1 February 2006, 17:44
Mijn '84 Volvo 245 heeft een beetje een vreemd ontstekings systeem.
De motor is een b230 met lh 2.2 injectie. Ik denk dat die injectie er als modificatie is opgezet omdat de meeste hier (in Thailand) de K-jet hebben.
Geen problemen met injectie, werkt perfect, maar ik denk dat de ontstekin ook aangepast is maar op een vreemde manier.
De verdeel unit heeft een vacuum aansluiting, vermoedelijk voor de ontstekings vervroeging.
Darenboven wordt de ontsteking ook gestuurd met een electroniscshe control unit (zie foto), die ook nog eens een vacuumaansluiting heeft!
![[Afbeelding: F600060354PRO.JPG]](http://img.eautopartscatalog.com/live/F600060354PRO.JPG)
Gaan deze dingen elkaar niet negatief beinvloeden?
Motor loopt heel lekker maar is boven de 4500 toeren wel snel buiten adem. Standaard M nokkenas, dus is sowieso niet sneldraaierig aangelegd!
Enig idee???
De motor is een b230 met lh 2.2 injectie. Ik denk dat die injectie er als modificatie is opgezet omdat de meeste hier (in Thailand) de K-jet hebben.
Geen problemen met injectie, werkt perfect, maar ik denk dat de ontstekin ook aangepast is maar op een vreemde manier.
De verdeel unit heeft een vacuum aansluiting, vermoedelijk voor de ontstekings vervroeging.
Darenboven wordt de ontsteking ook gestuurd met een electroniscshe control unit (zie foto), die ook nog eens een vacuumaansluiting heeft!
Gaan deze dingen elkaar niet negatief beinvloeden?
Motor loopt heel lekker maar is boven de 4500 toeren wel snel buiten adem. Standaard M nokkenas, dus is sowieso niet sneldraaierig aangelegd!
Enig idee???