Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Stootblok achteras
#1
Beste mensen,

Inmiddels ben ik beide (L+R) stootblokken (= een soort grote rubberen deurstop) van de achteras verloren. In theorie zou de as nu bij zware belasting tegen de carrosserie kunnen klapperen, maar mijn Volvo rijdt perfect!

Is het zinnig om nieuwe stootblokken te monteren?

Via de dealer, of weet iemand een ander goed adres?

Groeten,
Mischa
Volvo 240 GLE, 2.3 benzine, stationcar, 1992<br />Volvo V70 2.5 T AWD, 2003
Antwoord
#2
van de sloop...
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#3
Weet iemand of deze stootblokken, bij normaal gebruik met zelden zware belasting, belangrijk zijn?

(Toevallig weet ik dat ze nu ontbreken, mijn Volvo rijdt perfect.)

Groeten, Mischa
Volvo 240 GLE, 2.3 benzine, stationcar, 1992<br />Volvo V70 2.5 T AWD, 2003
Antwoord
#4
De 240 heeft een laadvermogen van 600 kg, waarvan pakkembeet 200 boven de vooras en 400 boven de achteras. Zolang je niet met 400 kg stoeptegels achterin door woonwijken gaat crossen zou ik er niet wakker van liggen.

Middenboven het diff. zit ook nog een stootrubber.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#5
OK, helder.

Bedankt.

Mischa
Volvo 240 GLE, 2.3 benzine, stationcar, 1992<br />Volvo V70 2.5 T AWD, 2003
Antwoord
#6
Ik had hetzelfde probleem bij de 245 die was verlaagd. Aandrijfas raakte af en toe wel de bodem maar ach.. Dealer zijn die dingen 50 euro zo per stuk en sloop geef ik je weinig kans, kans dat die dingen niet rot zijn is klein.
Antwoord
#7
voor de apk moeten ze er wel op zitten, die dingen,
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
Antwoord
#8
Bij Nordicar etc hebben ze ze ook, misschien zijn ze daar beter geprijsd. Zelf zou ik ze er altijd op laten, bij een hard genomen drempel wil een 240 met wat belading toch flink inveren. Zonder de bump-stop komt er iets anders aan het einde van de veerweg. Heb ze er zelf nog op zitten. Heb ze wel eens er af gehaald en al die dingen in de Hammerite+vet gezet, dan roesten ze wat minder snel weg.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#9
volvoman0_0 schreef:voor de apk moeten ze er wel op zitten, die dingen,

Strenge keurmeester.......
Bij mij ontbreekt er 1 en dat al een jaartje of 2. Heb hem (opnieuw gelijmd) liggen, maar er nooit meer aan gedacht het ding terug te schroeven. Hoe dan ook, nooit een probleem geweest.
`88 245, B230K, M47
Antwoord
#10
Met die drempel te hard nemen, kan ik instemmen. Een smalle verbindingsweggetje van de A16 afslag H ido Ambacht naar Heerjansdam heeft 2 van die grappen.
Toen ik weer eens te veel haast had, vloog mijn rechter veer van de schotel en kwam de veer ernaast terecht omdat de stootrubber ontbrak.
Hij reed de rest van de weg naar huis heel anders. :Smile :Smile
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Geluid achteras (opgelost) Grey240Polar 28 25.135 13 March 2021, 13:07
Laatste bericht: Grey240Polar
  "bonkige" achteras 245 Arnic 2 2.172 27 January 2021, 20:55
Laatste bericht: Marc1970
  Achteras brom Volvo 245 van 1981 Rin 21 17.333 23 March 2020, 11:09
Laatste bericht: BartJu
Question Achteras lagers Archermusic 8 7.176 1 May 2019, 17:58
Laatste bericht: Marc1970
  240 achteras ratio 3,15 3,31 3,54 onder ? Lemon 4 5.706 5 January 2018, 20:40
Laatste bericht: Jerry
  Raar geluid achteras 245 1976 jero 7 7.706 13 August 2016, 23:11
Laatste bericht: Marc1970
  multilink achteras simie1961 20 19.781 28 March 2015, 05:36
Laatste bericht: simie1961
  Wat weegt een achteras? (240) 1031 Volvo Eindhoven 15 14.371 19 February 2015, 00:47
Laatste bericht: boedr
  Achteras volvo 245 - 1983 met overbrengingsverhouding van 3,15 : 1 fcvisser 11 11.057 24 June 2013, 22:30
Laatste bericht: fcvisser
  Achteras wissel, problemen met snelheidsmeter volvomagazijn.nl 5 4.763 7 October 2012, 21:33
Laatste bericht: Volvo 142 B23

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)