19 April 2011, 23:19
Ik ben al enkele maanden aan het meelezen op dit forum maar kwam tot het besef dat ik me nog niet volledig heb voorgesteld.
Bij deze dus, ik ben Niels, 19 jaar jong. Ik ben een rasechte Belg.
Vorig jaar in oktober is mijn peter overleden. Hij had een volvo 244 GL bj 1991.
(Daarvoor had hij een 144 bj 1969 maar deze is al reeds lange tijd verkocht, wat ik wel spijtig vind)
De 244 heeft mijn ma ondertussen geërfd en mag ik nu volledig gebruiken (zij de kosten, ik het plezier ;D )
In december is de papiermolen volledig in orde geraakt en kon ik rustig met de wagen rondrijden.
Dat dacht ik toch tot op een dag (midden december) ik moeilijkheden had met de sleutel om te draaien in het contactslot.
Na lang proberen ging het dan toch. De motor maar terug stilgelegd en nog eens proberen dacht ik toen.
Maar na lang proberen en aan het stuur te draaien ging het totaal niet meer. Stuurslot stond op en de sleutel kon ik niet meer omdraaien in het contactslot :'(
De wagen stond op dat moment buiten in de kou in het vriesweer. Deze heeft daar lange tijd gestaan.
Na wat zoeken en rondhoren heb ik een 2dehands stuurkolom gevonden. Deze heb ik proberen zelf te monteren mbv dit forum en volvo boeken (repairs and maintenance). Dit is me dan toch gelukt. voor de zekerheid ben ik er toch voor naar de garage geweest hier twee straten verder om alles te checken. Dik in orde zeiden ze mij ;D
Vanaf toen kon het volvo-rijden eindelijk beginnen voor mij
Al gedane werkjes:
- Stuurkolom zelf vervangen.
- Lekkende waterpomp gedicht met tec7.
- Volledig nieuwe uitlaat laten zetten.
- Richtingaanwijzer rechts vooraan gelijmd.
Werkjes die nog te doen zijn:
- Claxon maken.
- Nieuwe knop voor dagteller te resetten.
http://img534.imageshack.us/i/img3364w.jpg/
http://img859.imageshack.us/i/img3365a.jpg/
Bij deze dus, ik ben Niels, 19 jaar jong. Ik ben een rasechte Belg.
Vorig jaar in oktober is mijn peter overleden. Hij had een volvo 244 GL bj 1991.
(Daarvoor had hij een 144 bj 1969 maar deze is al reeds lange tijd verkocht, wat ik wel spijtig vind)
De 244 heeft mijn ma ondertussen geërfd en mag ik nu volledig gebruiken (zij de kosten, ik het plezier ;D )
In december is de papiermolen volledig in orde geraakt en kon ik rustig met de wagen rondrijden.
Dat dacht ik toch tot op een dag (midden december) ik moeilijkheden had met de sleutel om te draaien in het contactslot.
Na lang proberen ging het dan toch. De motor maar terug stilgelegd en nog eens proberen dacht ik toen.
Maar na lang proberen en aan het stuur te draaien ging het totaal niet meer. Stuurslot stond op en de sleutel kon ik niet meer omdraaien in het contactslot :'(
De wagen stond op dat moment buiten in de kou in het vriesweer. Deze heeft daar lange tijd gestaan.
Na wat zoeken en rondhoren heb ik een 2dehands stuurkolom gevonden. Deze heb ik proberen zelf te monteren mbv dit forum en volvo boeken (repairs and maintenance). Dit is me dan toch gelukt. voor de zekerheid ben ik er toch voor naar de garage geweest hier twee straten verder om alles te checken. Dik in orde zeiden ze mij ;D
Vanaf toen kon het volvo-rijden eindelijk beginnen voor mij

Al gedane werkjes:
- Stuurkolom zelf vervangen.
- Lekkende waterpomp gedicht met tec7.
- Volledig nieuwe uitlaat laten zetten.
- Richtingaanwijzer rechts vooraan gelijmd.
Werkjes die nog te doen zijn:
- Claxon maken.
- Nieuwe knop voor dagteller te resetten.
http://img534.imageshack.us/i/img3364w.jpg/
http://img859.imageshack.us/i/img3365a.jpg/
240 GL ~ B200f ~ 1991
144 ~ B20a ~ 1970
144 ~ B20a ~ 1970