Topics: 7
Wie o wie kan eens kijken naar de airco van mijn 240GL ,1986 wil graag weten of het mogelijk is de airco weer aan de praat te krijgen
de airco zit er al vanaf 1986 orgineel in. De auto komt uit Spanje ik heb hem vanaf december 2011. Ik heb er totaal geen verstand van en misschien is het maar weinig werk. We gaan er eind juli mee op vakantie en dan zou het fijn wezen als die werkt. Graag iemand in de omgeving van Epe
Topics: 4
Je zou Bouke Maas eens kunnen vragen, die woont in Slijk-Ewijk bij Nijmegen in de buurt. Ik heb wel een telefoonnummer voor je.
Topics: 26
Ik zou eens kijken of er een airco service bij jou in de buurt zit. Die kan het systeem vacuum trekken om te kijken of deze niet simpelweg leeg is gelopen.
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Topics: 78
Een baksteen uit 1986 heeft waarschijnlijk wel R12 als koudemiddel gehad ooit. Dat is (gelukkig) niet meer te krijgen en dus heb je twee opties (als de compressor niet kaduuk is). Of je laat de boel retrofitten naar R134a of je maakt gebruik van het alternatief (wel minder koud volgens sommige ervaringsdeskundigen). Zie draadje:
http://volvolvo.nl/showthread.php/11542-...naar-R134a
Succes!
Vandaag even met Timen Smit (Vaassen) onder de kap gekeken voor wat andere zaken. Ook hebben we de airco eens beter bekeken, het systeem staat nog onder druk:-) er is geen spanning om de magneetkoppeling in werking te zetten zodat de pomp werkt. Ligt niet aan de druk dit hebben we even omzeild. Als ik nu met en draadje spanning erop zet dan werkt de pomp, of het al kouder wordt heb ik nog niet gecontrollerd. De oplossing voor het aanslaat van de mangeet schakelaar zit dus waarschijnlijk in het elektrische circuit of de schakelaar? Hebben jullie in woudenberg ook het alternatief voor R12? weet uberhaupt niet of dit gebruikt is hoe controleer ik dat? aparte vul nippel?
Topics: 52