Berichten: 891
Topics: 39
Lid sinds: May 2010
Even een niet-Volvo vraag.
We hebben in mijn vader zijn Mercedes een 1900 i.p.v. een 2300 gelegd uit een nieuwere Mercedes.
Beide Kjet.
Past de Kjet zich aan naar de motorinhoud of is zoiets af te stellen?
Berichten: 2.851
Topics: 60
Lid sinds: Sep 2010
Wikipedia zegt het volgende:
"Mechanical fuel injection. The 'K' stands for German: "Kontinuierlich", meaning continuous. This is different from pulsed injection systems, in that the fuel flows continuously from all injectors, while the fuel pump pressurises the fuel up to approximately 5 bar (72.5 psi). The air that is taken in is also weighed - to determine the amount of fuel to inject."
Foto's van de Benz graag :wink:
Berichten: 398
Topics: 49
Lid sinds: Jan 2009
Je zou de onderdeel nummers eens moeten vergelijken!
Een Kjet is op CO af te stellen .... of je daarmee eventuele verschillen in motortype op zou kunnen vangen .....
Ik vraag me af of de vormgeving van het huis waar de luchtklep in beweegt voor beide modellen gelijk is.
Deze bepaalt de brandstof/lucht verhouding.
Schrijf je on op een MB forum zou ik zeggen!
mijn vrouw en ik delen een auto, als ie vies of stuk is, is ie van mij ......
Berichten: 1.778
Topics: 78
Lid sinds: May 2007
Moet volgens mij kunnen.
De luchtweger kijkt alleen naar het volume lucht wat aangezogen wordt ,en doet daar de juiste hoeveelheid brandstof bij.
En of je dat nou verbrand in een cil. van 500 cc of in een cil. van 600cc maakt dan niet uit.
De mengverhouding brst/lucht is de juiste...
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.