Topics: 10
Ik wil een setje extra volvo/vdo meters inbouwen, ik heb alleen de lampjes niet, had er maar een kapot lampje bijgezeten...
Kan iemand een fotootje posten van deze lampjes of een adresje mailen omgeving Apeldoorn?
Dirk Vos automaterialen, reeds 125 jaar in het vak, had ze dit keer ook niet.
Topics: 9
Dit is de benodigde houder, het lampje is gewoon een klein 12V lampje. Volgens mij was de houder redelijk duur in verhouding.
DennisvdB schreef:![[Afbeelding: 29-133-004_front.jpg]](http://www.vdo-instruments.com/media/catalog/product/cache/3/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/2/9/29-133-004_front.jpg)
Dit is de benodigde houder, het lampje is gewoon een klein 12V lampje. Volgens mij was de houder redelijk duur in verhouding.
Wel een losse houder? Daar wordt het niet eenvoudiger op, kan ik iets modificeren of iemand toevallig wat over?
Topics: 52
Je zou er ledverlichting van kunnen maken. Et juiste weerstandje in serie solderen. Kun je nog een leuk kleurtje kiezen ook.
Volvo 142 B23 schreef:Je zou er ledverlichting van kunnen maken. Et juiste weerstandje in serie solderen. Kun je nog een leuk kleurtje kiezen ook.
Ben niet goed thuis in electrotechniek, dacht meer aan het aanpassen van "bestaande'lampjes, ik zag bij genoemde Vos een poster met errug veel verschillende lampies
Topics: 52
Nou dat is echt geen rakettechniek. Sterker nog, als jij een ledje naar keuze uitzoekt is er hier wel iemand die je de juiste weerstand wil vertellen. En dan is et een kwestie van plus op de ene poot van de weerstand, andere poot aan de led en andere poot van de led aan min. Alleen ff opletten met de led, die heeft itt een gloeilampje een plus en een min.
Topics: 288
Volvo 142 B23 schreef:Nou dat is echt geen rakettechniek. Sterker nog, als jij een ledje naar keuze uitzoekt is er hier wel iemand die je de juiste weerstand wil vertellen. En dan is et een kwestie van plus op de ene poot van de weerstand, andere poot aan de led en andere poot van de led aan min. Alleen ff opletten met de led, die heeft itt een gloeilampje een plus en een min.
ik ben er mee bezig...
Ok, da's een alternatief, vanwege het kleurverschil zou ik dan ook alle overige boordverlichting aanpassen, wellicht dat iemand zijn lampjes gaat wisselen voor led? Dan wil ik de oude onderdelen graag overnemen.
Topics: 288
ze zijn r ook in warm wit..
Haha, je wilt me echt overhalen!