Berichten: 1.090
Topics: 14
Lid sinds: Mar 2005
Het goedkoopst en makkelijkst is het denk ik, om bussen tussen de veren en hun ophanging te maken. Verder moet je natuurlijk je luchtfilter up-to-date houden en desnoods onderweg wat vaker vervangen. Verder kan je met een 240 niet zo gek veel overkomen lijkt me; goede keus!
Cool trouwens die rit; ik neem aan dat je ons op de hoogte houdt?!
Succes!
Berichten: 1.404
Topics: 41
Lid sinds: Mar 2005
zoals ik je al mailde kun je ook eens info vragen aan:
http://www.volvolvo.nl/forum/viewtopic.php?t=824
hebben vast wel nuttige tips
orte Bochtenridder

& Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
de volvo 240 VAN heeft een soort spacers tussen de veren de de carosserie zitten bij de voorwielophanging. Geeft zeker 3 cm extra...
diesel veren zijn ook stugger (voor iig)
achter weet ik niet.. er zijn wel veren van andere auto's die ook passen...
Ik zou verder bij de 240 een paar kleine dingen veranderen om em betrouwbaarder te maken. Bijvoorbeeld de thermostaat en de luchtvoorverwarming uit het luchtflterhuis halen, want die thermostaten gaan vaak kapot en dan zuigt de motor hete lucht aan (minder vermogen en hoger verbruik), dan kan de luchtmassameter makkelijk kapot gaan...
En dan gelijk even die inlaat snorkel vervangen voor dikke buis die van wat hoger aanzuigt.
Ook heeft de 240 een rubber plug op de achterkant van de cylinderkop zitten, die kan er eventueel uitschieten en zorgen voor flink olieverlies.. Daar is makkelijk een plaatje op te maken, er zitten al gaten met schroefdraad.
Ik zou ook even kijken of je de injectoren en de gasklep kunt reinigen, dan rijd ie ook weer een stukje beter en zuiniger..
Misschien de radiateur laten spoelen/schoonmaken en de thermostaat vervangen voor een lage temperatuur waarde (standaard is 89 d8 ik).
Alle vloeistoffen vervangen, filters etc..
maar ja, dat zijn eigenlijk logishe zaken... Maar soms is het budget iet groot genoeg vrees ik :oops:
JW
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 296
Topics: 17
Lid sinds: Oct 2005
en ducktape meenemen natuurlijk!!!!!
maar dat had je al begrepen aan je naamte zien.
veel succes hou ons op de hoogte en foto's natuurlijk.
Vitara
Berichten: 938
Topics: 36
Lid sinds: Sep 2005
Holowkregel schreef:en ducktape meenemen natuurlijk!!!!!
maar dat had je al begrepen aan je naamte zien.
veel succes hou ons op de hoogte en foto's natuurlijk.
Het is nathuurlijk DUCTtape, maar dat wist je wel 8)
Gr :wink:
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Berichten: 909
Topics: 51
Lid sinds: Mar 2005
244 DL Sedan 1984
780 B280F 1986 (oudste rijdende originele NL)
740 Estate Turbo intercooler + 1990
C70 2.0T Convertible 2004
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
ja het is duckt tape, afgeleid van dukt in de zin van kanaal (luchtkanaal voor airconditioning) meen ik...
lijkt idd erg op gaffa tape
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 938
Topics: 36
Lid sinds: Sep 2005
DUCKtape is later gekomen, omdat toch iedereen het fout zegt :roll:
Gr
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Berichten: 1.404
Topics: 41
Lid sinds: Mar 2005
hadden we daar niet al eerder een discussie over??
orte Bochtenridder

& Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl