Topics: 22
Hallo,
Onze 245 lust een behoorlijke slok benzine(zoals vele)
Dus wij overwegen er lpg in te laten bouwen. Kilometerstand is al wel wat hoog, 4 ton.
Daarom zijn we niet van plan een enorme hoeveelheid geld aan een gasinstalltie uit te geven.
Dus weet iemand een voordelig gasinbouwstation in regio veenendaal?
Ik zou eens contact opnemen met
de Gebr. van Orsouw, wel helemaal in Eindhoven, maar Veenendaal is wat ver van LPG inbouwstations verwijderd en deze kan ik aanraden.
Ook
HPO in Oostelbeers(bij Tilburg) is hier vaak genoemd.
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Topics: 288
Nog een optie in Eindhoven, ik heb het werk gezien van
Mandigers. Klein bedrijf, doet alles alleen, maakt er een sport van om eea zo netjes mogelijk af te werken. Men komt vanuit Friesland om in te bouwen. Hij zet je op de trein naar huis en pikt je daar weer op zodra gereed..
Topics: 33
Jambon schreef:Nog een optie in Eindhoven, ik heb het werk gezien van Mandigers. Klein bedrijf, doet alles alleen, maakt er een sport van om eea zo netjes mogelijk af te werken. Men komt vanuit Friesland om in te bouwen. Hij zet je op de trein naar huis en pikt je daar weer op zodra gereed..
de enige die het fatsoenlijk doet (IMHO) en voor de netste prijs! zeker een aanrader, breng er de auto's die ik onder handen krijg ook altijd naartoe
hij heeft het wel vreselijk druk dus reserveer op tijd...
EDIT: met IMHO bedoel ik In My Humble Opinion, amerikaanse uitdrukking ook wel veel te zien op TB (TurboBricks)
ga dus naar mandigers! bij elke firma die meer dan 1000euro vraag incl inbouwen en btw moet je de hand schudden en verder zoeken. zelfbouw kan bij mandigers ook, kost geloof ik 600eu
Wat zou een ervaren monteur globaal aan uren kwijt zijn bij een doe het zelf pakket?
Topics: 288
1 dag? Frame boren en schroeven, tank er op, leiding aanleggen tegen de bodem, slangen en vulopening aanleggen, koelwater/kachelleiding onderbreken en verdamper ertussen, verdamper in de motorruimte, aansluitingen op de motor, kabelboompje maken en aanleggen voor naar achter, afstellen, keuren, wat verder nog?
uitgaande van een uur of 10 dus.
ik ben er een dag mee bezig en vraag in principe hetzelfde voor het inbouwen als paul mandigers
lpg installatie moet ook nog gekeurd worden.....
In 5 á 6 uur moet het toch wel klaar zijn, de frames kun je al standaard laten maken en het laswerk is minimaal.
Dus elektrisch aansluiten en de gasleiding en verdamper vastschroeven en op de carburateur aansluiten. :

:
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Zwarte Flirt schreef:In 5 á 6 uur moet het toch wel klaar zijn, de frames kun je al standaard laten maken en het laswerk is minimaal.
Dus elektrisch aansluiten en de gasleiding en verdamper vastschroeven en op de carburateur aansluiten. :
:
tuurlijk, alleen is er een verschil tussen inbouwen en netjes inbouwen