Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
nog een keer CO
#1
Hallo,

We hebben dus een 245 uit 1991 met bijna 6 ton achter de kiezen. Tijdens de komende APK zal LPG wel weer helemaal arm gedraaid moeten worden om door de CO test heen te komen (en direct daarna weer bijstellen om weer te kunnen rijden).

Maar hoe komt het nu dat ze zeggen dat oudere motoren moeilijker aan de CO norm kunnen voldoen? En wat kan er eventueel gedaan worden om dat te verbeteren? (Andere bougies of een toevoeging aan de benzine en een tijdje op benzine rijden?)

Marc
Volvo 245 GL estate 613.000 and stopt counting (and owning)<br />Volvo 945 2.3 I.C. (LPT/LPI) 269000 and started counting
Antwoord
#2
slijtage van je motor, kleppen, membraam, hetere verbranding, ouder"inefficiënter"LPG systeem, G2 of G1, maar wel afstelbaar Big Grin Big Grin Big Grin G3 Lpi bijv. is helemaal niets, en èènmaal te hoog Co gehalte is nieuwe regelunit/verdamper/relais, met bijbehorende $$$ Big Grin
hele gedoe omtrent uitstoot LPG motoren slaat nergens op, is de schoonste brandstof, minder zwavel ed. dan benzinemotoren, en wel deze eisen.....
+ de extra kosten van aanschaf & wegenbelasting! :evil: :evil:
Nederland...... :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
er is btw een soort toevoeging, soort druppelaar, welke in je inlaatspruitstuk word gedoseerd, en zorgt voor klepsmering, gaan zo langer mee, ben ff de naam kwijt, kost kleine 135.- euro, gooi het er bij mij binnekort op , (op beiden)

verder goed je ontsteking, luchtfilter en alle electra qua verdeler( bougies, bobine, kabels, rotor, bobine, verdeelkap)letten en bijhouden, kleine moeite, groot plezier, en wereld van verschil
orte Bochtenridder Smile &amp; Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Antwoord
#3
PP schreef:er is btw een soort toevoeging, soort druppelaar, welke in je inlaatspruitstuk word gedoseerd, en zorgt voor klepsmering, gaan zo langer mee, ben ff de naam kwijt, kost kleine 135.- euro, gooi het er bij mij binnekort op , (op beiden)

PP, zoek dat eens op.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#4
het heet Flashlube, en werkt volgens mijn Gasboer( Carbalt) perfect, zeker voor oudere motoren, en G1/G2 instalaties
[Afbeelding: flashlube8bt.th.jpg]
http://www.flashlube-europe.com/
orte Bochtenridder Smile &amp; Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Antwoord
#5
Dat is een toevoeging ter vervanging van je lood in de benzine.
helpt verder niets tegen normale slijtage
Antwoord
#6
dus wel:
Citaat:LPG is de brandstof van de toekomst. Het kost minder dan benzine of diesel en verminderd de luchtvervuiling. LPG is een droge brandstof en bezit, in tegenstelling tot benzine , geen slijtage reducerende additieven. LPG komt de verbrandingskamer in gasvormige toestand binnen. Het heeft een veel hoger octaan getal (112) en er komt veel meer hitte vrij tijdens de verbranding waardoor de thermische belasting van ongesmeerde kleppen en klepzittingen verhoogd wordt. Het ontbreken van klepsmering en de hogere thermische belasting resulteren vaak in het voortijdig slijten van de uitlaatkleppen. In een dergelijk geval moet de cilinderkop worden gerepareerd of geheel worden vervangen. Bij het rijden op LPG zijn zelfs geharde kleppen en klepzittingen vatbaar voor corrosie en erosie en kunnen daardoor kapot gaan. Los van de negatieve gevolgen zoals het verlies van motorvermogen, verhoogd brandstofverbruik en toegenomen emissie van schadelijke stoffen is het vervangen van een cilinderkop een dure reparatie, de kosten stijgen aanzienlijk indien een gebroken klep ook nog een zuiger beschadigd.

Wat zijn de verborgen kosten wanneer men een voor LPG geschikt gemaakte motor gebruikt, zonder klep en-klepzittingsmering? In een onderzoek onder gebruikers van LPG motoren en cilinderkoprevisiespecialisten kwam naar voren dat de tijd voor klep- en klepzitting onderhoud gemiddeld 25 % betrof van de het totale onderhoud, de reparatie tijd liep bij sommige systemen op tot 75 %. Er zijn reparatiekosten bekend tot EUR 1.500,-.

Onderzoek in de USA heeft aangetoond dat bij het rijden op LPG zonder speciale smeermiddelen voor kleppen en klepzittingen, zelfs kleppen van het hardste materiaal (stellite) op den duur inslaan.

