Topics: 9
Hallo,
Mijn volvo 264 uit 1976 heeft sinds gisteren het probleem dat hij afslaat als je remt.
Vooral als je iets van 80 rijd en dan af wil slaan.
Ik dacht in eerst instantie aan de ontsteking (ik heb het gevoel dat er ÃÃn of meerdere bougiekabels doorslaan)
Maar nu heb ik de search gebruikt en kwam ik er achter dat misschien ook een Lekke vacuumbekrachtiger kan zijn.
Ik hoor namelijk een zuigend geluid bij het pedaal in de buurt tijdens het loslaten van de rem.
Dit had ik wel eerder gehoord maar dit is mijn eerste volvo dus ik dacht dat dit misschien bij hoorde.
Hoe kan ik nog meer testen of deze lek is of niet?
Of heeft iemand een andere suggestie/tip voor mijn probleem??
Al vast bedankt
Okke
Er zit trouwens een 4 cilinder in deze 264 ik weet de motor-code niet..
(waar kun je deze vinden)
Al vast bedankt
Okke
Topics: 82
Als je de rembekrachtiger-vacuumslang van het blok haalt en eraan zuigt moet dat vrij snel ophouden (want je zuigt vacuum). Als er maar lucht uit blijft komen, is-ie lek en kapot. Zo een bekrachtiger moet 's ochtends ook een beetje op gang komen, houdt geen vacuum.
Rijdt-ie op LPG misschien? Dan kan ook de LPG "uitwaaien".
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Marc1970 schreef:Als je de rembekrachtiger-vacuumslang van het blok haalt en eraan zuigt moet dat vrij snel ophouden (want je zuigt vacuum). Als er maar lucht uit blijft komen, is-ie lek en kapot. Zo een bekrachtiger moet 's ochtends ook een beetje op gang komen, houdt geen vacuum.
Rijdt-ie op LPG misschien? Dan kan ook de LPG "uitwaaien".
Bedankt voor je antwoord! Ik zal het in iedergeval testen, maar als ik het goed begrijp kun je dit geluid in het begin wel horen en hoort het later op te houden??
Ik rijd niet op lpg trouwens...
Het sissende geluid van lekke rembekrachtigers hoort niet bij de Volvo experience. Maar ach, de mijne doet het ook en het went.
Marc1970 schreef:Het sissende geluid van lekke rembekrachtigers hoort niet bij de Volvo experience. Maar ach, de mijne doet het ook en het went.
Maar goed het probleem met het afslaan hoort daar in ieder geval niet bij?
Dan toch maar eens de bougiekabels+bobinekabel checken..
Hmm, jawel, als de bekrachtiger goed lekt krijgt de motor valse lucht en kan-ie afslaan.
Alleen dan zou die vast ook beroerd remmen neem ik aan, dat is niet het geval remt nog uitstekend..
Marc1970 schreef:Hmm, jawel, als de bekrachtiger goed lekt krijgt de motor valse lucht en kan-ie afslaan.
Probeer eens een stukje te rijden met een kurk in de vacuumslang, of-ie dan nog afslaat. Dan moet je wel wat harder op de rempedaal stampen.
Marc1970 schreef:Probeer eens een stukje te rijden met een kurk in de vacuumslang, of-ie dan nog afslaat. Dan moet je wel wat harder op de rempedaal stampen.
Vandaag een dagje vrij, en dus even getest met een plug in de slang, hij reed goed zonder afslaan!
Dus je zou denken probleem gevonden maar.......Slang weer aangesloten en een flink stuk gereden en ook niks aan de hand.
Het was vandaag niet echt vochtig weer, misschien toch wat in het elektrische gedeelte zoeken?? ???