Topics: 1
Hallo, ik heb een 940 Estate (2.3 met LPT) die af en toe tijdens het remmen uitvalt. Linksvoor hoor ik een "poef" geluid en alles valt vervolgens uit. Direct daarna kan er gewoon gestart worden en lijkt er niets hand. Alleen de radio staat dan steevast op radio 1. Herkent iemand dit en hoe is het op te lossen? Han.
Topics: 13
Han,
het lijkt op een totale stroomonderbreking. (Zou geen andere reden kunnen verzinnen voor de radio)
Staat je accu nog vast? (vooropgesteld dat die bij een 940 op dezelfde plek zit als de mijne)
PS: Wil je ook 3x antwoord?
`88 245, B230K, M47
Topics: 82
Misschien helpt het als je je vraag ook nog eens een vierde keer onder subgroep 940 stelt.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Topics: 33
Marc1970 schreef:Misschien helpt het als je je vraag ook nog eens een vierde keer onder subgroep 940 stelt.
marc, die meneer denkt dat je het meent. hij heeft het nog gedaan ook :'( :'( :'(
Hij heeft er haast mee want de auto staat al bijna in de showroom:
http://www.aaben.nl/?Page=Occasion&ID=174
Overigens lijkt me de accu of een ander verschuivend elektrisch onderdeel een goeie verdachte.
Ha Volvo liefhebbers, leuk dat er zo snel respons komt! Het gaat niet over de Zwitser die binnenkomt. Ik ben kort geleden naast de Benzen en Beamers met Volvo's begonnen omdat de straat er thuis mee vol staat (heb ik helaas niet verkocht - je kunt niet alles hebben)en daar heeft iemand nou net een netelig probleem waar in de afgelopen maanden al van alles probeerd is en de dealer er ook niet uitkomt. En dat van die 4 keer; tja dat kan ik ook niet weten als ik net het forum aan het ontdekken ben :-). Volgende keer een smiley erbij en ik begrijp hoe jullie het bedoelen... Wel leuk dat jullie mijn site inmiddels ontdekt hebben; de koffie staat klaar voor alle liefhebbers. Groetjes Han.
Gevalletje meligheid. Vier keer dezelfde vraag is ook lastig voor jezelf want de antwoorden komen op 4 plaatsen terecht.
Als topicstarter kan je topics verwijderen dacht ik.
Slaat-ie eigenlijk altijd af bij het remmen? Zodra je het pedaal aanraakt, of pas als je met de neus op het stuur zit?
Dat de radio op 1 gaat is wel raar, zou wel toevallig zijn als dat de 'standaardfrequentie' is. Bij stroomuitval zou die eerder om een CODE moeten gaan knipperen lijkt me.
Topics: 13
Als de accu overigens voorover kantelt en dus een korte maar dikke sluiting veroorzaakt, dan moet ook dat errug zichtbaar zijn. Lijkt me stug dat zelfs de dealert dit over het hoofd zou zien.
`88 245, B230K, M47
Ha forumgenoten. Het lijkt een massaprobleem te zijn en alles dat met massa aansluitingen te maken heeft, is gecontroleerd te beginnen natuurlijk bij de accu. Maar ook bijvoorbeeld de aansluitingen bij de zekeringkast. Er leek niets los te zitten, maar nadat alles is nagetrokken is het probleem niet meer voorgekomen. Ik hoop en ga ervan uit dat het zo blijft. Anders meld ik me graag nog even. Sorry trouwens dat ik niet onmiddellijk op iedere reactie reageer, maar ik ben nogal al eens "en route" op zoek naar mooie auto's en dan lees ik geen email. Vriendelijk dank zover.