Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
B200f blijft soms hangen op 1.000 TPM
#1
Hoi allen,
Mijn 245 blijft af en toe hangen in het 'versneld stationair toerental'. Zet je hem dan af en start je hem opnieuw, draait hij weer netjes 600 TPM. Iemand een tip waar ik het eerst moet kijken?
Luchtmassameter? Is er een aparte sproeier voor koudestart? Waar zit die?
Alvast dank
Antwoord
#2
600 toeren! Dat lijkt me vrij weinig. Zou eerder denken dat ie dan te weinig draait. Is een b200f uitgerust met een elektronische stationair klep? Misschien die even schoonmaken met ontvetten.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
#3
Die klep (uit de auto halen en beetje schudden met wasbenzine, alle zwart residu wegpoesten), en de gasklep (inlaatslang eraf en de gasklep open zetten en de hele binnenkant poetsen) schoonmaken. Gasrol, kabels, stangen en kogels smeren, en dan controleren of de gasklepsensor klikt zodra je de gasklep opent.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#4
@Marc, met 'die klep' bedoel je de luchtmassameter? If not, welke dan?
600 is idd misschien een beetje laag: het blok schudt ook, ik monteer volgende week gereviseerde injectors. 1.000 lijkt me echter wat veel..
Antwoord
#5
De stationaire regelklep vind je onder het inlaatspruitstuk; daar lopen een 2 tal grote vacuümslangen heen. Die klep goed reinigen zoals Marc aangeeft.
Volvo 245 DL, B19A, M46, 1977
Volvo 240 Polar, B230F, M47, 1992
Antwoord
#6
doen wat Marc1970 zegt. alles in die buurt goed schoonmaken (gasklep, stelmotor etc) en goed smeren van de mechaniek. Kijk ook of de gasklepschakelaar nog betrouwbaar is, eens met de multimeter testen of ie wat doet. heb al eens gehad dat ie wel nog klikte maar toch niet duidelijk meer doorgaf dat de klep open of dicht was. kijk ook ff naar de inlaatpakking en de slangen rondom de gasklep, die spullen hebben geen eeuwig leven. De slang tussen luchtmassameter en gasklep wil helemaal onderop waar deze over de kabels naar de accu schuurt doorslijten.

als je er nog nooit naar gekeken is kun je bij voorbaat al wat pakkingen enzo bestellen. gasklep is dan zeker behoorlijk dichtgeslibd etc. de auto zal dan een heel stuk lekkerder lopen met dat spul schoon en lekvrij.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#7
Ok dank!
Antwoord
#8
Opgelost! De gasklepschakelaar deed het gelukkig nog. Duur ding. De slang tussen de luchtmassameter en gasklephuis bleek te zijn doorgesleten door de kabels. Nieuwe slang erop en de boel schoongemaakt. Meteen ook gereviseerde injectoren geplaatst en hij loopt een stuk mooier nu. Dank voor de tips!
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Motor blijft koud? Boet 4 315 3 March 2025, 21:07
Laatste bericht: Dopski
  B200F hoog brandstofverbruik en onregelmatig lopen marc-f 1 410 22 April 2024, 15:58
Laatste bericht: Marc1970
  240 start soms niet (bij warme motor) superD 12 3.481 17 June 2023, 15:32
Laatste bericht: superD
  Anti-backfire klepje B200F B230F daan1508 9 3.435 5 January 2022, 00:18
Laatste bericht: daan1508
  Visco fan blijft constant blazen marc-f 2 1.731 10 March 2021, 23:20
Laatste bericht: Marc1970
  Losse aansluiting B200F motor Arnic 2 1.747 18 February 2021, 22:20
Laatste bericht: TeunTimmermans
  B200F motor probleempje Arnic 2 1.811 21 January 2021, 12:45
Laatste bericht: Arnic
  kleppendeksel blijft lekken adrianus240 7 4.512 28 November 2020, 14:22
Laatste bericht: Grey240Polar
Photo distributie riem vervangen, positie tussenas? B200f superD 9 4.873 25 November 2020, 14:10
Laatste bericht: superD
  Aarzelend / stotterend optrekken B200F Jordos 15 6.425 22 November 2020, 12:19
Laatste bericht: Jordos

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)