Topics: 176
23 June 2009, 07:56
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 24 December 2013, 00:09 door Rob.)
Ik heb de mogelijkheid een hele mooie 244 te kopen uit '81 met 158.000 op de teller.
Het is echt een snoepie; rondom en van binnen in een hele mooie staat, behalve de linker onderkant.
De auto staat in Zweden, dus eventjes kijken is er niet bij, maar ik heb heel veel goede foto's
Kan iemand mij vertellen hoe erg de getoonde roest is?
Ik heb zelf geen slijp/hak/breek/las-ervaring, dus is het dan verstandig hier aan te beginnen?
Zo erg als deze foto's zijn, zo mooi is de rest van de auto
Topics: 163
De roest op de eerste en laatste foto zit op uitwisselbare delen. Spatbord cq deur. Dus dat mag geen probleem zijn.
Die dorpel ziet er op het eerste gezicht ok uit, alleen het feit dat hij zwart gemaakt is maakt me argwanend.
En als ik heel goed kijk ziet er ook een gaatje in, op het stuk waar nog wat extra dik tectyl is gesmeerd (rechts).
Maar een dorpel vervangen is niet het ergste, makkelijk en goedkoop te verkrijgen. Dat zou elke garage met plaatwerker moeten kunnen.
Lastige plekken zijn de achtereinden van de dorpels en de wielranden (met name de wielrand die je ziet in de kofferbak, aansluiting op de bodem).
Topics: 82
Volgens mij is dat een opgewarmd lijk, overgespoten en geteerd om allerlei griezelig geplamuurde vlaktes te verbergen. Die dorpel is toch wel erg golvend. Nou is het niet vreemd dat ÃÂÃÂn kant slechter is dan de andere maar ik vermoed toch ook wel wat probleempjes aan de 'goeie' kant.
De dorpel is origineel wel zwart zo vanaf die bouwjaren maar dit zwart is kersvers, en verdacht. Om over de bodem maar te zwijgen.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Topics: 42
Heb je ook een idee hoe hij onder de matten is? En misschien een duidelijkere foto van die dorpel laten maken. Of met nog een paar verkopers een afspraak maken,... Vakantie eraan wagen, 1 kopen en later ophalen,....
23 June 2009, 08:40
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 24 December 2013, 00:11 door Rob.)
Topics: 163
Dat ge-golf in de dorpel komt ook doordat er een rubberplakstrik op geplakt zit.
Aan de bodem te zien is er wel een keer gelast (dikke rups).
Ik zie wat je bedoeld Rob, erg mooie auto, ziet er eerlijkgezegd best naturel uit. Dat afdekplaatje van dak naar C stijl is volgens mij meegespoten in blauw, tot nu toe heb ik dat alleen maar in chroom en zwart gezien. Ik zou eens vragen naar foto's vd kriksteunen en close-ups van de sierstrip rond de voorruit en achterruit. Die worden vaak afgeplakt maar er is altijd wel een stukje waar een verfrandje te zien is.
Op zich is overspuiten ook niet slecht natuurlijk, ijverige eigenaren zat die dat laten doen, maar er zijn ook minder rooskleurige scenario's denkbaar. En dan maakt de prijs natuurlijk ook nog uit, van die babyblauwe staan er nogal wat voor onder de 10.000 kronor.
Citaat:Dat afdekplaatje van dak naar C stijl is volgens mij meegespoten in blauw, tot nu toe heb ik dat alleen maar in chroom en zwart gezien
Klopt, viel me ook al meteen op.
Auto schijnt 6 jaar geleden gerestaureerd te zijn.
Ik wil gewoon wat leuks kopen in Swöden

, (weinig tot geen werk, voor een leuke prijs) heb nu de mogelijkheid. (lees tijd).
Hmmm, ik weet het nog niet, staat idd zat op Bocket en de rest.
Dan nog liever zoiets:
http://www.blocket.se/halland/Billig_Vol...?ca=14&w=3
Paar van die roestige hoekjes op de deuren, kan je zelf heel geloofwaardig opknappen. Beetje veel km's erbij, is ook handig want dat drukt de verkoopprijs, en wij weten dat 100.000 km meer of minder niks uitmaakt.
Zo zag die van jou er 6 jaar geleden ook uit (of misschien nog wel minder), en over een paar jaar weer.
En, Halland is maar 900 km!
Topics: 55
Dat het afdekplaatje tussen dak en C-spijl in kleur is gespoten is normaal, dat hebben ze volgens mij in ieder geval vanaf '81 allemaal. Bij oudere wagens heeft het inderdaad wel eens een andere kleur.
Volvo 240 GL sedan 1992 (en een DAF 55 variomatic 1970)