9 October 2009, 17:19
Sinds een paar maanden ben ik de trotse eigenaar van deze two-tone blauwe 244DL uit 1978.
Van huis uit altijd in oude Volvo's gereden, en nu mijn eerste eigen exemplaar, erg blij dus.
Het is nog niet direct de droomvolvo, maar zo is er nog wat te wensen over.
Ik moet zeggen, al was ik in de eerste instantie op zoek naar een station, deze auto is echt fantastisch.
Hij rijd op gas. Benzine even geprobeerd, maar dat was stotteren en uitvallen in de eerste bocht.
Hij is twee kleuren blauw, waarvan 1 met een roller aangebracht, ik denk de onderste.
Vier versnellingen en een achteruit, waar hij zo in kan omdat het handeltje op de pook ontbreekt.
Ik weet niet precies welke motor ik heb. Ik vermoed de B21. 2.1 LTR.
De kilometerteller doet het niet, de dagteller ook niet, maar de snelheid geeft hij prima aan.
Ik heb een koplamp en een buitenspiegel waar beide een barst in zit.
Ruitenwisser vloeistof genoeg, en je hoort het pompje, maar geen effect.
Hij roest op de wielkasten, en er zijn veel roest+extra ventilatiegaten in de kofferbak.
Ik heb een paar nieuwe achterbanden er op laten zetten, en zag enorm veel roest toen hij op de brug stond.(foto's op verzoek)
Temp. staat na paar honderd meter in het rood, en blijft daar een beetje schommelen.
Als ik de verwarming aan zet daalt hij iets. Er is ook voldoende koelvloeistof.
Dit laatste probleem wil ik als eerste aanpakken.
Ik heb al veel gelezen, op het forum over de sensor,thermostaat en wel of niet geïsoleerde draden.
De vorig eigenaar heeft een nieuwe sensor geplaatst, ik heb de thermostaat vervangen.
Het probleem is niet verholpen, dus als ik tijd heb ga ik de radiator doorspoelen.
Volgens de vorige eigenaar reed hij al een jaar rond met de meter in het rood, en ik doe dat nu ook al een tijdje.
Olie verbruikt hij niet, hij rijd verder prima, maar er moet natuurlijk toch iets aan gedaan worden.
Ik heb de auto voor niet al te veel geld gekocht, en het doel is er een jaar in rijden, tot hij door de APK moet in de zomer.
Zoals hier boven beschreven heb ik genoeg te doen als ik hem er doorheen wil krijgen.
Tegen die tijd zal ik ook wel vaker op het forum te vinden zijn voor adresjes voor onderdelen, advies en misschien hulp.
Tot die tijd is mijn motto: If it ain't broke, don't fix it.
Eerst moet ik maar eens kijken hoe ik de temp. naar beneden krijg, en welke ander problemen ik nog tegen ga komen in de winter.
Foto lukt even niet, geen idee waarom....
Van huis uit altijd in oude Volvo's gereden, en nu mijn eerste eigen exemplaar, erg blij dus.
Het is nog niet direct de droomvolvo, maar zo is er nog wat te wensen over.
Ik moet zeggen, al was ik in de eerste instantie op zoek naar een station, deze auto is echt fantastisch.
Hij rijd op gas. Benzine even geprobeerd, maar dat was stotteren en uitvallen in de eerste bocht.
Hij is twee kleuren blauw, waarvan 1 met een roller aangebracht, ik denk de onderste.
Vier versnellingen en een achteruit, waar hij zo in kan omdat het handeltje op de pook ontbreekt.
Ik weet niet precies welke motor ik heb. Ik vermoed de B21. 2.1 LTR.
De kilometerteller doet het niet, de dagteller ook niet, maar de snelheid geeft hij prima aan.
Ik heb een koplamp en een buitenspiegel waar beide een barst in zit.
Ruitenwisser vloeistof genoeg, en je hoort het pompje, maar geen effect.
Hij roest op de wielkasten, en er zijn veel roest+extra ventilatiegaten in de kofferbak.
Ik heb een paar nieuwe achterbanden er op laten zetten, en zag enorm veel roest toen hij op de brug stond.(foto's op verzoek)
Temp. staat na paar honderd meter in het rood, en blijft daar een beetje schommelen.
Als ik de verwarming aan zet daalt hij iets. Er is ook voldoende koelvloeistof.
Dit laatste probleem wil ik als eerste aanpakken.
Ik heb al veel gelezen, op het forum over de sensor,thermostaat en wel of niet geïsoleerde draden.
De vorig eigenaar heeft een nieuwe sensor geplaatst, ik heb de thermostaat vervangen.
Het probleem is niet verholpen, dus als ik tijd heb ga ik de radiator doorspoelen.
Volgens de vorige eigenaar reed hij al een jaar rond met de meter in het rood, en ik doe dat nu ook al een tijdje.
Olie verbruikt hij niet, hij rijd verder prima, maar er moet natuurlijk toch iets aan gedaan worden.
Ik heb de auto voor niet al te veel geld gekocht, en het doel is er een jaar in rijden, tot hij door de APK moet in de zomer.
Zoals hier boven beschreven heb ik genoeg te doen als ik hem er doorheen wil krijgen.
Tegen die tijd zal ik ook wel vaker op het forum te vinden zijn voor adresjes voor onderdelen, advies en misschien hulp.
Tot die tijd is mijn motto: If it ain't broke, don't fix it.
Eerst moet ik maar eens kijken hoe ik de temp. naar beneden krijg, en welke ander problemen ik nog tegen ga komen in de winter.
Foto lukt even niet, geen idee waarom....


Ik wacht met spanning op de foto's...