ik kan een verdamper kopen van hetzelfde type als ik heb: Necam HP135.
Een echte ouderwetse verdamper, maar blijkbaar een beetje speciaal, doordat ie met vacuum (of druk?) wordt aangestuurd via de luchtinlaat.
Nu is de degene die ik kan kopen uitgerust met een electronische module en een plugje waarop staat 'do not plug'. maar het is WEL dezelfde NECAM HP 135.
Weet iemand of je dit makkelijk passend kan maken?????
Vind het ook zo wat om een gasboer lastig te vallen met mijn gierige gedrag....
Topics: 7
Mijn verdamper heeft:
2 aansluitingen voor koelwater
1 voor gas richting carb
1 electrische aansluiting voor gas toevoer
1 gas toevoer
1 wat rommel alleen voor de aarding.
Ik snap niet goed wat je bedoelt met je electrische module, maar volgens mij moet je daar gewoon niet aankomen.
Ik heb ooit een poliauto verdamper vervangen door een vaille zonder de overige electra te vervangen. En dit werkte gewoon. Ik denk dat je het gewoon kunt doen. Het ergste dat je volgens mij kan gebeuren is dat je een stekkertje moet omsolderen.
probleem is dat bij mijn huidige verdamper er geen enkele electrische aansluiting is! En op degene die ik kan kopen dus wel.
Gastoevoer wordt bij mij volledig mechanisch geregeld door de vacuum/drukslang vanaf m'n luchtinlaat (tussen intercooler en inlaatspruitstuk).
Voor de volledigheid mijn aansluitingen:
2* koelwater
1* koperen gasaanvoer vanaf de tank
1* dikke gastoevoer richting gasmengstuk
1* vacuum/druk slang vanaf inlaat
Topics: 41
vraag het morgen wel even voor je, print ik dit ff uit ,en leg het mannetjes voor

, kom erop terug 8)
orte Bochtenridder

& Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Topics: 41
Ola Paul excuus, duurde even, maar hierbij het verlossende woord:
ze zijn hetzelfde, alleen is de jouwe voor carb. motor, en andere niet, maar kan dus wel op de jouwe, enige is dat je electra niet hoeft aan te sluiten, levert alleen indien nodig extra inspuiting van gas op.
kunt 'm ook nog even bellen voor de evt. verdere vragen>020-6180791,kunt m'n naam noemen als je wilt, kom er ( helaas) te vaak
orte Bochtenridder

& Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
vanmiddag de verdamper gewisseld en het is allemaal gelukt! Electronica niet aangesloten en de rest ging prima.
Enige jammere is dat ie nog steeds goed loopt als je het gas zoveel mogelijk 'knijpt'. Dat had ik als noodoplossing bij de vorige verdamper, maar had gehoopt / gedacht dat ie dan nu bij gasgeven te weinig lpg zou krijgen.
Tankje volgegooid en zal es kijken of ik nu boven de 1 op 6 kom.
Topics: 2
zo'n HP135 van Necam, is dit de ideale verdamper voor het k-jetronic injectiesysteem? Om het risico op backfire weg te nemen bedoel ik dan.
Ik ben namelijk op zoek naar een goed systeem voor de B230E.
aab 99 bj 81 (opgeroest)<br />Saab 900 bj 93 (verkocht)<br />Volvo 240 GLT bj 89 (Estate)
Kweenie of het de ideale verdamper is, maar in de 100000km dat ik er nu met 2 stuks heb gereden heb ik nog geen enkele backfire gehad. Maar dat zal wellicht ook aan ander zaken liggen?