Berichten: 575
Topics: 55
Lid sinds: Aug 2005
Mijn 244 GLE (B23E) heb ik na een jaar stilstand weer in bedrijf genomen. Filters en vloeistoffen vervangen, APK en nog wat zaken. Maar.... hij loopt niet meer zo mooi stationair: bij intrappen van de koppeling zakt hij tot iets meer dan 500 toeren en klimt dan weer tot 750/800, met af en toe weer wegzakken naar 600 toeren. Bougies en rotor zijn nog niet zo lang geleden als eens vervangen. Wat zou het kunnen zijn ?
Volvo 240 GL sedan 1992 (en een DAF 55 variomatic 1970)
Berichten: 1.555
Topics: 42
Lid sinds: Jan 2007
LMM???
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Berichten: 974
Topics: 44
Lid sinds: Apr 2005
als hij al een lange tijd niet meer heeft gelopen zou ik er eerst een paar honderd km mee rijden met goede benzine
en dan co goed afstellen
Volvo S70R B5234T4 M59
Berichten: 1.778
Topics: 78
Lid sinds: May 2007
Citaat:LMM niet aanwezig op een B23E
Ik ben er van overtuigd dat PP de Luchtweger van de K-jet bedoeld.
De O-ringen van de injectoren zijn ook berucht.
Vaak hierdoor een valse lucht prbleem.
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.