Berichten: 18
Topics: 5
Lid sinds: Jan 2006
Beste mensen,
Inmiddels ben ik beide (L+R) stootblokken (= een soort grote rubberen deurstop) van de achteras verloren. In theorie zou de as nu bij zware belasting tegen de carrosserie kunnen klapperen, maar mijn Volvo rijdt perfect!
Is het zinnig om nieuwe stootblokken te monteren?
Via de dealer, of weet iemand een ander goed adres?
Groeten,
Mischa
Volvo 240 GLE, 2.3 benzine, stationcar, 1992<br />Volvo V70 2.5 T AWD, 2003
Berichten: 11.646
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
Berichten: 18
Topics: 5
Lid sinds: Jan 2006
Weet iemand of deze stootblokken, bij normaal gebruik met zelden zware belasting, belangrijk zijn?
(Toevallig weet ik dat ze nu ontbreken, mijn Volvo rijdt perfect.)
Groeten, Mischa
Volvo 240 GLE, 2.3 benzine, stationcar, 1992<br />Volvo V70 2.5 T AWD, 2003
Berichten: 9.872
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
De 240 heeft een laadvermogen van 600 kg, waarvan pakkembeet 200 boven de vooras en 400 boven de achteras. Zolang je niet met 400 kg stoeptegels achterin door woonwijken gaat crossen zou ik er niet wakker van liggen.
Middenboven het diff. zit ook nog een stootrubber.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 18
Topics: 5
Lid sinds: Jan 2006
OK, helder.
Bedankt.
Mischa
Volvo 240 GLE, 2.3 benzine, stationcar, 1992<br />Volvo V70 2.5 T AWD, 2003
Berichten: 658
Topics: 18
Lid sinds: Jul 2008
Ik had hetzelfde probleem bij de 245 die was verlaagd. Aandrijfas raakte af en toe wel de bodem maar ach.. Dealer zijn die dingen 50 euro zo per stuk en sloop geef ik je weinig kans, kans dat die dingen niet rot zijn is klein.
Berichten: 493
Topics: 51
Lid sinds: Mar 2006
voor de apk moeten ze er wel op zitten, die dingen,
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
Bij Nordicar etc hebben ze ze ook, misschien zijn ze daar beter geprijsd. Zelf zou ik ze er altijd op laten, bij een hard genomen drempel wil een 240 met wat belading toch flink inveren. Zonder de bump-stop komt er iets anders aan het einde van de veerweg. Heb ze er zelf nog op zitten. Heb ze wel eens er af gehaald en al die dingen in de Hammerite+vet gezet, dan roesten ze wat minder snel weg.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 678
Topics: 13
Lid sinds: Feb 2009
volvoman0_0 schreef:voor de apk moeten ze er wel op zitten, die dingen,
Strenge keurmeester.......
Bij mij ontbreekt er 1 en dat al een jaartje of 2. Heb hem (opnieuw gelijmd) liggen, maar er nooit meer aan gedacht het ding terug te schroeven. Hoe dan ook, nooit een probleem geweest.
`88 245, B230K, M47
Berichten: 1.439
Topics: 22
Lid sinds: Oct 2006
Met die drempel te hard nemen, kan ik instemmen. Een smalle verbindingsweggetje van de A16 afslag H ido Ambacht naar Heerjansdam heeft 2 van die grappen.
Toen ik weer eens te veel haast had, vloog mijn rechter veer van de schotel en kwam de veer ernaast terecht omdat de stootrubber ontbrak.
Hij reed de rest van de weg naar huis heel anders. :

:
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.