Berichten: 493
Topics: 51
Lid sinds: Mar 2006
In mijn turbo heb ik het voltmetertje zitten.
Wanneer het knipperlicht wordt ingeschakeld dan zie ik elke keer de meter teruglopen in het ritme van het relais.
Ik heb het wel eens gevraagd hier en daar maar ik hoor dat het zo hoort,
herkent iemand dit verschijnsel?
volgens mij is het niet normaal, ik weet niet waar ik het probleem zou moeten zoeken
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
Berichten: 1.298
Topics: 26
Lid sinds: Mar 2008
Als het goed is zie je bij het inschakelen van alle verbruikers
(verlichting zoals grootlicht etc) de voltmeter iets teruglopen.
Dat hoort idd zo. V=MxA ofzoeits
Berichten: 493
Topics: 51
Lid sinds: Mar 2006
Ok, dat begrijp ik wel, maar hij raakt het rood, gaat dus een heel eind terug, en dat voor maar twee lampjes,
bij het alarmlicht doet hij het niet, ook gek, toch?
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
Berichten: 1.298
Topics: 26
Lid sinds: Mar 2008
Helemaal in het rood, ja dat is wel raar. Branden alle knipperlichten wel
en is het voor links en rechts hetzelfde?
Berichten: 493
Topics: 51
Lid sinds: Mar 2006
Ja, lampjes doen het en links en rechts is hetzelfde, ik heb al eens een ander relais geprobeerd maar dat maakt geen verschil,
het kan weinig kwaad denk ik, maar het hoort niet, is wel wat frustrerend..

???
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
Berichten: 1.298
Topics: 26
Lid sinds: Mar 2008
het kan natuurlijk ook de meter zelf zijn. heb je er al's een multimeter aangehangen?
Berichten: 221
Topics: 28
Lid sinds: Aug 2006
Ik heb dat ook, op een gegeven moment was het weg, volgens mij had het met aarde te maken, een soort sluitspanning ofzo.
245 USA 1982 + <br />Eend uit 1982
Berichten: 1.439
Topics: 22
Lid sinds: Oct 2006
De voedingsdraad naar de spanningsmeter en de knipperlichten is dezelfde en nogal dun uitgevoerd. :

Daardoor trekt de richtingaanwijzer zoveel stroom uit het draadje, dat de voltmeter te weinig over heeft om goed aan te blijven wijzen. :'( :'(
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Berichten: 493
Topics: 51
Lid sinds: Mar 2006
Dus ik trek een dikker draadje naar de voltmeter en het probleem is weg?
dat betekent ook dat er dus eigenlijk niets mis is.... maar dat er verkeerd gemeten wordt.. :o
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
Berichten: 1.439
Topics: 22
Lid sinds: Oct 2006
Yep. Bij mij ging gelijk alles meebranden, omdat mijn radio meer stroom nodig had als het draadje kon leveren en ik daarom maar 2,5mm rechtstreeks van de accu aansloot. ??? ??? ???
Sindsdien branden alle metertjes in de maat van de richtingaanwijzer. ;D ;D ;D
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.