Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
problemen met starten op LPG.......
Mijn 242 B19A, start de laatse week zeer slecht tot niet op LPG. Vnl gedurende vochtig nat weer. De bougies, kabels, rotor en verdeelkap zijn nog in goede staat.

Als ik de 242 wel op LPG gestart krijg moet ik hem met kunst en vliegwerk met choke en gaspedaal aan de praat houden. De eerste km's loopt de auto zeer slecht/onregelmatig en schokt hevig.
Als ik op benzine start en de leiding leegrijdt en dan op LPG overschakel na 300 meter is er geen vuiltje aan de lucht......
Ik zat zelf aan de gasverdamper te denken, iemand een andere verklaring?
Volvo 244 DL 1974
Antwoord
koelvloeistof op peil..?
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Is op peil!
Dit zou dan toch ook van invloed moeten zijn als ik op benzine rijdt of niet?

Als ik 's ochtends op LPG heb gereden, start ie ook zonder probleem op LPG een paar uur later.
Als de motor warm is is er ook geen probleem......
Komt nog wel bij als ik de auto 's ochtend op LPG aan de praat heb gekregen en hij slaat toch af, dan krijg ik hem voor geen mogelijkheid meer op LPG aan de praat. Op benzine lukt het weer wel.
Volvo 244 DL 1974
Antwoord
jambon doelt op een bevroren verdamper denk ik zo
Antwoord
Om te starten op LPG moet alles net wat beter staan dan op benzine, dan denk ik vooral aan de contacthoek (igv contactpuntjespuntjes).
En toch de rest vd ontsteking nog een keer heel goed bekijken. Bougies slijten ook, de elektrodeafstand mag een tikkie kleiner.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Thx! Zal dat eerst eens bekijken.
Volvo 244 DL 1974
Antwoord
Nog een mogelijkheid;

een (te) rijke afstelling LPG in het algemeen wat nog eens versterkt wordt door koude omstandigheden tijdens de eerste start. Als de motorinlaat/kop enigszins warm is krijg je een betere verdamping waarop de motor blijft lopen.
245DL 1980 USA
Antwoord
Interessant.
Dat te rijk, kan je dat beïnvloeden / verminderen door gas te geven tijdens starten?
En het gaat dan om de stationair schroef van de verdamper?
Antwoord
Wat ik vroeger met mijn Rover deed als hij slecht startte (hij verzoop snel in koud weer) de gasschakelaar in de midenstand (geen benzine en geen gas) dan sloeg hij redelijk snel aan en verveolgens snel op gas overschakelen. Wel eerst een beetje starten met de schakelaar op gas natuurlijk.

Antwoord
Met echt koud weer “gloei” ik altijd twee keer. Hiermee bedoel ik dat wanneer je de sleutel omdraait je eerst even wacht met door starten. Je hoort dan ssssssst- klik. Er wordt dan wat gas verdampt en weer afgesloten. Er komt dan dus wat extra gas in je inlaat traject. Doe je dit twee keer dan komt er nog eens wat extra gas in dit traject. Op deze manier start bij mij de wagen in ÃÃn keer ongeacht temperatuur.

Maar je geeft ook aan dat hij hort en stoot bij het rijden wanneer je gestart hebt op gas. Dit zou inderdaad erop kunnen duiden dat er iets niet helemaal in de haak is met je “vonk opbrengst”.
Probeer ook eens de Velleman K2543 dat is een elektronische ontsteking die bij mij erg goed werkt. Verbruik gaat naar beneden doordat er een betere vonk ontstaat. Kosten van dit alles, nog geen 20 euro (http://www.eijlander.nl/article.php?grou...&id=110162 )

Wanneer de auto bij is verzopen door wat voor reden dan ook, dan helpt inderdaad de eerder genoemde tip heel goed om de brandstofkeuze schakelaar in het midden te zetten. Je start dan alle overtollige brandstof uit de cilinders. Tijdens dat starten doe je na een plofje of wat de keuze schakelaar weer richting lpg.

Igg suc6
[Afbeelding: 50230371_6_BZi3-1.jpg]
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Volvo s80 2.4 comfort (bj 2000) verschillende problemen. JermaineS 34 35.424 6 February 2016, 07:17
Laatste bericht: Dirk342
  Niet starten op benzine pepijnwk 6 5.097 18 May 2012, 20:57
Laatste bericht: aernout
  starten zonder choke op gas ver onder het vriespunt! volvo fan 5 4.997 10 February 2012, 13:45
Laatste bericht: volvo fan
  240GLT niet starten volvoadventures 0 2.154 28 August 2007, 02:24
Laatste bericht: volvoadventures

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)