Berichten: 1.778
Topics: 78
Lid sinds: May 2007
De rijeigenschappen met de Ama turbo zijn nog steeds niet naar m'n wens.
Ik blijf met het verschijnsel zitten dat ie in deellast blijft overslaan/inhouden.
Even "googlend" op bougiekabels kwam ik er achter dat hier heel veel problemen mee kunnen op-
treden.Zelfs met nieuwe (verkeerde) kabels.
Alle verschijnselen die ik heb gelezen heb ik nu ook.
Ik begin zo langzamerhand te twijfelen of ik de juiste kabels wel heb (d'r zit nu silicone in van de Brezan)
Welke zijn nu het beste?
-origineel (Bosch)
-magnecor ,om maar wat te noemen
-koolstof
-koper
-wel of geen siliconen
-...............
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Berichten: 9.872
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Bougicord is OEM, en algemeen erkend als de beste. Zelfs de oudste stoffige met oliedrab bedekte Bougicord kabels die ik tegenkom doen het allemaal nog.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
Bougiecords heb ik goede ervaring mee. bij FCP Groton niet zo duur, alleen is verzenden wat dur voor alleen kabels.
nu heb ik een setje van Craving Boost. doen het ook heel erg goed en erg mooi gemaakt.
http://www.cravingboost.com/products-plug-wires.htm
verzenden is iets van 10-15$, en het zijn Canadese dollars, die staan iets minder goed dan de USA variant laatste keer dat ik keek.
http://jw.cautela.nl/gallery/main.php?g2...ewsIndex=1 >> een foto waarop ze net zichtbaar zijn tijdens kleppen stellen.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 570
Topics: 4
Lid sinds: Sep 2007
En als je de EGR afsluit?
De monteur van Thom de Jong zei me een keer dat'ie dan beter loopt,omdat er dan geen uitlaatgassenworden meeverbrand.
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
een B21ET heeft geen EGR, tenminste niet origineel.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 1.778
Topics: 78
Lid sinds: May 2007
idd...
Geen EGR klep.
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Berichten: 2.453
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
he JW240, Wat zijn dat voor witte condoompies rond de eerste 150 mm van je bougiekabels ???
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
skidje schreef:he JW240, Wat zijn dat voor witte condoompies rond de eerste 150 mm van je bougiekabels ???
zodat de kabels beter tegen de hitte kunnen, voor eventueel turbo gebruik

was maar een paar $ extra dus gelijk gedaan.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 1.778
Topics: 78
Lid sinds: May 2007
Oke,
Dat wordt dus Bougicord...
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Berichten: 1.778
Topics: 78
Lid sinds: May 2007
Getriggerd door een ander topic over te hoge weerstanden in bougiekabels ben ik eens op onderzoek gegaan.
Zoals eerder genoemd rij ik nu al ruim twee jaar met een stotterende B21ET.
Ben het maar gaan accepteren.
Alles gedaan w.o. zelfs nieuwe injectors .
Aan de kabels kon het niet liggen want zijn nieuw gekocht (Brezan)
Totdat ik de kabels eens ging doormeten.
cil. 1 12.6Kohm
cil. 2 16 Kohm :o :o
cil. 3 10,6 Kohm
cil.4 12.6 Kohm
Terwijl een originele kabel zo'n 3 Kohm is.
Net even een sloopsetje erop gezet om te proberen (bougicord ,allen zo'n 3 / 4 Kohm).
NU rijdt ie eindelijk zoals het hoort:
-geen gestotter
-feller
-mooiere stationairloop
-verbruik ??
Doe hier uw voordeel mee...
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.