Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Volvo T5R
#1
Hallo,
Ik heb een 244 Met een B23A motor. Ik zit er over te denken om deze als 2e auto te gaan gebruiken en er een T5R bij te kopen. Deze zijn in Duitsland met redelijke kilometerstanden (rond 180.000- 200.000) voor 1/3 van de prijs als in NL te koop. Ik zie er alleen redelijk veel met een ruilmotor of een vervangen motor te koop. Wie is bekend met de motorische kwaliteit / betrouwbaarheid van zo'n auto.
alvast bedankt, Jan
Antwoord
#2
mijn broertje heeft er na een lange zoektocht uiteindelijk eentje gekocht. In D'land zijn op mobile.de een aantal goedkope exemplaren te vinden, maar daar is bijna allemaal wat mee heeft de ervaring geleerd. ook in D'land kost een goede uiteindelijk tussen de E7000 en E10000 (afhankelijk van je wensen).

Motoren zijn supergoed, alleen zijn ze vaak wel goed gebruikt tot misbruikt en daardoor relatief veel ruilmotoren. Een probleem is dat ze bij ruig gebruik wel wat olie lusten en als je dat niet bijvult.....
En de automaatbak is ook relatief gevoelig voor zulk gebruikt. helaas zijn de meeste wel automaat ipv schakel.

Oostenrijk/Zwitserland zijn ook wel mooie exemplaren te koop, niet echt goedkoop.
De zweedse T5R's (of gewone R's van 95/96) zijn relatief duur en vaak helemaal volgehangen met turbo's, plastic etc.

Tenslotte: er worden ook in D'land en Zweden relatief veel italiaanse exemplaren aangeboden met de 2-liter motor met 211pk!
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Antwoord
#3
Nou dit topic zal ik blijven volgen.
Heb zelf ook al lang het idee een cream yellow aan te schaffen.
Vind die werkelijk te gek.
Alleen mijn Mondeo moet eerst ter ziele en dat lukt maar niet. :o
Antwoord
#4
Lukie5704 schreef:Alleen mijn Mondeo moet eerst ter ziele en dat lukt maar niet. :o

Wil je tips? ;D
`88 245, B230K, M47
Antwoord
#5
bazuin96 schreef:Hallo,
Ik heb een 244 Met een B23A motor. Ik zit er over te denken om deze als 2e auto te gaan gebruiken en er een T5R bij te kopen. Deze zijn in Duitsland met redelijke kilometerstanden (rond 180.000- 200.000) voor 1/3 van de prijs als in NL te koop. Ik zie er alleen redelijk veel met een ruilmotor of een vervangen motor te koop. Wie is bekend met de motorische kwaliteit / betrouwbaarheid van zo'n auto.
alvast bedankt, Jan


Stel je vraag eens op het 850 forum.
Groeten van Frans
Antwoord
#6
bazuin96 schreef:Ik zie er alleen redelijk veel met een ruilmotor of een vervangen motor te koop. Wie is bekend met de motorische kwaliteit / betrouwbaarheid van zo'n auto.

dan vraag ik me af wat ze er mee doen... 850 turbo's van diverse uitvoeringen worden opgevoerd tot leuk over de 350pk. En dat blijft allemaal heel, ook met kmstanden van 300.000km. In NL sneuvelt er wel eens een drijfstang maar dat komt dan doordat de tuning niet goe op elkaar is afgestemd en de motor te arm heeft gelopen. Maar dan nieuwe drijstangen erin en verder gaan we... Er zijn Zweden ndie nog effe verder gaan, 500-600-700 zelfs 1 die beweert 800pk te hebben.

Je hoeft er niet bang voor te zijn, een 850 is gewoon een betrouwbare, prettige auto. Heb zelf 120000km met een 850 gereden, non-turbo. Gaf dat ding best op zijn flikker af en toe, goed doortrekken en toppen op de Autobahn (laatste keer bij 270000km) en dat ging goed. Ook zware trailers erachter was geen probleem.

kijk eens op het 850 forum, daar staan ook no-go's en aankooptips.

