Topics: 8
Dag Allemaal. Omdat mijn temperatuursensor en benzinemeter op mijn dashboard het niet deden heb ik het ding maar eens losgehaald. Nu kwam ik er achter dat er achter de meters 2 puntjes zitten waar niets op zit aangesloten (helemaal links dus). Verder zat alles naar behoren aangesloten. Kan iemand mij vertellen wat hierop aangesloten hoort te zitten en hoe dit in zijn algemeen in elkaar zit. Ik heb alle zekeringen onlangs vervangen dus daar zal het niet aan liggen.
Topics: 288
Komt vanmiddag, ik ga zo even een cameraatje van iemand lenen
Topics: 288
dan moeten er toch ergens zwarte of witte combustekkers achterin je dashboard liggen..!
Ik heb nog even gekeken maar er ligt echt niets los. Zou ik dit zelf aan kunnen leggen?
Topics: 82
De bedrading naar het cluster is genummerd en in stekkertje bij elkaar geveegd.
Die twee die je aanwijst zijn voor het overdrive-verklikkerlampje, draad 15 en 16. Twee iets naar onder en rechts voor dashboardverlichting, draad 13 en 14.
De benzine is op het meest rechtse halve maantje de meest rechtse pin, draad 12. De temp op het 'bovenste' halvemaantje de linkse pin, draad 8.
Die metertjes kunnen onafhankelijk van elkaar stuk zijn gegaan, of de sensors, of allebei, of een draadbreuk ergens, of de spanningsregelaar (waar ze allebei spanning van krijgen) is kapot.
De spanningsregelaar (dat doosje waar je toevallig ook naar wijst) hangt er vreemd bij maar zit wel aangesloten zo te zien.
De temp sensor zit achterop de cilinderkop. De vlotter zit in de tank uiteraard, wat lastiger te bereiken maar als je in Jambon's "144 opwaarderen" verhaal zoekt kom je een paar foto's tegen van de vlotter en hoe hem te verwijderen.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
ok, bedankt. Ik ga ermee puzzelen