27 November 2011, 15:15
Ik kan nieuwe set zuigerveren overnemen (3 x voor elke zuiger) welke bedoeld waren voor een B23E. Weet iemand of deze hetzelfde zijn als de veren op een B230FK?
Standaard zuigerveren B23E hetzelfde als B230FK?
|
27 November 2011, 15:15
Ik kan nieuwe set zuigerveren overnemen (3 x voor elke zuiger) welke bedoeld waren voor een B23E. Weet iemand of deze hetzelfde zijn als de veren op een B230FK?
27 November 2011, 16:49
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 27 November 2011, 16:52 door Marc1970.)
Ik denk het niet. De B17-23 had twee versies ringen met hoogtes 2-2-4.75 (overgekomen van de B18/20) dan wel 1.75-2-4 (ruwwegge maten in mm), de B230/234 ringen zijn 1.75-1.75-3.5.
Resp. comp. 1, 2 en olieschraapveer. Dus zeker weten niet.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Hmm, dat zou jammer zijn. Ik kreeg de volgende maten door van de verkoper:
Diameter 96,00 mm Compresieveer 1,75 mm dik Middelste veer 2 mm dik Olieschraapveer 4 mm dik De waardes die jij opnoemt zijn inderdaad anders. Ik zal ze morgen opmeten, heb de zuigers er uit liggen namelijk. ![]()
27 November 2011, 22:13
'k Heb net even gemeten en kwam op 1,75mm, 1,75mm en 3,5mm. Jammer, maar de oude zien er ook gewoon prima uit. Even schoonmaken en GOAN!
![]()
27 November 2011, 22:58
Zijn dat de FK zuigers? Best wel vies. Ik heb zo'n kwartet zuigers uit een B230F die er veel frisser uitzagen na 400.000 km.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
27 November 2011, 23:21
Viesss als in "vet gaaf supercool"? Of gewoon smerig?
![]()
28 November 2011, 01:27
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 28 November 2011, 01:30 door TheSaint77.)
Van een ander forum 'geleend'
Citaat:Als je de zuigers volledig gedemonteerd hebt kun je get volgende doen: Andere reactie hierop: Citaat:alle zuigers een nacht in de ATF olie of in diesel zetten.Los verbrandings resten op je spoeld met remmenreiniger alles schoon. en Citaat:Best wat laten weken is ideaal, anders 'droog' reinigen maakt het risico op beschadigen enkel groter. Koolstofafzetting; Volgens mij is het overigens een teken dat er weinig lange afstanden met de motor gereden zijn waarbij normaal gesproken de kans op afzetting van koolstof wordt beperkt door de hoge en langdurige temperatuur die er dan ontstaat. Komt dus uit een 'luie' motor denk ik? "Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
28 November 2011, 01:57
Dat zou wel kunnen ja, volgens Dirk kwam het blok uit een 940 met automaat van een oud mannetje die er inderdaad erg rustig en weinig mee reed. Erg clichÃ, maar aan die zuigers te zien redelijk geloofwaardig haha
![]() Die schoonmaaktips zijn wel handig. Zal ze van de week in de week zetten.
28 November 2011, 02:26
LJ schreef:Dat zou wel kunnen ja, volgens Dirk kwam het blok uit een 940 met automaat van een oud mannetje die er inderdaad erg rustig en weinig mee reed. Erg clichÃ, maar aan die zuigers te zien redelijk geloofwaardig haha Graag gedaan! Ik wacht de resultaten met spanning hier af! :-) "Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
28 November 2011, 19:57
zelf nu ook een set zuigers aan het schoonweken, in de diesel schoonweken levert niets op. atf weinig effect. benzine ook niet echt (en dat is nog echt vervelend spul voor de gezondheid). Wat ik nu heb ik gewoon koudreiniger, dat werkt wel goed maar is ook zeker een week intrekken voor nodig. Veren moeten er nog af om er onder schoon te maken.
Staalborstel zou ik nooit bij de zuigers in de buurt laten komen. Met een houtje oid kun je losgeweekte koolaanslag ook wel loskrijgen. Ik ben nog aan het sparen voor een ultrasoonreiniger, een sterke. Dan gaat het pas lekker snel.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|