Hoe kunt u het risico van voortijdige cilinderkopslijtage verminderen?
Gebruik Flashlube valve Saver Fluid, Europa's nummer 1 brandstofadditief met loodvervanger. Dankzij de smeer en -reinigingsmiddelen die speciaal ontwikkeld zijn voor de cilinderkop worden de hiervoor genoemde problemen gereduceerd of geheel voorkomen. De afzetting op kleppen wordt gereinigd en gereguleerd, waardoor de klep zijn warmte veel beter kan afstaan aan de klepzitting waardoor oververhitting door de lekkage van hete uitlaatgassen wordt verminderd. Een vastzittende klep is de oorzaak van het verbranden ervan, ook dit verschijnsel wordt sterk verminderd. FlashLube Valve Saver Fluid is niet zomaar een smeer en -reinigingsmiddel voor de cilinderkop. Het is het eerste Australische brandstofadditief dat gebruik maakt van een synthetische loodvervanger om klepslijtage tegen te gaan en dezelfde smerende eigenschappen bezit als loodhoudende benzine.

Flashlube Valve Saver Fluid verlengt de levensduur van de kleppen en klepzittingen, het zorgt ervoor dat slijtage aan de kleppen wordt geminimaliseerd. De krachtig reinigende additieven zorgen er voor dat de afzetting op de kleppen wordt gereguleerd, hiermee wordt de kans op voor-ontsteking, door hete afzetting in de verbrandingskamer verkleind. Het smeermiddel zorgt ervoor dat de motor een langere levensduur heeft en optimaal blijft presteren. Flashlube Valve Saver Fluid wordt toegevoegd aan de LPG in de verhouding van 1:1000 door middel van de Lubrication Kit. Dit is een gepatenteerd systeem dat een design onderscheiding gewonnen heeft. Meer dan 200,000 Kits zijn reeds geïnstalleerd bij zowel LPG als benzinemotoren in Australië en duizenden meer in Europa. De toestroom van het additief is volledig regelbaar en de resterende hoeveelheid in het reservoir is makkelijk afleesbaar. Alle aansluitpunten zijn gemaakt van messing en koper en zijn met zilver gesoldeerd. Het systeem is makkelijk te installeren en geschikt voor alle personen en -bedrijfswagens met of zonder 4WD, daarnaast is het systeem onderhoudsvrij.

De FlashLube Lubrication Kit heeft zichzlelf in de praktijk bewezen, getuige de toenemende verkoopaantallen en positieve testimonials van eindgebruikers en FlashLube installateurs. Het heeft automobilisten duizenden euro's bespaard op onnodige reparatiekosten aan de cillinderkop. Wanneer u ongelode benzine tankt, biedt FlashLube Valve Saver Fluid een uitstekende bescherming, dankzij het gebruik van de laatste technologische ontwikkelingen uit de olie industrie
orte Bochtenridder Smile &amp; Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Antwoord
#7
PP schreef:dus wel:
Citaat:LPG is de brandstof van de toekomst. Het kost minder dan benzine of diesel en verminderd de luchtvervuiling. LPG is een droge brandstof en bezit, in tegenstelling tot benzine , geen slijtage reducerende additieven. LPG komt de verbrandingskamer in gasvormige toestand binnen. Het heeft een veel hoger octaan getal (112) en er komt veel meer hitte vrij tijdens de verbranding waardoor de thermische belasting van ongesmeerde kleppen en klepzittingen verhoogd wordt. Het ontbreken van klepsmering en de hogere thermische belasting resulteren vaak in het voortijdig slijten van de uitlaatkleppen. In een dergelijk geval moet de cilinderkop worden gerepareerd of geheel worden vervangen. Bij het rijden op LPG zijn zelfs geharde kleppen en klepzittingen vatbaar voor corrosie en erosie en kunnen daardoor kapot gaan. Los van de negatieve gevolgen zoals het verlies van motorvermogen, verhoogd brandstofverbruik en toegenomen emissie van schadelijke stoffen is het vervangen van een cilinderkop een dure reparatie, de kosten stijgen aanzienlijk indien een gebroken klep ook nog een zuiger beschadigd.

Wat zijn de verborgen kosten wanneer men een voor LPG geschikt gemaakte motor gebruikt, zonder klep en-klepzittingsmering? In een onderzoek onder gebruikers van LPG motoren en cilinderkoprevisiespecialisten kwam naar voren dat de tijd voor klep- en klepzitting onderhoud gemiddeld 25 % betrof van de het totale onderhoud, de reparatie tijd liep bij sommige systemen op tot 75 %. Er zijn reparatiekosten bekend tot EUR 1.500,-.

Onderzoek in de USA heeft aangetoond dat bij het rijden op LPG zonder speciale smeermiddelen voor kleppen en klepzittingen, zelfs kleppen van het hardste materiaal (stellite) op den duur inslaan.

