Topics: 50
Omdat mijn ruitenwissermotor wat stroef ging en enorm veel lawaai maakte, ben ik wat gaan klooien. Dat is natuurlijk altijd dom werk, maar na alles weer teruggeplaatst te hebben vloog de zekering eruit. En nog eens. En nog eens. Een nieuwe ruitenwissermotor gekocht en die geplaatst. Nu doet de motor het wel, en de zekering ook, maar de ruitenwissers komen niet meer terug in hun orginele stand. Dus blijven hangen wanneer je em uit doet. Iemand een idee waaraan het ligt? Hebben de ruitenwissers 1 relais? (die van de interval?) of nog meer? En heeft iemand toevallig zo'n relais liggen? De intervalwisser doet namelijk ook raar. Soms haalt hij 2 keer, soms 3 keer en dan weer een tijdje niet...
Topics: 10
Soortgelijk probleem gehad met een smetteloze 240 uit 93 met 5 ton op de klok, tijdens een bui bleven de wissers plotseling hangen, auto droog onder een overkapping van een tankstation gezet en ww gebeld, deze heeft motertje gecontroleerd, was goed, daarna bijna drie kwartier het mechanisme gesmeerd, ruitenwissers eraf en deze asjes smeren met kruipolie, hier bleef roest uitkomen!
Ook behandelde hij mijn ramen met antirain, zodat er minder weerstand en werk voor de wissers was. Briljante akties die ik later preventief heb herhaald. Klacht bleef weg en wissers kwamen mooi terug.
Ook als ik de ruitenwissers omhoog doe en niet op de ruiten zet, dan blijft hij hangen... Probleem zit em in de schakelaar/bedrading of in relais.
Topics: 289
er zit een contactschijf in de motor met sleepcontactjes, als het contact verminderd gaat de boel haperen..
Topics: 10
bij mij bleven ze van de ruit af ook hangen, helpt een zetje om ze in de ruststand te krijgen?
Topics: 85
Er zijn twee intervalrelais, een zwarte voor de voorkant en een blauwgele voor de achterkant, onder een plaatje bij je linkervoet. Maar het voorrelais doet ook bij normale wisstanden mee. Zo'n voorrelais heb ik nog wel ergens, ond. nummer is 1235067.
Ik weet eigenlijk niet of-ie goed is. Volgens mij zat dit relais in de 2, 7 en 9 serie.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Hij doet het weer! Dankzij Marc1970 voorzien van een nieuwe relais. Deze vervangen. Toen deed hij het nog steeds niet. Een massadraad getrokken vanaf de nieuwe motor. En nu doet hij het weer. Oude relais was kapot en oude motor maakte taffes veel herrie. Super.
Dank,
Anne