Voorheen:lid Volvo 850 Club - Volvo 850 2.0 Sedan 1995 / lid Volvo 300 Club - Volvo 343DL CVT 1978 / 360GLS B19A 1983 / Nu: V70 2.4 AT MY 2002 & Buick Special Trunkback Sedan 1937
Antwoord
#7
fijne auto's die ook erg lang meegaan. let op enkele bekende probleempjes (oa carterventilatie) en je kunt er jaren mee doen. de t5 is erg fijn, prachtig geluid en erg goede prestaties, wegligging is goed (zeker vergeleken met een standaard 2/7/9) maar heeft wel wat last van het vele vermogen op de voorwielen. ook de remmen van de t5 zijn aan de kleine kant en hebben nog al snel last van trillen als ze niet perfect geïnstalleerd zijn (ofzoiets).
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#8
Jw240 schreef:fijne auto's die ook erg lang meegaan. let op enkele bekende probleempjes (oa carterventilatie) en je kunt er jaren mee doen. de t5 is erg fijn, prachtig geluid en erg goede prestaties, wegligging is goed (zeker vergeleken met een standaard 2/7/9) maar heeft wel wat last van het vele vermogen op de voorwielen. ook de remmen van de t5 zijn aan de kleine kant en hebben nog al snel last van trillen als ze niet perfect geïnstalleerd zijn (ofzoiets).

Dat trillen is alleen bij montage van geventileerde geperforeerde high perfmance remmerij. De standaard remmerij houdt niet over maar voldoet als je normaal rijdt. Ga je rondje Nurburgring, dan is het onderbemeten maar gewoon autobahn dan doet het het goed genoeg hoor. Heb 6,5jr met die standaard remmen gereden, ook rond de 200 op de autobahn en als je genoeg anticipeert (wat je m.i. altijd moet doen) is er niets aan de hand

Vwb de aandrijfkrachten bij volgas acceleren: de 850 R heeft een limited sper in de handbak, die heeft de T-5R niet. Net als tractiecontrole.
Voorheen:lid Volvo 850 Club - Volvo 850 2.0 Sedan 1995 / lid Volvo 300 Club - Volvo 343DL CVT 1978 / 360GLS B19A 1983 / Nu: V70 2.4 AT MY 2002 & Buick Special Trunkback Sedan 1937
Antwoord
#9
je kan t zo gek maken als je zelf wil maar is het zinvol moet je je vooral afvragen.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Volvo 4 microprocessor. RX-250VQ. Hulp gezocht TenBrick 1 2.050 19 September 2025, 20:18
Laatste bericht: DanielSan
  afsluitdop radiateur volvo 240 2.1 wakka 8 614 23 August 2025, 19:33
Laatste bericht: wakka
  Volvo s60 dannyfernandez75 1 408 6 February 2025, 00:01
Laatste bericht: BartJu
  Volvo importeren uit zweden Walter_Defender 2 1.305 13 April 2024, 22:42
Laatste bericht: Walter_Defender
  Volvo v50 2004 t5 getik rechtsvoor tijdens optrekken en drempels Pieter V50 2 1.133 13 February 2024, 20:09
Laatste bericht: Pieter V50
  volvo 240 Kabelboom omwisselen van carb naar injectie?!?! Thijs69 4 1.508 13 October 2023, 10:49
Laatste bericht: Dopski
  reservewiel volvo 240 station 1990 HELP Scottie 4 2.700 24 July 2022, 10:54
Laatste bericht: Arjan.
  Man zoekt Volvo -- man vindt Volvo Neut 9 4.920 15 July 2022, 22:30
Laatste bericht: Madman
Shocked Volvo 940 veer bouten Bacchus 3 3.057 9 May 2022, 16:20
Laatste bericht: Marc1970
Tongue Volvo 244 kopen, waarop moet ik letten? VervelendeGozer 2 2.993 5 May 2022, 22:31
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)