Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
clignoteurprobleem??? of hoort het zo??
#1
In mijn turbo heb ik het voltmetertje zitten.
Wanneer het knipperlicht wordt ingeschakeld dan zie ik elke keer de meter teruglopen in het ritme van het relais.
Ik heb het wel eens gevraagd hier en daar maar ik hoor dat het zo hoort,
herkent iemand dit verschijnsel?
volgens mij is het niet normaal, ik weet niet waar ik het probleem zou moeten zoeken
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
Antwoord
#2
Als het goed is zie je bij het inschakelen van alle verbruikers
(verlichting zoals grootlicht etc) de voltmeter iets teruglopen.
Dat hoort idd zo. V=MxA ofzoeits Smile
Antwoord
#3
Ok, dat begrijp ik wel, maar hij raakt het rood, gaat dus een heel eind terug, en dat voor maar twee lampjes,
bij het alarmlicht doet hij het niet, ook gek, toch?
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
Antwoord
#4
Helemaal in het rood, ja dat is wel raar. Branden alle knipperlichten wel
en is het voor links en rechts hetzelfde?
Antwoord
#5
Ja, lampjes doen het en links en rechts is hetzelfde, ik heb al eens een ander relais geprobeerd maar dat maakt geen verschil,
het kan weinig kwaad denk ik, maar het hoort niet, is wel wat frustrerend.. Sad Sad ???
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
Antwoord
#6
het kan natuurlijk ook de meter zelf zijn. heb je er al's een multimeter aangehangen?
Antwoord
#7
Ik heb dat ook, op een gegeven moment was het weg, volgens mij had het met aarde te maken, een soort sluitspanning ofzo.
245 USA 1982&nbsp; + <br />Eend uit 1982
Antwoord
#8
De voedingsdraad naar de spanningsmeter en de knipperlichten is dezelfde en nogal dun uitgevoerd. :Smile
Daardoor trekt de richtingaanwijzer zoveel stroom uit het draadje, dat de voltmeter te weinig over heeft om goed aan te blijven wijzen. :'( :'(
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Antwoord
#9
Dus ik trek een dikker draadje naar de voltmeter en het probleem is weg?
dat betekent ook dat er dus eigenlijk niets mis is.... maar dat er verkeerd gemeten wordt.. :o
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
Antwoord
#10
Yep. Bij mij ging gelijk alles meebranden, omdat mijn radio meer stroom nodig had als het draadje kon leveren en ik daarom maar 2,5mm rechtstreeks van de accu aansloot. ??? ??? ???
Sindsdien branden alle metertjes in de maat van de richtingaanwijzer. ;D ;D ;D
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Hoort het klokje verlicht te zijn? Kogelman 2 780 23 May 2023, 20:40
Laatste bericht: Kogelman
  Welke snelheidsmeter (K-nummer) hoort in welk modeljaar? oudevolvo 9 8.455 20 September 2016, 21:12
Laatste bericht: BramvanBlokland
  Hoort dit zo? (USA koplampen) henqui 10 5.923 5 September 2012, 21:14
Laatste bericht: Dirk342
  Welke computer hoort er nu bij een B230E (K-Jet) ? Bassius 8 5.323 25 July 2007, 11:14
Laatste bericht: Jw240

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)