26 January 2006, 12:20
Funsdaf,
Nog even een vraagje over de mechanische injectie.
Op deze manier (iedere injector spuit benzine in, ongeacht of de inlaatklep wel of niet opend) heb je toch geen voordeel tenopzichte van een caburateur?
Lijkt me dat door de minimale afstelling (lees geen) de motor nooit 100% goed afgesteld kunt krijgen. Alleen door goede/nieuwe injectoren te hebben, of oude regelmatig te controleren op een goede verstuiving, kun je iets aan de afstelling doen.
Door electronische ontsteking kun je weinig doen, sproeiers heb je niet in de injector systemen zitten, enz.
Je zult me wel begrijpen.
Wat is dus het voordeel van deze injectiesystemen tov een gewone caburateur? Zuiningheid, stabiliteit?
Nog even een vraagje over de mechanische injectie.
Op deze manier (iedere injector spuit benzine in, ongeacht of de inlaatklep wel of niet opend) heb je toch geen voordeel tenopzichte van een caburateur?
Lijkt me dat door de minimale afstelling (lees geen) de motor nooit 100% goed afgesteld kunt krijgen. Alleen door goede/nieuwe injectoren te hebben, of oude regelmatig te controleren op een goede verstuiving, kun je iets aan de afstelling doen.
Door electronische ontsteking kun je weinig doen, sproeiers heb je niet in de injector systemen zitten, enz.
Je zult me wel begrijpen.
Wat is dus het voordeel van deze injectiesystemen tov een gewone caburateur? Zuiningheid, stabiliteit?
trotse bezitter van volvo 265 GLE V6 2.7 bj 80, americaanse uitvoering