Topics: 3
Dag Volvo liefhebbers,
Graag zou ik mezelf willen voorstellen. Ik ben Daan woonachtend in Rijmenam een klein gezellig dorpje in hartje België.
Ik ben 22 jaar oud en zit in mijn laatste jaar Professional bachelor automotive engineering.
Zelf heb ik altijd met Zweeds staal gereden(buiten 1 scheve schaats) en nu heb ik na een lange tijd mijn droom in daden omgezet en mezelf een Volvo 240 GL (2.3c - 1988) aangeschaft.
Mijn verhaal kan je vinden op:
http://www.autoweek.nl/myreviewclassic.php?id=273
Vele Volvo groetjes,
Daan
Topics: 8
Hoi Daan, prachtige wagen, je gaat jaren rijplezier tegemoet.
Ga je der LPG inleggen?
Groeten,
Koen
Topics: 35
Geweldig! Blij te horen dat er nog een Belg een Volvo 240 wilt rijden! Je krijgt er geen spijt van, zo'n Volvo is voor eeuwig!
Bedankt voor de toffe reacties.
Ik ben absoluut verliefd op de wagen. Een rit in de 240 kan niet lang genoeg duren. Ik vind het altijd spijtig als ik op mijn bestemming ben.
Ik heb de wagen maandag naar de gasboer gebracht. Ik had nog een tank, verdamper en leidingen liggen dus ik denk dat ik er relatief goedkoop vanaf ga komen. Maar kom, na 10 000 km rijden is de installatie al terugverdient.
Normaal mag ik de wagen vrijdag terug gaan ophalen.
Ik heb de wagen van de eerste eigenaar kunnen kopen en hij beschikt over een onderhoudsboekje van km 0 tot km 210 000. De distributieriem is vervangen op 185 000km.
Het enige minpuntje is dat ik de code van de radio kwijt ben. De vorige eigenaar heeft naar eigen zeggen nooit de radio gebruikt. Het gaat hier over een blaupunkt radio. Maar ik zal wel eens naar de dealer in Leuven gaan voor te vragen of ze dit kunnen oplossen.
Topics: 107
daan240 schreef:Het gaat hier over een blaupunkt radio. Maar ik zal wel eens naar de dealer in Leuven gaan voor te vragen of ze dit kunnen oplossen.
Ik heb ooit eens hetzelfde aan de hand gehad met een Blaupunkt radio (geen code aanwezig)
Bij Blaupunkt konden ze het inderdaad oplossen....voor 150 gulden ??? Toen heb ik de radio van kwaadheid maar weggemikt.
jos245 schreef:daan240 schreef:Het gaat hier over een blaupunkt radio. Maar ik zal wel eens naar de dealer in Leuven gaan voor te vragen of ze dit kunnen oplossen.
Ik heb ooit eens hetzelfde aan de hand gehad met een Blaupunkt radio (geen code aanwezig)
Bij Blaupunkt konden ze het inderdaad oplossen....voor 150 gulden ??? Toen heb ik de radio van kwaadheid maar weggemikt.
150 Gulden, das pure diefstal. Ik hoop dat je er goedkoper vanaf komt Daan.
Topics: 176
Citaat:150 Gulden, das pure diefstal. Ik hoop dat je er goedkoper vanaf komt Daan
.
Ja!, dat moet wel ophouden met ââ¬68.
Anyway, gefeliciteerd met je mooie bak! geniet er van 8)
dankje!
In Nederland is de 240 echt een "hype". Of vergis ik me?
Bij ons in Belgica wordt de 240 meestal als een echte bompa bak bekeken.
Topics: 54
"Bompa bak" vind ik wel een goeie.
Groeten van Frans
daan240 schreef:dankje!
In Nederland is de 240 echt een "hype". Of vergis ik me?
Bij ons in Belgica wordt de 240 meestal als een echte bompa bak bekeken.
Het is wel aan't keren hoor Daan, ook omdat de Belgische volvo club nu ook wel door heeft dat de 240 echt wel belangrijk is. Tot voor kort was de 240 er totaal niet welkom maar nu er ook daar nieuw bloed stroomt zit het ook in Belgie wel snor.