Berichten: 7
Topics: 4
Lid sinds: Apr 2010
Ben in bezit van een volvo 244 gle van het bouwjaar 1983
Nu heb ik het volgende probleem.
Als ik het s`morgens start hij direct maar daarna valt de motor weer uit.
Als ik de auto nu weer probeer te starten (soms komen er knallen uit de uitlaat) duurt het erg lang voor hij aanpakt, en vervolgens begint hij onregelmatig te lopen. Wanneer ik nu probeer weg te rijden wat lukt
met veel pijn en moeite begint de auto te schokken en te stoten.
Als ik dan een stukje heb gereden het gas een paar keer goed in getrapt doet de auto het wel goed.
Maar hij blijft onregelmatig stationair lopen. En moet altijd wegrijden met veel gas anders valt de motor uit.
Hij gaat hier om een b23 e motor.
Wie herkend dit probleem??
Berichten: 2.463
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Rijdt deze B23E op Gas of Benzine?
Hoe regelmatig zijn de kleppen gesteld, bougies vervangen, bougiekabels, etc ???????
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 567
Topics: 17
Lid sinds: Jan 2011
CO- afstellen? slecht stationair bij alleen koud of ook bij warmedraaide motor?
Berichten: 7
Topics: 4
Lid sinds: Apr 2010
De auto rijd alleen op benzine.
KLeppen en ontsteking zijn opnieuw afgesteld door een automonteur. nieuwe bougies geplaatst. Co is ook opnieuw afgesteld voor de keuring. De motor loopt ook slecht stationair als hij warm is. Wanneer ik de motor uitzet als hij warm is krijg ik hem nog moeilijker aan de praat....
Berichten: 2.310
Topics: 56
Lid sinds: Sep 2008
Liep ie daarvoor ook al slecht?
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Berichten: 7
Topics: 4
Lid sinds: Apr 2010
Heb de auto zo gekocht, dacht eerst aan een probleem met de ontsteking.
Als ik de koude start sensor ontkoppel wil de auto helemaal niet starten, als ik de sensor eraf haal als de motor loopt hoor je geen verschil. Hoe kan ik zien of de rubbers van de injectoren kapot zijn? En zijn deze makkelijk te vervangen.
Wie kan mij wat meer vertellen over de EGR? wat is hier de functie van en hoe kan ik deze herkennen onder de motorkap???
De auto loopt met slecht weer (veel regen) slechter dan met droog mooi weer...
Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Richard schreef:Heb de auto zo gekocht, dacht eerst aan een probleem met de ontsteking.
Als ik de koude start sensor ontkoppel wil de auto helemaal niet starten, als ik de sensor eraf haal als de motor loopt hoor je geen verschil. Hoe kan ik zien of de rubbers van de injectoren kapot zijn? En zijn deze makkelijk te vervangen.
Wie kan mij wat meer vertellen over de EGR? wat is hier de functie van en hoe kan ik deze herkennen onder de motorkap???
De auto loopt met slecht weer (veel regen) slechter dan met droog mooi weer...
bougiekabels goed?
Berichten: 398
Topics: 49
Lid sinds: Jan 2009
Richard,
Het is geen sensor. Het is een injector!
Deze spuit de eerste paar seconden brandstof in het inlaatspruitstuk.
Logisch dat het geen verschil maakt als de motor eenmaal loopt.
De EGR waar jij het over hebt, zul je waarschijnlijk het volgende me bedoelen.
Het gaat om de auxilary air device. deze zorgt voor meer lucht in de warmloop fase.
Hij zit tussen het inlaatspruitstuk en het kleppendeksel.
Er zitten 2 slangen aan, 1 gaat naar de onderzijde van het inlaat spruitstuk.
Zorg dat beide slangen goed aangesloten zijn!
Heb je de luchtschijf al eens gecontroleerd?
Hoe zeker ben je van de juiste klepspeling en ontsteking?
mijn vrouw en ik delen een auto, als ie vies of stuk is, is ie van mij ......
Berichten: 3.258
Topics: 176
Lid sinds: Nov 2005
Gasklephuis al gereinigd?
Berichten: 398
Topics: 49
Lid sinds: Jan 2009
Gasklephuis? ik ben serieus geïnteresseerd om te weten wat daar mis kan gaan!
mijn vrouw en ik delen een auto, als ie vies of stuk is, is ie van mij ......