19:33
Laatste bericht: wakka
  Volvo s60 dannyfernandez75 1 406 6 February 2025, 00:01
Laatste bericht: BartJu
  Volvo importeren uit zweden Walter_Defender 2 1.305 13 April 2024, 22:42
Laatste bericht: Walter_Defender
  Volvo v50 2004 t5 getik rechtsvoor tijdens optrekken en drempels Pieter V50 2 1.131 13 February 2024, 20:09
Laatste bericht: Pieter V50
  volvo 240 Kabelboom omwisselen van carb naar injectie?!?! Thijs69 4 1.508 13 October 2023, 10:49
Laatste bericht: Dopski
  reservewiel volvo 240 station 1990 HELP Scottie 4 2.698 24 July 2022, 10:54
Laatste bericht: Arjan.
  Man zoekt Volvo -- man vindt Volvo Neut 9 4.920 15 July 2022, 22:30
Laatste bericht: Madman
Shocked Volvo 940 veer bouten Bacchus 3 3.057 9 May 2022, 16:20
Laatste bericht: Marc1970
Tongue Volvo 244 kopen, waarop moet ik letten? VervelendeGozer 2 2.993 5 May 2022, 22:31
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)