Hoe kunt u het risico van voortijdige cilinderkopslijtage verminderen?
Gebruik Flashlube valve Saver Fluid, Europa's nummer 1 brandstofadditief met loodvervanger. Dankzij de smeer en -reinigingsmiddelen die speciaal ontwikkeld zijn voor de cilinderkop worden de hiervoor genoemde problemen gereduceerd of geheel voorkomen. De afzetting op kleppen wordt gereinigd en gereguleerd, waardoor de klep zijn warmte veel beter kan afstaan aan de klepzitting waardoor oververhitting door de lekkage van hete uitlaatgassen wordt verminderd. Een vastzittende klep is de oorzaak van het verbranden ervan, ook dit verschijnsel wordt sterk verminderd. FlashLube Valve Saver Fluid is niet zomaar een smeer en -reinigingsmiddel voor de cilinderkop. Het is het eerste Australische brandstofadditief dat gebruik maakt van een synthetische loodvervanger om klepslijtage tegen te gaan en dezelfde smerende eigenschappen bezit als loodhoudende benzine.

Flashlube Valve Saver Fluid verlengt de levensduur van de kleppen en klepzittingen, het zorgt ervoor dat slijtage aan de kleppen wordt geminimaliseerd. De krachtig reinigende additieven zorgen er voor dat de afzetting op de kleppen wordt gereguleerd, hiermee wordt de kans op voor-ontsteking, door hete afzetting in de verbrandingskamer verkleind. Het smeermiddel zorgt ervoor dat de motor een langere levensduur heeft en optimaal blijft presteren. Flashlube Valve Saver Fluid wordt toegevoegd aan de LPG in de verhouding van 1:1000 door middel van de Lubrication Kit. Dit is een gepatenteerd systeem dat een design onderscheiding gewonnen heeft. Meer dan 200,000 Kits zijn reeds geïnstalleerd bij zowel LPG als benzinemotoren in Australië en duizenden meer in Europa. De toestroom van het additief is volledig regelbaar en de resterende hoeveelheid in het reservoir is makkelijk afleesbaar. Alle aansluitpunten zijn gemaakt van messing en koper en zijn met zilver gesoldeerd. Het systeem is makkelijk te installeren en geschikt voor alle personen en -bedrijfswagens met of zonder 4WD, daarnaast is het systeem onderhoudsvrij.

De FlashLube Lubrication Kit heeft zichzlelf in de praktijk bewezen, getuige de toenemende verkoopaantallen en positieve testimonials van eindgebruikers en FlashLube installateurs. Het heeft automobilisten duizenden euro's bespaard op onnodige reparatiekosten aan de cillinderkop. Wanneer u ongelode benzine tankt, biedt FlashLube Valve Saver Fluid een uitstekende bescherming, dankzij het gebruik van de laatste technologische ontwikkelingen uit de olie industrie
Idea

Als je de kosten van dat spul na een tijdje optelt, kun je voor dat geld je uitgestelde kop laten reviseren naar een gaskop (harde kleppen met nieuwe klepzetels) kun je weer jaren vooruit zonder toevoegingen. Aan normale slijtage valt toch niet te ontkomen. Ook niet met die dure wondermiddeltjes. Rustig rijden, niet boven de 4000 toeren. Dan kun je heeeeel ver komen. Met mijn 245 B23 sta ik al op 700.000 km op lpg. Een professionele koprevisie was E600,=. Big Grin Big Grin Big Grin

Johan
544 sport, Duett, Amazone 133GT, P1800E, P1800E, 1800ES, 242 Nordica, 245 gl, 262c Bertone two tone, 262c Bertone, 780c Bertone, 480 Turbo, C70 Cabriolet, C30,
Antwoord
#8
ja, maar het gaat wel langer mee zo, LPG boer had ook z'n twijfels, maar is ook overstag, en ik geloof 'm op z'n woord( ken hem dan ook goed Big Grin )
gaat zometeen in zowel de GLT als de 404 Big Grin
orte Bochtenridder Smile &amp; Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Antwoord
#9
ben benieuwd, maar 't is nogal lastig om straks te kunnen zeggen of het nou wel of niet werkt...

de omschrijving van het systeem vind ik nogal goedkoop:

"Design award gewonnen": dus het systeem ziet er leuk uit, nou en??

"in de praktijk bewezen, getuige de toenemende verkoopaantallen": zegt dat iets over de kwaliteit of over de marketing?

etc.

zou nog wel eens een professionele mening willen horen van een onafhankelijk persoon die 't langdurig heeft getest.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Zal vast wel al eens een keer aan de orde zijn geweest... Dirk342 7 5.290 19 February 2012, 20:59
Laatste bericht: Marc1970
  sinds ik de laatste keer op benzine heb gereden slaat ie af bij stationair Black Moose 31 17.185 26 October 2010, 21:29
Laatste bericht: MartjeB

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)