Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
brandstofrelais 240
Wie kan mij adviseren over het volgende probleem:
Mijn Polar uit 1992 weigert regelmatig te starten. Als ik echter een tijdje het brandstofrelais bij de bijrijdersstoel opschud, kom ik altijd weg. Bij doormeten blijkt er soms wel, en soms geen electrisch verbinding te bestaan tussen de roodgele draad die eindigt bij het het brandstofrelais, en de roodgele draad die eindigt bij de bijbehorende zekering (de 4e zekering van boven). Kortom: hier lijkt een draadbreuk te zijn.

Ik heb echter geen idee of beide draadeinden rechtstraaks met elkaar verbonden zijn; ze verschillen namelijk van kaliber. Ik durf daarom niet zomaar een extra draad te trekken. Weet iemand hoe deze roodgele draad verloopt? Heeft iemand wellicht een PDF met de betreffende bedrading?
Al vast veel dank!
diederikvandijk@hetnet.nl
iederik
Antwoord
1. trek die relais uit de auto
2. wip de omhuizing van het relais af.
3. bekijk de solderingen van het relais.
4. soldeer de loszittende verbindingen.
5. monteer de relais weer in omgekeerde volgorde.

tis wat werk misschien , maar is een goedkope oplossing
ik heb nu verscheidene relais gerepareerd en doen het altijd weer perfect.
Antwoord
bedankt, maar hiermee is het probleem niet opgelost. Het relais zelf is prima; er zit echter een breuk de roodgele draad die naar het relais toeloopt.
iederik
Antwoord
ok

dan ff een frissedraad trekken
kan niet moelijk zijn
Antwoord
het probleem is dat ik niet weet waar die draad naartoe loopt: hij verdwijnt in een dikke bundel draden richting motor en is niet zomaar verder te vervolgen. Vandaar dat ik zoek naar een bedradingsschema of zoiets dergelijks.

Diederik
iederik
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  brandstofrelais Roelof 13 17.097 28 June 2012, 18:47
Laatste bericht: riesies740
  Brandstofrelais 244 met B23E modeljaar 1983 - waar en werking? oudevolvo 2 3.145 3 October 2010, 13:51
Laatste bericht: oudevolvo

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)