Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
aw 71 vraagje
Onder mijn 245 model '84 steekt een aw71 automaat denk ik(3+od, mechanische teller aansluiting)

Normaal als ik ongeveer 95km/u berijk springt er een soort slip begrenzing in (sorry, ken de juiste benaming niet).
Dit lijkt een beetje op een vijfde versnelling, het toerental zakt ongeveer 300 toeren, en er is geen verschil in toerental meer wanneer ik versnel of vertraag (net als bij een handgeschakelde bak)

Nu sinds kort gebeurt dit niet altijd. Scheelt me een pak in verbruik op de snelweg. Heb al de olie verwisseld (volledig, door de leidingen naar radiator af te koppelen, nieuwe olie te laten opzuigen tot de heldere olie er aan de andere kant uitkomt...)

Probleem is minder, maar soms (1 in 5 keren) wil ie niet....

Enige idee's?
Antwoord
de juiste benaming is lock-up en die wordt electronisch met een relais aangestuurd geloof ik en het relais bevindt zich meetsal rechts in het middenconsole bij de kachel
Volvo S70R B5234T4 M59 
Antwoord
Olie is reeds ververst...

Morgen gaat ie op de brug om al de ophangings rubbers te vernieuwen, dus kan ik eens goed kijken welke bak het is.

Aangezien de motor niet origineel meer is (B230F met Bosch LH 2.2 zit erin, volgens de serienummer zou er een B23A in moeten zitten...) zou het weleens kunnen dat ie overgebouwd is van een 700 series.
Dan hebben ze wel echter mooi de ontstekings verdeler op de 240 plaats gezet, ziet er redelijk origineel uit...

Hebben de 700 serie 4-bakken ook die uitschakelbare 4de versnelling (OD)?
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Koppelingsplaat vraagje Volvo 142 B23 3 2.906 25 November 2013, 17:32
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  Help! vraagje M41 of M46 M&M 8 6.261 23 March 2010, 19:28
Laatste bericht: M&M
  vraagje bw55 automaat abco 1 2.284 22 December 2008, 22:12
Laatste bericht: abbabak

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)