Berichten: 801
Topics: 41
Lid sinds: Aug 2006
Ik had eigenlijk koni's besteld
maar die zijn niet meer leverbaar.
Nu was ik gisteren op de VKB en was er een duitser die bood bilstein B4 voor de voor as aan voor 65 per stuk
helaas uitverkocht. Nu heb ik hem gemailt en ik kan ze nog steeds krijgen voor 69,
maar nu bood de beste man ook bilstein B6 aan. voor 165 per stuk.
Weet iemand het verschil? En wat zou ik het beste kunnen nemen?
arjen
Berichten: 478
Topics: 5
Lid sinds: Mar 2008
Ik heb B6 genomen, verschil is dat ze als het ware upside down zijn.. en daarmee stabieler
Verder verschillen weet ik zo niet. Ben er in ieder geval zeer over te spreken
Plaatje
[img width=450 height=600]http://i284.photobucket.com/albums/ll6/Project_82/Ophanging/PB213206.jpg[/img]
760 | Groen | Snel
Berichten: 801
Topics: 41
Lid sinds: Aug 2006
http://www.bilstein.nl/bilstein/b6_sports
Hier had ik al wat gevonden.
De bedoeling voor mij is dat de auto niet zo debiel deint en stukken beter op de weg gaat plakken,
naar mijn idee kan ik dan beter voor de B6 gaan? Of zou B4 voldoende zijn icm met verlaging?
@flip: heb jij een 240 zoals ie uit de fabriek aanvoelt? dus comfortabel maar geen bochten ridder?
Of heb je een soort middenweg ?
Berichten: 478
Topics: 5
Lid sinds: Mar 2008
aRjen.T schreef:@flip: heb jij een 240 zoals ie uit de fabriek aanvoelt? dus comfortabel maar geen bochten ridder?
Of heb je een soort middenweg ?
Ik heb een 760, waar ik 240 dempers in gezet heb (vroege 760 heeft strut die vrijwel identiek is aan 240).
Auto is nu comfortabel stug, kan met lekker tempo over drempels en ligt veel vlakker in bochten. Het is geen deinerige bak meer, dat zeer zeker niet!
Ook niet zo dat je gek wordt van kleine hobbeltjes (klinkers etc.), dat gaat ook nog goed.
760 | Groen | Snel
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
http://www.fcpgroton.com/product-exec/pr...rut+Insert
nu 10% korting bij FCP (Use code "trickortreat").
USPS Express Mail International (2 weekjes shippen max) $80.00 $323.00 = ~215 euro voor 2 op de mat in NL. Helaas ben je wel zo goed als altijd douane kosten kwijt, waardoor het waarschijnlijk niet meer de moeite waard is. maar toch. misschien interessant voor meerdere onderdelen (zoals poly bussen etc, goeie price daar).
de 760 met B6 is duidelijk beter qua wegligging dan de 240 met goede gasgevulde Monroe senstrack die ik er in had. qua comfort zijn de B6-en niet verkeerd, echt niet te stug. Ik zou voor de B6, maar het prijsverschil is wel groot, dat is jammer.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 801
Topics: 41
Lid sinds: Aug 2006
Dank heren!
B6 besteld